تاريخ انتشار :دوشنبه 12 جولای 2021.::. ساعت : 11:14 ب.ظ
فاقدديدگاه

آخرین آمار کرونا در اردبیل| بستری ۴۹ بیمار جدید/ تداوم افزایش شمار افراد بستری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۴۹ مبتلای جدید ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.

به گزارش خبرگزاری شهریمیزاز اردبیل، شهرام حبیب‌زاده پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۴۹ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند.

وی افزود: خوشبختانه ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

تداوم افزایش شمار افراد بستری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۲۵۶ نفر رسید که نسبت به دیروز افزایش ۸ موردی داشته و از این تعداد ۵۸ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

حبیب‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های خلخال، گرمی، بیله‌سوار، نمین، اصلاندوز، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

تزریق بیش از ۹۸ هزار دوز واکسن

وی با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۹۸ هزار و ۹۸ دوز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۶۸ هزار و ۲۵۷ دوز مربوط به نوبت اول و ۲۹ هزار و ۸۴۱ دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با تاکید بر استفاده مردم از ماسک گفت: امروز دغدغه ما، موج پنجم کرونا بوده که عمدتا از نوع ویروس جهش‌یافته دلتای هندی است

نظرات بسته شده است.