تاريخ انتشار :چهارشنبه 18 اکتبر 2023.::. ساعت : 7:29 ب.ظ
فاقدديدگاه

اعلام انزجار مردم ایران از جنایات صهیونیست‌ها / رییسی: پایان رژیم صهیونیستی آغاز شد؛کدام انسان این جنایت هولناک را قبول می کند؟

جمع گسترده ای از مردم تهران هم با برگزاری تجمع در میدان انقلاب ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.مردم تهران با سردادن شعارهایی حمله به بیمارستان در غزه را محکوم کرده و خواستار برخورد قاطع با جنایتکاران شدند.شورای هماهنگی انقلاب اسلامی برای برگزاری تجمع در تهران فراخوان داده بود، با این حال مردم شهرهای دیگر نیز همزمان برای حمایت از مردم فلسطین به خیابان آمدند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و پرچم‌ مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین با سردادن شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، الله اکبر الله اکبر، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فرانسه انزجار خود را از جنایات صهیونیست‌ها نشان دادند.مردم ایران در تجمع امروز با در دست داشتن دست نوشته هایی به نقش آمریکا در کشتار مردم مظلوم غزه اشاره کردند.برخی از مردم تصاویری از رهبر انقلاب، سردار سلیمانی و همچنین تصاویری از شهدای اخیر غزه را با خود همراه داشتند.

کودکانی که به همراه خانواده های خود در تجمع امروز شرکت کرده بودند، به صورت هماهنگ شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

در ادامه این مراسم در تهران، قطعنامه تجمع کنندگان توسط حجت الاسلام محمودی قرائت شد.

متن قطعنامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَیْثُ أَخْرَجُوکُمْ

سوره بقره/ ۱۹۱

عمق پستی و رذالت حمله به بیمارستان المعمدانی نوار غزه توسط قاتلان و جانیان رژیم کودک‌کش و پلید صهیونیستی چنان تکان دهنده و غیر قابل تصور بود که جهان را در بهت و حیرت فرو برد و قلب‌های تمامی انسان‌ها را در سراسر جهان داغدار و بروز این میزان خباثت و پلیدی توسط بد سرشت‌ترین موجود عالم که در کالبد انسان حلول کرده و ذره‌ای خوی انسانی در سرشت آلوده آن‌ها دیده نمی‌شود باعث خشم و نفرت ملت‌ها شد.

بی‌شک ادامه حیات و استمرار اعمال وحشیانه عاملان و بانیان این اقدام شرم‌آور و ضد بشری غیر قابل تحمل بوده و باید تمامی انسان‌ها در یک خیزش جهانی برای حذف این غده سرطانی اقدام و هرچه سریعتر این جرثومه نکبت را از دامان بشریت پاک نمایند

ما ملت بپاخاسته  ایران اسلامی که داغدار، عزادار و خونخواه برادران و خواهران و کودکان مظلوم فلسطینی هستیم و زخم این اقدام زشت و پلید وجودمان را لبریز خشم و کینه ساخته با دل‌های خونین و بغضی آکنده از خشم و انتقام اعلام می‌داریم.

ما آمریکای جنایتکار را مسئول و عامل اصلی این نسل‌کشی و جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی دانسته و از ملت‌های آزادیخواه می‌خواهیم با مطالبه جدی از دولت‌های خود سفرای امریکا در کشور متبوع، احضار و اعتراض خود را به مشارکت دولت امریکا در این کشتار وحشیانه زنان و کودکان اعلام نمایند.

با قید فوریت محاصره غزه برداشته و از سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی می‌خواهیم هرچه سریعتر به فریاد مجروحان و زخمیان حمله ددمنشانه رسیده  و با ارسال دارو و مواد غذایی و حیاتی مانع از عمیق‌تر شدن فاجعه گردند.

مجامع بین‌المللی و حقوق بشری باید هر چه سریعتر نخست وزیر پلید و بد سیرت رژیم جلاد صهیونیستی و وزیر جنگ ترسو و خبیث این رژیم را در دادگاه‌های بین المللی بعنوان جنایتکار جنگی محاکمه و مجازات نمایند.

امروز روز سکوت و یا صرف اعلام محکومیت و اظهار مواضع ضعیف و نمایشی حاکمان کشورهای اسلامی نیست و نمی‌تواند پاسخ خشم و نفرت انباشته شده‌ و لبریز مسلمانان باشد بلکه باید همراه با مردم غیور و مسلمان سراسر جهان، توفنده و کوبنده وارد میدان شد و جهان را برای این وجود منحوس و متحدانش تنگ و به حیات ننگین آن پایان داد.
تمامی ملت‌های جهان کالاهای این رژیم کودک‌کش و حامی آن شیطان بزرگ را تحریم و از حضور و شرکت در فعالیت‌های علمی و ورزشی اجتناب نمایند.

تمامی پروازهای رژیم صهیونیستی و ورود کشتی‌ها و زیردریایی‌های اسرائیلی به آب‌های سرزمینی کشورهای اسلامی و ویزای شهرک‌نشینان این رژیم لغو و ورود گردشگران آمریکایی ممنوع گردد.

مردم ظلم‌ستیز و مؤمن ایران اسلامی، همدل و همنوا با سایر مسلمانان، آزادگان، آزادیخواهان و حق طلبان جهان، با راز و نیاز و توسل به درگاه ربوبی، دست به دعا برداشته و نابودی رژیم دیوسیرت و کودک‌کش صهیون و آزادی فوری قدس شریف را مسألت کرده و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را فریاد خواهیم زد.

در پایان ما مردم ایران اسلامی ضمن تقدیر از اقدامات دولت مردمی و انقلابی و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، خواستار تداوم هرگونه حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستیم و آمادگی خود را جهت حضور در جهاد مقدس و مبارزه با اشغال‌گران صهیونیستی اعلام می‌داریم و خواهان فراهم آمدن تمهیدات و زمینه‌های این اعزام تاریخی هستیم.

اعلام انزجار مردم ایران از جنایات صهیونیست‌ها / رییسی: کدام انسان این جنایت هولناک را قبول می کند؟؛امروز ملت‌های مسلمان منتظر اقدام موثر هستند

رئیسی: هر قطره خون فلسطینی‌ها یک گام صهیونیست‌ها را به سقوط نزدیک می‌کند

سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در اجتماع عظیم مردمی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در میدان انقلاب تهران گفت: امروز روز عزای عمومی برای ملت بزرگ ایران است. عزای عمومی برای امت اسلامی و عزای عمومی برای انسانیت و برای همه مردم آگاه و با وجدان است.

رئیس‌جمهور گفت: امروز عزای عمومی برای ارتکاب یک جنایت هولناک بدست انسان نماهاست که به تعبیر امیرالمومنین (ع) شکل آنها شبیه انسان است، اما قلب آنها حیوانی است.

رئیسی گفت: کدام انسان این جنایت هولناک را قبول می کند. کشتن زنان و کودکان و حمله به بیمارستان و حمله به بیمارستان پایان رژیم صهیونیستی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر شکست‌های امنیتی رژیم صهیونیستی یک نفرت عمومی در جهان نسبت به جنایات هولناک این رژیم ایجاد شده است و امروز کسی نیست که در جهان رژیم صهیونیستی را جنایتکار نداند. ۷۵ سال اشغال، تجاوز، ظلم و بیدادگری و ویران کردن خانه‌ها، کشتن زنان و زندان و شکنجه، تصرف و تجاوز به زمین‌های کشاورزی و این همه ظلم و ستم که توسط رژیم صهیونیستی انجام شده و حال تصور می‌کنند با این همه ظلم‌ و ستم‌ها می‌توانند حق مردم فلسطین را از نادیده بگیرند.

رئیس جمهور در تکمیل این بخش از اظهارات خود افزود: ابتدا با قراردادها، پیمان‌ها و شیوه‌های مختلف مذاکرات، جلسات و میزهای مذاکره با سازمان‌های آزادی‌بخش، به هیچ کدام از قراردادهایی چون کمپ دیوید، شرم و شیخ، اسلو پایبند نبودند و به تعبیر قرآن کریم این پیمان‌شکنان، به هیچ میثاقی وفادار نبودند.

مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی در هیچ زمانی کم‌رنگ نشده است

رئیسی بیان کرد: تصور کردند می‌توانند حق مردم فلسطین و جنایت‌های خود را با عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه سرپوش بگذارند و حق مردم را ضایع کنند و بر جنایت‌های بشمار خود سرپوش بگذارند اما مردم فلسطین و مردم منطقه همواره فریاد زدند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هیچ زمان جریان ایستادگی و مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی کم‌رنگ نشده است یک روز انتفاضه اول، یک روز انتقاضه دوم و یک روز انتفاضه سوم و چهارم اما جوانان با ایستادگی برابر جنایات رژیم صهیونیستی حبس‌ و شکنجه‌ها را تحمل کردند و تاکنون دست از حقوق حقه خود برنداشتند.

رئیسی یادآور شد: با انقلاب شکوهمند اسلامی جریان مبارزات مردم فلسطین شکل دیگری به خود گرفت و آنها را برای ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی مصمم‌تر و پیروزی را برای مردم فلسطین حتمی کرد.

وی یادآور شد که ملت فلسطین ایستادگی و مقاومت کردند به نحوی که ایستادگی و مقاومت آنها باعث شد رژیم صهیونیستی دست به اقدامات جنایتکارانه بیشتری بزنند اما آنها همواره مقاومت کردند. جنگ سنگ تبدیل به جنگ با موشک شد اما مردم مسلمان فلسطین از حق خود کوتاه نیامدند تا جایی که ظلم‌های رژیم صهیونیستی مردم مظلوم فلسطین را به ستوه آورد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در این اجتماع مردمی به شهرک‌سازی‌ها، تجاوزگری‌ها، بی‌احترامی به حریم مسجد الاقصی و از بین بردن کرامت انسانی و بسیاری از ظلم‌های این رژیم اشاره کرد و گفت: مجاهدان فلسطینی نشان دادند، ابتکار عمل در این میدان به دست آنهاست و با عملیات طوفان الاقصی شکست بزرگی را بر پیکره دشمن وارد کردند.

حمایت ۶ دستگاه امنیتی دیگر از رژیم صهیونیستی

رئیسی این شکست را شکست جدی برای رژیم صهیونیستی با داشتن هفت سرویس اطلاعاتی برای امنیت این رژیم عنوان کرد و افزود: غیر از گنبدآهنین و موساد، ۶ جریان اطلاعاتی دیگر برای امنیت رژیم صهیونیستی فعال هستند اما طوفان الاقصی و اراده مجاهدان فلسطینی شکستی اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بر رژیم صهیونیستی وارد کرد. حال رژیم صهیونیستی با این جنایت‌ها نمی‌تواند شکست خود را جبران کند.

رئیس جمهور گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر شکست نظامی، شکست امنیتی و اطلاعاتی داشت. ببنید چگونه نفرت عمومی در جهان نسبت به رژیم صهیونیستی و امریکایی ایجاد شده و این تنفری که مردم جهان  نسبت به جنایات آنها پیدا کردند.

رئیسی ادامه داد: همه انسان های با وجدان و آگاه امروز از این جنایت های هولناک نفرت دارند و این شکستی برای رژیم صهیونیستی و آمریکاست. امروز اجماع جهانی به وجود آمده و اجتماع نسبت به جنایتکار بودن رژیم غاصب که مرتکب این همه جنایات علیه زنان و کودکان شده است.

امروز ملت‌های مسلمان منتظر اقدام موثر هستند

رئیس جمهور از سازمان‌های بین المللی و کشورها که این جنایات هولناک را محکوم کردند پرسید آیا محکوم کردن آن کفایت می کند و ملت‌ها به محکوم کردن راضی می شوند و آیا اعلام انزجار کافی است؟ بنابراین امروز ملت‌های مسلمان منتظر اقدام موثر هستند.

رئیسی گفت: علاوه بر شکست‌های امنیتی رژیم صهیونیستی یک نفرت عمومی در جهان نسبت به جنایات هولناک این رژیم ایجاد شده است و امروز کسی نیست که در جهان رژیم صهیونیستی را جنایتکار نداند.

رئیس جمهور این را هم گفت که حرکت سیاسی ارتباط و عادی‌سازی روابط با کشورها دیگر موضوعیت خود را از دست داده است و امروز ملت‌های مسلمان و آزادزنان و آزادمردان جهان منتظر اقدام موثر هستند.

هرچه سریعتر روابط سیاسی با رژیم صهیونیستی قطع شود

آیت الله رئیسی دربخش پایانی سخنان خود تصریح کرد که امت اسلامی و مردم جهان انتظار دارند بمباران مناطق مسکونی هرچه سریعتر قطع شود. بمباران مناطق مسکونی، جنایت علیه زنان و کودکان آیا این حرکت ارزش نظامی دارد؟ کدام نظامی در دنیا این حرکت را دارای ارزش نظامی می داند؟ زورتان به مقاومت نمی‌رسد، کودکان، زنان و مردان غیر نظامی را می‌کشید؟.

وی با تأکید بر اینکه امروز امت اسلامی و انتظار مردم دنیا از بین رفتن هرچه سریعتر محاصره مردم غزه و امدادرسانی است، اظهار داشت: آنچه مردم ایران و امت اسلامی جهان و آزادگان انتظار دارند این است که هر چه سریعتر روابط سیاسی با رژیم صهیونیستی قطع شده و سفرای این رژیم اخراج و سفارت خانه‌هایش تعطیل شود.

رئیس جمهور این را هم گفت: در ارتباطی که با روسای کشورهای مختلف جهان و رئیس شورای امنیت داشتم، اشاره کردم که حتی نباید یک دقیقه در قطع بمباران و رفع محاصره مردم غزه و آغاز امدادرسانی به آنها تاخیر صورت گیرد که رئیس شورای امنیت گفت آن را به اطلاع شورای امنیت می رساند.

رئیسی به گذشت ۱۸ ساعت از زمان آغاز بمباران و حمله به بیمارستان  اشاره کرد و گفت که ما یک شاهد یک جنایت هولناک دیگری بودیم. انتظار ما از دولت مصر، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه کشورهای اسلامی آن است که گشایش گذرگاه زمینه امدادرسانی به مردم مظلوم غزه آغاز شود.

وی تصریح کرد که این اراده و خواست ملتهاست و یقین بدانید شما نمی‌توانید در مقابل اراده ملتها ایستادگی کنید. جنایاتی که در فلسطین و غزه مرتکب شدید، انتقام سختی ‌برای همه شما جنایتکاران به دست امت اسلامی در پیش است.

مراقب خشم ملتهای مسلمان باشید

رئیس جمهور به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع نخبگان و استعدادهای برتر کشور که تصریح کردند «اگر اقدامات سریعی برای قطع بمباران و رفع محاصره انجام نشود، بدانید جریان مقاومت تاب‌آوری ندارد»  گریزی زد و گفت: مراقب باشید خشم ملتهای مسلمان قطعی خواهد بود.

رئیسی یادآوری کرد: شکست بزرگی که بر جنایتکاران وارد شد و آنچه امروز در سرزمین فلسطین می‌گذرد، ما را به یاد سخن حکیمانه امام راحل می‌اندازد که فرمودند، «مساله اول جهان اسلام، فلسطین و آزادی قدس شریف است». ممکن است دیگران دیر بپندارند اما ما معتقدیم آزادی قدس شریف نزدیک و نزدیک خواهد بود.

وی بیان داشت: ما در جمهوری اسلامی ایران اعلام کردیم سازمان‌های امدادی و هلال احمر، کمک‌های مردمی و دولتی را جمع‌آوری کرده و به وسیله کشتی و هواپیما، به نزدیکترین نقطه به غزه برساند. پیگیری کند تا این کمک‌ها به دست مردم عزیز غزه برسد.

آمادگی لازم برای امدادرسانی و احداث بیمارستان‌های صحرایی

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ما نباید لحظه‌ای برای امدادرسانی و احداث بیمارستان‌های صحرایی توقف کنیم، گفت: این آمادگی کاملا وجود دارد. نه فقط برای امداد. من به رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها می‌گویم، این آمادگی در ملت مسلمان و امت اسلامی برای حضور و دفاع از فلسطین کاملا وجود دارد.

وی یادآور شد: نه فقط امت اسلامی، مردم آزاده جهان امروز اعلام کردند اگر به این جنایت‌ها پایان ندهید، در مقابل مردم جهان قرار خواهید گرفت. امروز مردم جهان یکپارچه مدافع فلسطین هستند.

رئیس جمهور اظهار کرد: من به نام خدمتگزار ملت از شما مردم عزیز که از لحظات آغاز این جنایت هولناک در خیابان‌ها در سراسر کشور حضور داشتید و اعلام تنفر و انزجار از آمریکایی‌ها و صهیونیستها و همچنین اعلام وفاداری از مردم عزیز فلسطین کردید، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

 

نظر خود را به ما بنویسید.