تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 5 ژانویه 2023.::. ساعت : 9:36 ب.ظ
فاقدديدگاه

ادعای عجیب وزیر علوم: مردم، قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور را می‌پذیرند

وزیر علوم مدعی شد: مطمئن هستم که مردم قطع اینترنت را می‌پذیرند، چرا که سرنوشت فرزندانمان در گرو کنکور است. با توجه به تعداد زیاد داوطلبان، مردم با سعه صدر در زمان برگزاری آزمون سراسری با ما همکاری لازم را خواهند داشت. در خصوص جلوگیری از بروز تقلب در آزمون سراسری گفت: به منظور جلوگیری از بروز تقلب در آزمون سراسری اقدامات زیادی انجام شده که کمترین آن قطع اینترنت است. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز در خصوص جلوگیری از بروز تقلب در آزمون سراسری گفت: به منظور جلوگیری از بروز تقلب در آزمون سراسری اقدامات زیادی انجام شده که کمترین آن قطع اینترنت است.

در حالی که در جریان اعتراضات اخیر، دولت با قطع اینترنت خسارت گسترده‌ای به مردم وارد کرده است، حالا گفته شده که به پیشنهاد سازمان سنجش، دولت قصد دارد در روز‌های ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه و همزمان با برگزاری کنکور سراسری، دسترسی مردم به اینترنت را مسدود کند!

براساس گزارش خبرگزاری ایسنا؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قطع اینترنت در حوزه برگزاری کنکور یکی از راه‌حل‌های موجود است. مطمئن هستم که مردم قطع اینترنت را می‌پذیرند، چرا که سرنوشت فرزندانمان در گرو کنکور است. با توجه به تعداد زیاد داوطلبان، مردم با سعه صدر در زمان برگزاری آزمون سراسری با ما همکاری لازم را خواهند داشت.

محمدعلی زلفی گل در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور در جمع خبرنگاران گفت: می‌خواهیم با نظارت بیشتر یک محیط امن برای برگزاری کنکور فراهم کنیم تا داوطلبان با نظارت بیشتر در حوزه کنکور، در کمال آرامش و آسایش به رقابت علمی بپردازند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: یک راه حل دیگر این است که از تجهیزات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های امتحانی استفاده و تلاش کنیم تا داوطلبان در یک شرایط امن در آزمون سراسری شرکت کنند.

قطع اینترنت برای صیانت از کنکور کمترین کار است!

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در گفتگو با خبرگزاری دولت(ایرنا)، درباره جلوگیری از تقلب در آزمون سراسری اظهار داشت: به منظور جلوگیری از بروز تقلب در آزمون سراسری کار‌های زیادی انجام شده که کمترین آن، قطع اینترنت است؛ در واقع صد‌ها پیش‌بینی دیگر نیز صورت گرفته است. همه دستگاه‌های سیگنال‌یاب ما به‌روزرسانی شده‌اند. قدرت این دستگاه‌ها را افزایش داده‌ایم و زمان لازم برای کارکرد آن‌ها را تقریباً ۲ برابر کرده‌ایم.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است تا کنکور به خوبی برگزار شود. همه مسیر‌ها و راه‌های تقلب را بسته‌ایم و فقط نگران این هستیم که با دستگاه‌های پیشرفته‌تری در سر جلسه امتحان عکس بگیرند و مطالب امتحانی را ارسال کنند. همه دستگاه‌های اجرایی با مصوبه شورای امنیت پای کار هستند و امیدواریم آزمون سراسری امسال در نهایت صحت و سلامت برگزار شود.

نوبت اول پنجاه و سومین آزمون سراسری، امسال و در روز‌های ۲۹ و ۳۰ دی ماه جاری برگزار می‌شود.

به نظر می‌رسد که مسئولان ناتوان از برگزاری یک آزمون سالم و جلوگیری از تقلب در کنکور به ساده‌ترین روش ممکن روی آورده‌اند که تنها به نارضایتی مردم از عملکرد مسئولان منجر خواهد شد.

برچسب‌ها:, , , ,

نظرات بسته شده است.