تاريخ انتشار :شنبه 3 سپتامبر 2022.::. ساعت : 2:12 ب.ظ
فاقدديدگاه

دیدار شرکت‌کنندگان در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و میهمانان شرکت‌کننده در هفتمین کنگره این مجمع، عظمت و محبوبیت اهل‌بیت را در دنیای اسلام بی‌نظیر خواندند و تأکید کردند: جمهوری اسلامی به عنوان پرچم برافراشته اهل‌بیت در مقابل نظام سلطه، معتقد است در دنیای اسلام هیچ خط فاصل مذهبی، قومی، فرقه‌ای و نژادی، حقیقی نیست و تنها خط فاصل برجسته و حقیقی، مرزبندی میان دنیای اسلام با جبهه کفر و استکبار جهانی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با توصیه مؤکد به مجمع جهانی اهل‌بیت برای بهره گیری از عظمت و محبوبیت اهل‌بیت در دنیای اسلام افزودند: مجمع باید پایگاه و محل الهام‌گیری همه مسلمانان و جانهای مشتاق از معارف اهل‌بیت باشد و به گونه‌ای عمل کند که زینت اهل‌بیت شود.

رهبر انقلاب، معارف اهل‌بیت را مجموعه‌ای کامل از همه نیازهای مختلف آحاد بشر و جوامع بشری خواندند و گفتند: جوامع اسلامی امروز به همه ابعاد معارف اهل‌بیت نیاز جدی دارند و مجمع جهانی باید با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح و استفاده از شیوه‌های معقول و ابزارهای تأثیرگذار، این وظیفه سنگین را انجام دهد.

ایشان با اشاره به پرچم برافراشته نظام جمهوری اسلامی در مقابل نظام استکبار افزودند: پیروان اهل‌بیت و شیعیان جهان مفتخرند که نظام اسلامی در مقابل اژدهای هفت سر نظام سلطه، سینه سپر کرده و به اعتراف خود مستکبران، بسیاری از نقشه‌های آنان را به شکست کشانده است.

رهبر انقلاب، رمز استواری جمهوری اسلامی را الهام‌گیری از اهل‌بیت دانستند و افزودند: آن ستارگان درخشان با معارف نظری و سیره عملی خود به ما آموخته‌اند که چگونه با تدبر و عمل به قرآن، راه اسلام عزیز را بپیماییم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پرچم جمهوری اسلامی را پرچم عدالت و معنویت خواندند و گفتند: بدیهی و طبیعی است که دنیای سلطه که همه باورها و اعمالش بر مادیات و پول و زور متکی است، در مقابل این پرچم به معارضه و دشمنی برخیزد.

ایشان، امریکا را در رأس جبهه استکبار خواندند و افزودند: امام بزرگوار با الهام از قرآن به همه یاد داد که خطوط فاصل غیرحقیقی میان جوامع اسلامی را کنار بگذارند و فقط یک خط فاصل یعنی مرزبندی دنیای اسلام با کفر و استکبار را قبول داشته باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: براساس همین باور عمیق بود که حمایت از فلسطین از همان روزهای اول در دستور کار انقلاب اسلامی قرار گرفت و امام با همه وجود پای مسئله فلسطین ایستاد و جمهوری اسلامی امروز هم به همین هندسه سیاسی ترسیم شده امام راحل عظیم الشأن عمل می‌کند و در آینده نیز به آن وفادار خواهد ماند.

ایشان، همدلی بی‌نظیر موجود میان ملتها در سراسر دنیای اسلام با ملت ایران را به علت پایبندی مردم ایران به راهبرد امام یعنی نفی خطوط مذهبی، فرقه ای، نژادی در جهان اسلام دانستند و افزودند: بر همین اساس ما همیشه همه کشورهای اسلامی را به بی‌اعتنایی به مسائلی همچون «شیعه و سنی»، «عرب و عجم» و دیگر خطوط فاصل، و عمل به مبانی و اصول دعوت کرده‌ایم.

رهبر انقلاب، تشویق ملتهای دیگر به ایستادگی در مقابل زورگویی‌ها را از علل عصبانیت نظام سلطه و دشمنی آنها دانستند و گفتند: خنثی کردن نقشه‌های جنایتکارانه آمریکا در کشورهای مختلف که یک نمونه آن داعش بود، باعث تبلیغات متراکم ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی، و متهم کردن ایران به دخالت در کشورهای دیگر شده است.

ایشان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی دخالتی در کشورهای دیگر ندارد، اتهام‌زنی‌های سلطه گران را ناشی از عجز و ناتوانی آنها در جلوگیری از پیشرفت‌های چشمگیر نظام اسلامی خواندند و افزودند: البته همه باید در مقابل سیاستهای استکباری هوشیار باشند و با آنها همراهی نکنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سیاست کنونی استکبار را پر رنگ کردن تفاوتها و خطوط فاصل غیرواقعی در دنیای اسلام برشمردند و گفتند: تحریک و نقشه‌کشی برای جنگ شیعه و سنّی، عرب و عجم، شیعه با شیعه، و سنّی با سنّی که اکنون در برخی از کشورها مشاهده می‌شود، سیاست شیطان بزرگ یعنی آمریکا است که باید در مقابل آن هوشیار بود.

ایشان با اشاره به اینکه پیروان اهل‌بیت باید پرچمدار همبستگی و هم‌افزایی باشند، افزودند: همچنان‌که از روز اول گفتیم، تشکیل مجمع جهانی اهل‌بیت به معنای مقابله و دشمنی با غیرشیعه نیست و از ابتدا نیز با برادران غیرشیعه که در راه درست حرکت کرده، همراهی کرده‌ایم.

رهبر انقلاب در پاسخ به این سؤال که «آیا توانایی مقابله با معارضه‌های دشمنان جهان اسلام وجود دارد»، گفتند: قطعاً توانایی متوقف کردن و عقب راندن استکبار با توجه به ظرفیتهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دنیای اسلام وجود دارد.

ایشان «حقایق و معارف اسلامی، توکل به خدا، نگاه امیدوارانه به تاریخ، مسئله مهدویت» را از جمله ظرفیت های نرم‌افزاری جهان اسلام خواندند و با اشاره به بن‌بست‌های فکری غرب و نظام لیبرال دموکراسی افزودند: البته در زمینه سخت‌افزاری، مستکبران با استعمارگری و استفاده از منابع دنیای اسلام و به‌کار بردن انواع حیله‌ها، خود را قوی کرده‌اند اما ظرفیتهای طبیعی دنیای اسلام برای پیشرفت بسیار زیاد است که اهمیت یک نمونه آن یعنی نفت و گاز امروز برای همه آشکارتر شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، شکوفا شدن ظرفیتها را در گرو عزم راسخ، شناخت دشمن، هدایتی همچون هدایت امام بزرگوار و کنار گذاشتن کم‌کاری‌ها دانستند و گفتند: امروز جمهوری اسلامی به‌عنوان یک الگو و واقعیت زنده، توانسته در مقابل انواع دشمنی‌ها و حملات تاب‌آوری نشان دهد و آن نهال تازه روییده را به درختی کهن تبدیل کند. البته مقصود از الگو بودن، الگوگیری از ساختار سیاسی نیست بلکه تمسک به اصول و مبانی امام بزرگوار است.

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: آینده دنیای اسلام آینده روشنی است و مجموعه شیعه می‌تواند نقش‌آفرینی بزرگی در آن انجام دهد.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) از هفتمین اجلاس مجمع عمومی این مجمع که با حضور شخصیت‌هایی از ۱۱۷ کشور و با شعار «اهل‌بیت(ع) محور عقلانیت، عدالت و کرامت» برگزار شد، گزارشی بیان کرد.

نظرات بسته شده است.