تاريخ انتشار :یکشنبه 8 آگوست 2021.::. ساعت : 11:47 ق.ظ
فاقدديدگاه

«زاکانی» پیش از رای گیری شهردار تهران شد! / انتخاب «سرپرست» تا رسمیت یافتن این انتصاب

دستور کار امروز شورای ششم تهران پیش از آغاز به کار نشست رسمی ایشان، کاملا به انجام رسیده و فرجام یافته و آنچه در این ساعات و ساعات پیش رو به انجام خواهد رسید، از بحث و اظهار نظر و رای گیری درباره سرپرست شهرداری تهران تا استماع برنامه‌های زاکانی برای شهرداری تهران و در نهایت بحث و بررسی و رای گیری پیرامون شهردار شدن وی، چیزی جز پوشش رسمی برای این تصمیمات نیست!
صبح امروز، شورای شهر تهران در حالی مهیای برگزاری دومین جلسه علنی خود می‌شد که سه دستور کار مهم داشت؛ انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران، ارائه برنامه توسط علیرضا زاکانی برای تصدی شهرداری تهران و انتخاب شهردار تهران؛ دستورکار‌هایی که به نظر دارای تعارض بود، چون چگونه ممکن است هم برای تهران شهردار انتخاب شود و هم سرپرست؟!
«زاکانی» پیش از رای گیری شهردار تهران شد! / انتخاب «سرپرست» تا رسمیت یافتن این انتصاب
البته این تعارض تا زمانی مطرح بود که مهدی چمران، رئیس شورای شهر در جمع خبرنگاران حضور نیافته بود و با اظهار نظر‌های وی پیش از حضور در شورا، همه چیز تغییر کرد: «تصمیم ما این بود که اگر آمدن شهردار جدید به طول نینجامد، آقای حناچی می‌تواند به کارش ادامه دهد، اما خود ایشان گفتند که اگر حضور شهردار به طول بینجامد، مشکل برایم ایجاد می‌شود. با دوستان مشورت کردیم و گفتیم مشخص نیست که چقدر طول بکشد که زاکانی از مجلس رأی بگیرد و بعد وزارت کشور برود و تایید شود؛ بنابراین تصمیم بر این شد که سرپرست گذاشته شود.»

بدین ترتیب مشخص شد که همه امور از قبل تعیین و حتی دستور کار نشست امروز بر اساس آن تنظیم شده است. اتفاقی که پیشتر هم رسانه‌ای شده بود و حکایت از انتخاب شهردار بعدی تهران در نشستی غیررسمی در هفته گذشته و پیش از برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای ششم شهر تهران داشت و انتخاب سرپرست برای شهرداری هم در راستای همان است.

آن گونه که گزارش‌ها از آن جلسه غیررسمی نشان می‌داد، زاکانی با ۱۲ رای و در دور دوم رای گیری به عنوان شهردار تهران انتخاب شده است، اما از آنجایی که وی در عضویت مجلس شورای اسلامی است و برای پایان دادن به دوران نمایندگی اش در قوه مقننه، مقدماتی قانونی نیاز است و پس از آن، پروسه تایید وی به عنوان شهردار نوزدهم تهران کلید خواهد خورد، لازم است امور شهرداری پایتخت به سرپرست سپرده شود.

«زاکانی» پیش از رای گیری شهردار تهران شد! / انتخاب «سرپرست» تا رسمیت یافتن این انتصاب
علیرضا جاوید، معاون فنی و عمرانی محمدباقر قالیباف، شهردار اسبق پایتخت و مشاور محمدعلی نجفی، شهردار شانزدهم تهران بوده است.

نکته جالب توجه آنجاست که به تاکید چمران، سرپرست شهرداری تهران هم پیش از

نشست امروز تعیین شده بود، تا جایی که وی پیش از حضور در صحن شورا به خبرنگاران گفت که موافق ادامه کار پیروز حناچی، شهردار مستعفی تهران بودند، اما او از این کار کناره گیری و تاکید کرد: «بر روی علیرضا جاوید توافق شد و برای سرپرستی ایشان رأی گرفته و بعد برنامه زاکانی اعلام و رأی‌گیری می‌شود.»

بدین ترتیب مشخص شد که دستور کار امروز پیش از آغاز به کار نشست رسمی شورا، کاملا به انجام رسیده و فرجام یافته است و آنچه در این ساعات و ساعات پیش رو به انجام خواهد رسید، از بحث و اظهار نظر و رای گیری درباره سرپرست شهرداری تهران تا استماع برنامه‌های زاکانی برای شهرداری تهران و در نهایت بحث و بررسی و رای گیری پیرامون شهردار شدن وی، چیزی جز پوشش رسمی برای این تصمیمات نیست!

نظرات بسته شده است.