تاريخ انتشار :دوشنبه 12 دسامبر 2022.::. ساعت : 10:48 ب.ظ
فاقدديدگاه

افزایش مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان

اکبر منتظری گفت: کاهش سن اعتیاد و مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه نگران کننده است.

دبیر مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با تاکید بر لزوم تعامل بیشتر مدارس و اولیای دانش آموزان برای جلوگیری از گرایش این قشر به مواد مخدر گفت: کاهش سن اعتیاد و مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه نگران کننده است.

اکبر منتظری در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به مبارزه نهادهای مختلف امنیتی و انتظامی برای مقابله با ورود، تولید و توزیع مواد مخدر در کشور اظهار کرد: به‌دلیل واقع شدن مراکز تولید کننده مواد مخدر در مرزهای شرقی، متاسفانه این مواد افیونی توسط قاچاقچیان وارد کشور می‌شود.

وی بر لزوم آگاه‌سازی خانواده‌ها ، نوجوانان و جوانان از طریق دستگاه‌های فرهنگی و سایر نهادهای متولی تاکید کرد و افزود: نوجوانان و جوانان در معرض این ماده خانمان‌سوز قرار دارند و در این شرایط توجه مولفه‌های فرهنگی و ترویج شعائر دینی دژی مستحکم برای مقابله با معضلات اجتماعی است و باید در این زمینه بیشتر کار شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هم در این نشست از آمادگی کتابخانه‌های عمومی برای مشارکت در اجرای برنامه‌هایی در راستای ارتقای سطح آگاهی اقشار مختلف بویژه نوجوانان و جوانان خبر داد و گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی با برگزاری نشست‌های کتابخوان و معرفی کتاب‌های مرتبط با این حوزه زمینه آگاه‌سازی اقشار مختلف را فراهم می‌کند.

پروانه رضاقلیزاده با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و تبعات اعتیاد در جامعه افزود: بسیاری از معضلات و مشکلات موجود در خانواده‌ها از جمله طلاق در اثر درگیر شدن یکی از اعضای خانواده با مواد مخدر بوجود می‌آید.

استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد.

تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.

نظرات بسته شده است.