تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 18 فوریه 2021.::. ساعت : 9:54 ب.ظ
فاقدديدگاه

میزان حداکثر حقوق پرداختی به کارمندان برای ۱۴۰۰

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: در بررسی لایحه اصلاحی بودجه حداکثر حقوق پرداختی به کارکنان برای سال آینده مشخص شد که ۱۵ برابر حداقل حقوق در نظر گرفته شده است.
رحیم زارع گفت: این کمیسیون در جلسات پی در پی خود از روز سه شنبه بررسی لایحه اصلاحی بودجه را به پایان برد و تنها برخی ردیف‌ها در حال اصلاح است.
زارع افزود: در بررسی لایحه اصلاحی بودجه حداکثر حقوق پرداختی به کارکنان برای سال آینده مشخص شد که ۱۵ برابر حداقل حقوق در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه با تصویب کمیسیون تلفیق در لایحه اصلاحی بودجه میزان معافیت مالیاتی برای حقوق بگیران نیز مشخص شد، گفت: در سال آینده به جز اعضای هیأت علمی و قضات که از پرداخت مالیات معاف خواهند بود تا سقف ۴ میلیون تومان معافیت مالیاتی به حقوق بگیران تعلق می‌گیرد، بین ۴ تا ۸ میلیون تومان ۱۰ درصد مالیات، از ۸ تا ۱۲ میلیون تومان ۱۵ درصد مالیات، از ۱۲ تا ۱۸ میلیون تومان ۲۰ درصد مالیات، از ۱۸ تا ۲۴ میلیون تومان ۲۵ درصد مالیات، از ۲۴ تا ۳۲ میلیون تومان ۳۰ درصد مالیات و بالای ۳۲ میلیون تومان حقوق ۳۵ درصد مالیات اخذ خواهد شد. همچنین براساس مصوبه کمیسیون تلفیق جهت اجابت درخواست دولت مبنی بر مانده مبالغ استفاده نشده از صندوق توسعه ملی، تبصره ۴ در قانون بودجه ۹۹ برای استفاده برای همان طرح، درخواست استعلام از مقام معظم رهبری کردیم.
وی همچنین افزود: با درخواست دولت جهت کاهش انتشار اوراق مالی اسلامی (ارزی – ریالی) به میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز موافقت شد.
به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق، دولت پیشنهاد حذف اوراق تسویه به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان را داده بود که کمیسیون تلفیق با آن موافقت کرد و مبلغ ۳۵ میلیارد تومان اسناد خزانه جهت تهاتر بدهی پیمانکاران خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیر دولتی به بانک‌ها و بانک‌ها به بانک مرکزی موافقت شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: سهم هر یک از دستگاه‌های ذی‌نفع از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز در سال ۱۴۰۰ مطابق با قانون بودجه سال ۹۹ خواهد بود.
زارع همچنین درباره دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق در قالب لایحه بودجه افزود: مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه‌های کشاورزی مجاز، از عوارض ۱۰ درصد مبلغ برق مصرفی در سال آینده معاف شدند.
وی گفت: براساس دیگر مصوبه کمیسیون تلفیق، مبنی بر تکلیف وزارت راه و شهرسازی برای تحویل زمین مورد نیاز جهت احداث مدرسه، پایگاه‌های بسیج، حوزه علمیه و مقاومت، مسجد، سالن‌های ورزشی، مراکز بهداشتی، بسیج صالحین، ورزشگاه و سایر مراکز اداری و خدماتی در سال آینده، دولت این زمین را در اختیار دستگاه‌های دولتی منطبق در طرح‌های مسکن مهر قرار خواهد داد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق اضافه کرد: وزارت دادگستری مکلف شد به مستحقان دریافت دیه شامل مقتولان و مجروحان ناشی از عبور غیر مجاز در مرزها که به دست یگان‌های ارتش، سپاه و مرزی مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند و نیز سربازانی که در محیط پادگان در اثر حوادث مختلف کشته و یا مجروح می‌شوند، با معرفی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی، دیه پرداخت کند.
وی افزود: کمیسیون تلفیق همچنین تنخواه لازم را در اختیار دولت جهت پرداخت هدفمندی یارانه‌ها در فروردین ماه ۱۴۰۰ قرار داد.
رئیس کمیسیون تلفیق گفت: همچنین در مصوبه دیگری به منظور کمک به صندوق‌های بازنشستگی، رد بخشی از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، تأمین بخشی از پاداش پایان خدمت کارکنان دستگاه‌های اجرایی، رتبه بندی معلمان، تأمین بخشی از مطالبات ایثارگران و بیمه‌های تکمیلی، تأمین پاداش خدمت و ذخیره مرخصی شهدا و ایثارگران بازنشسته مشمول قانون حالت اشتغال و متناسب سازی حقوق شهدای بازنشسته و همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی، مطالبات قانون حمایت از حقوق معلولان، تأمین نظام اجتماعی فراگیر و تأمین مطالبات سهم قانونی حق عضویت اعضای صندوق ذخیره بسیجیان به دولت اجازه داده شد تا سقف یک میلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال از محل ارائه حق الامتیاز، واگذاری سهام و حقوق مالکان، واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و طرح‌های سرمایه گذاری متعلق به دولت و شرکت‌های دولتی و همچنین واگذاری اموال و دارایی‌های غیر منقول مازاد تأمین کند.

نظرات بسته شده است.