تاريخ انتشار :دوشنبه 9 اکتبر 2023.::. ساعت : 12:10 ق.ظ
فاقدديدگاه

تلفات اسرائیل به ۷۰۰ کشته، ۲۱۰۰ زخمی و ۲۰۰ مفقود رسید/حزب الله به مواضع اسرائیل در جنوب لبنان حمله کرد+فیلم/ جنگ علیه غزه در کابینه اسرائیل تصویب شد

روز گذشته (شنبه) نیروهای مقاومت فلسطین با راه اندازی عملیات طوفان الاقصی ضربه تاریخی و بی سابقه ای را به اسرائیل وارد کرد. ضربه ای که به اذعان کارشناسان، رسانه ها و مقامات غربی و اسرائیلی یک شکست بزرگ اطلاعاتی و نظامی برای رژیم صهیونیستی بوده است که پیامدهای بلندمدتی را به دنبال خواهد داشت.

روز گذشته (شنبه) نیروهای مقاومت فلسطین با راه اندازی عملیات طوفان الاقصی ضربه تاریخی و بی سابقه ای را به اسرائیل وارد کرد. ضربه ای که به اذعان کارشناسان، رسانه ها و مقامات غربی و اسرائیلی یک شکست بزرگ اطلاعاتی و نظامی برای رژیم صهیونیستی بوده است که پیامدهای بلندمدتی را به دنبال خواهد داشت.

در یادداشتی که در روزنامه‌ هاآرتص منتشر شده، با اذعان به ناتوانی قوای امنیتی و دفاعی رژیم صهیونیستی در بازدارندگی از اجرای عملیات «طوفان الاقصی»، این حمله نقطه‌ عطفی برای رژیم صهیونیستی توصیف شده است.
به گزارش ایسنا، در پی عملیات موفقیت‌آمیز روز گذشته جنبش مقاومت فلسطین، در یادداشتی در روزنامه هاآرتص چاپ رژیم صهیونیستی آمده است: اسراییل هر کاری که پس از این انجام دهد، بیهوده خواهد بود، حتی اگر محمد الضیف، فرمانده شاخه نظامی حماس را در پناهگاهش پیدا کرده و او را در دادگاهی مردمی محاکمه کند. مانند جنگ یوم کیپور، خسارات به بارآمده، نتیجه ضربه اولیه بود. بقیه ماجرا، صرفا داستانی برای مورخان است.
در این یادداشت با اشاره به اقدامات تلافی‌جویانه رژیم اشغالگر قدس در پی عملیات «طوفان الاقصی» آمده است: نیروی دفاعی اسراییل آن را عملیات «شمشیرهای آهنین» می‌نامد اما در واقع عملیات «تسلیم غافلگیرانه» بود. تمامی نیروهای ارتش و شین بت با تمامی ابزارهایی که در اختیار دارند، از پهپادهایشان گرفته تا استراق سمع کردنشان، هوش انسانی، بهره‌برداری از منابع انسانی، هوش مصنوعی و نبوغ یگان زبده ۸۲۰۰، هیچ کدامشان سرنخی نداشتند!
در ادامه این یادداشت آمده است: موفقیت حماس رخدادی تراژیک برای اسراییل بود. احساس امنیت از بین رفته است. دشمن، به آسانی و بدون هیچ پاسخی، میدان جنگ را به قلمرو اسراییل کشاند. ارتش غافلگیر و دست خالی مانده بود.

در ادامه با اشاره به ماه‌های اولیه نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو در رژیم صهیونیستی آمده است: ۹ ماه قبلی فقط یک پیش‌ درآمد بود؛ شبه‌نظامیان مسلح در کرانه باختری تحت حمایت دولت، کمرنگ‌تر شدن بیش از پیش پیروی از قانون، وجود عناصر فاشیستی در دولت، وزیر ناموفق و شکست‌خورده امنیت داخلی، تجلیل اعضای کنست از قاتلان، کلکسیونی از وزرای لیکود که هیچ تجربه حرفه‌ای مرتبطی ندارند، خدمات داخلی از هم پاشیده و خدمات اجتماعی خیالی. پلیسی در کار نیست. حرفه‌ای‌ها تمسخر می‌شوند. به هشدارها نیز به دیده تحقیر نگاه می‌شود. حالا، (این حمله) بهای آن است.

یادداشت این روزنامه مطرح می‌کند: اسراییل در نقطه عطف قرار دارد. طبق سناریویی خوش‌بینانه، ما این جمع رهبران شکست‌خورده را به نفع افرادی مستعد و ارزشمندی برکنار خواهیم کرد که بتوانند کاری کنند که اسراییل باز هم کنش داشته باشد. دولت به پرداختن به حماقت‌های لوین، وزیر دادگستری از حزب لیکود و روتمن، قانون‌گذار حزب صهیونیسم دینی و رییس کمیته قانون و عدالت کنست، به وضعیت بهداشت، رفاه، امنیت و تحصیل به نفع شهروندانش رسیدگی خواهد کرد.

در ادامه انتقادهای نگارنده از عملکرد دولت رژیم صهیونیستی آمده است: طبق سناریویی بدبینانه نیز، احزاب فاشیستی دولت از این بحران برای نشان کردن دشمنان و خائنانی که مقصر این فاجعه هستند، استفاده خواهند کرد. آن‌ها به دنبال کسانی خواهند بود که باعث شدند پاسخ ندهیم. کسانی که باعث شدند ضعیف‌‎تر شویم. آن‌ها به دنبال تکفیر ، سرکوب و فرستادن گارد ملی به سراغشان خواهند بود.

در پایان مطرح شد: رژیم‌های فاشیست همواره از بحران‌های امنیتی و اجتماعی برای نشان کردن خائنان استفاده کرده‌اند. ما با وجود حماس در خارج و فاشیست‌ها در داخل، برای خانه‌مان می‌جنگیم. برای آن‌ها، این بحران یک فرصت است.

نظر خود را به ما بنویسید.