تاريخ انتشار :چهارشنبه 9 سپتامبر 2015.::. ساعت : 12:55 ب.ظ
فاقدديدگاه

سياست دولت، حمایت از سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است

به گزارش شهریمیز جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پارس آباد روز سه شنبه با حضور فرماندار و جمعي از مسوولان محلي در سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد.

مهدی احمدی در اين جلسه وظیفه کارگروه را زمینه سازی برای تسهیل بحث اشتغال عنوان کرد و گفت: بیکاری عامل اصلی برخی از آسیب های اجتماعی است از این روی باید مسئولان دستگاه های اجرایی با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با برنامه ریزی های کلان اقتصادی و ایجاد طرح های پایدار و زمینه سازی برای جذب سرمایه گذار نسبت به رفع مشکل اشتغال منطقه تلاش کنند.

وي افزود: این شهرستان با وجود استعدادها و قابلیت های منحصر به فرد در زمینه های کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی و نیز نیروهای انسانی متخصص متاسفانه بالاترین درصد بیکاری را در بین شهرستان های استان دارد.

احمدي از تخصیص 63 میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد: سهم این شهرستان از این اعتبارات با در نظر گرفتن موقعیت خاص منطقه و آمار بالای جوانان جویای کار و شاخص های جمعیتی به زودی ابلاغ شود.

فرماندار پارس آباد، مسئولان ذی ربط را به کمک به واحدهای نیمه فعال و تعطیل شده برای اشتغال پایدار فرا خواند و اظهار کرد: با استفاده مطلوب از ظرفیت ها و امکانات موجود و برنامه ریزی مدون می توان تا حدود زیادی مشکل بیکاری را برطرف کرد.

وي با اشاره به فعالیت یک هزار و 800 واحد خدماتی در این شهرستان مرزی، گفت: توسعه اقتصادی و راه اندازی واحدهای تولیدی و خدماتی و نیز جذب و حمایت از سرمایه گذاران در اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری بسیار تاثیرگذار است.

احمدي از مديران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی خواست با سرمایه گذارانی که در زمینه احداث سیلو و کارخانه آرد قدم برداشته اند همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار پارس آباد همچنین از بانکهای ملی، کشاورزی، توسعه تعاون و کار آفرینی خواست با تسهیل و سرعت بخشیدن به کار سرمایه گذاران از آنها حمایت کنند.

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.