تاريخ انتشار :جمعه 6 فوریه 2015.::. ساعت : 10:50 ب.ظ
فاقدديدگاه

گرفتن گواهینامه رانندگی در کدام کشورها سخت تر است؟

به گزارش شهریمیز ، در کشور ما گرفتن گواهینامه رانندگی آن قدر آسان است که تقر یبا مشکل چندان جدی ای در راه دوستداران رانندگی ایجاد نمی کند و بسیاری اول گواهینامه گرفته و بعد به مرور رانندگی یاد میگیرند و یا بعد از سالها رانندگی کردن بدون گواهینامه یک روز تصمیم میگیرند که بروند گواهینامه بگیرند.
اما در بعضی از کشورهای جهان گرفتن گواهینامه رانندگی یک دغدغه جدی است.

فنلاند
کشورهای اسکاندیناوی به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای خاص که هم سرما و یخبندان و هم تاریکی 6 ماهه هوا در نقاط شمالی کشور ها وجود دارد از امتحانات رانندگی سخت برخوردار هستند اما از بین این کشورها فنلاند سخت ترین امتحان رانندگی را در بین کشورهای جهان داراست.

رانندگی
در فنلاند همه باید به یک اداره مرکزی مخصوص به این کار مراجعه کرده و در آنجا هم رانندگی و هم مقررات حفظ و نگه داری اتومبیل خود را فرا گیرند مانند امتحان پایه یک رانندگی در ایران.
آنها همچنین باید یاد بگیرند چه طور اتومبیل خود را در شرایط تاریکی سرما و یخبندان کنترل کنند.
آنها دو امتحان شهری مشکل در زمستان و تابستان دارند علاوه بر آن 20 ساعت درس تئوری و 30 شاعت درس عملی فرا می گیرند و این فرایند برای هر فنلاندی وقت و هزینه بسیاری در بر دارد.

کانادا
در بین ایالتهای کانادا کبک و شهر مونترال دارای سخت ترین امتحان رانندگی است به نحوی که حدود 60 درصد در خواست کنندگان گواهینامه در اولین تلاش مردود می شوند و بسیاری از گرفتن گواهینامه پشیمان می شوند

آلمان
در آلمان نیز گرفتن گواهینامه رانندگی مانند فنلاند یک فرآیند طولانی و هزینه بر است.
برای گرفتن گواهینامه همه باید به مدارس رانندگی مراجعه و دروس تئوری و عملی را بگذرانند معمولا تا یک سوم داوطلبان در مرحله اول رد می شوند.
اما در آلمان رانندگی در شرایط سخت اقلیمی و همچنین جاده های باریک و امتحان در شرایط سرعت بالا در اتوبانهای مخصوص که سرعت بالای 120 کیلومتر در ساعت است آموزش داده می شود

سنگاپور
این کشور مدرن جنوب شرقی آسیا که به اعمال قوانین سخت گیرانه شهروندی مشهور است این قدر آزمون رانددگی را سخت و پر هزینه کرده است که خیابان ها و راه های بین شهری اش به صورت عمدی خلوت باشد و مذردم ترجیح بدهند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
در این کشور نرخ قبولی در آزمون راننگی 33 در صد است

آفریقای جنوبی

افسران امتحان رانندگی در این کشور از جمله حرص درآور ترین ممتحنان در سراسر جهان هستند گاه اختلاف یک اینچی در فاصله با اتومبیل پشتی هنگام پارک کردن و عدم دقت درکشیدن ترمز دستی موجبات رد شدن در امتحان را فراهم می آورد .
در این کشور اطلاعات مکانیکی و فنی نیز جزو آزمون سخت رانندگی موسوم بهk53 است.

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها:,

نظرات بسته شده است.