تاريخ انتشار :شنبه 23 ژانویه 2021.::. ساعت : 11:54 ب.ظ
فاقدديدگاه

راه اندازی مرکز لجستیک خط آهن پارس آباد مغان تحول عظیمی درمنطقه به دنبال دارد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل ،  آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: جای خوشحالی است که بعد از مذاکره فراوان بین استاندار اردبیل و شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان، توافقنامه جهت راه‌اندازی مرکز لجستیک خط آهن پارس‌آباد مغان در استان اردبیل امضاء شد.

وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز لجستیک خط آهن پارس آباد مغان تحول عظیمی درمنطقه به دنبال خواهد داشت، افزود: خارج شدن استان از بن بست ریلی،  اتصال به خط آهن آذربایجان و ورود به بازار کشورهای آسیای میانه و قفقاز و روسیه، ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری بسیار بالا در مغان و اردبیل با توجه به وجود وسیله ارزان جهت صادرات کالا، تسهیل در صادرات محصولات بزرگترین گل خانه کشور و تولیدات دیگر مناطق استان، توجیه‌دار شدن ایجاد مناطق آزاد، توجیه‌دار شدن راه آهن اردبیل به پارس آباد،  فراهم شدن زمینه اشتغال بسیار خوب در منطقه شمال استان از جمله  فایده‌های این بارانداز برای استان است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسئولین استانی مصمم هستند مراحل تملک و طراحی را امسال به اتمام و احداث آن را در سال ۱۳۹۹ به انجام برسانند.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: آمریکا این هفته، ماهیت دموکراسی خود را به تماشا گذاشت و فردی که با رأی مردم انتخاب شده با ۳۵ هزار نیروی امنیتی به کاخ سفید آمد و جواب این سؤال داده نشد که دموکراسی چه ربط و ارتباطی با قوه قهریّه دارد.

وی افزود: محافظ دموکراسی، خود دموکراسی است و احترام به رأی مردم، بالاترین حفاظت و صیانت است اما در آمریکا معلوم شد که از دموکراسی آرمانی و از احترام به آن خبری نیست.

ترک ترامپ از در عقب کاخ سفید، رأی الیوم است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ترامپ سرافکنده و از در عقبی کاخ سفید را ترک کرد که این عین تعبیر عبدالباری عطوان تحلیلگر مشهور عرب و سردبیر نشریه الکترونیکی رأی الیوم است، او می‌رود تا هیچوقت به کاخ سفید برنگردد.

عاملی گفت: کار مهم بایدن، تشکیل ستاد تنظیف است تا کثافت کاری‌های سیاسی و مادی ترامپ را تطهیر و آشغال‌های او را از کاخ سفید بیرون بیندازد، او مثل یک دزد از در عقبی کاخ سفید بیرون رفت و مورد نفرین میلیون‌ها آمریکایی و غیرآمریکایی قرار گرفت و کشور خود و دموکراسی آمریکا را ویران ساخت و بر دشمنان آمریکا اضافه کرد حتی حزب خود یعنی حزب جمهوری را نیز ویران ساخت.

وی بیان کرد: ترامپ کرونا را خیلی دست کم گرفت و اعتناء نکرد که در نتیجه ۳۰۰ هزار آمریکایی جان خود را از دست دادند و به هیچ وجه نتوانست کرونا را مدیریت کند و حالا ۴ میلیون آمریکایی مبتلی روی تخت مرگ خوابیده‌اند.

ترامپ یک نژاد پرست کامل بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه ترامپ یک نژاد پرست کامل بود، گفت: او اعتقاد راسخ به برتری نژاد سفیدها داشت و یکی از گناهان بزرگ ترامپ این بود که سه هزار طفل را از پدر و مادرهای مهاجر جدا کرد و این ظلم بزرگ به اطفال و به پدر و مادرهای آنها بود که الان هم بسیاری از پدران و مادران نمی‌توانند فرزندان خود را پیدا کنند.

عاملی بیان کرد: آژانس اونروا یک آژانس بین المللی و کارش رسیدگی به پناهندگان است که ترامپ مساعدت‌های مالی آمریکا به این آژانس را نیز قطع کرد.

وی با اشاره به اینکه ترامپ به خاطر اسرائیل ۹۰ میلیارد دلار صرف کرد تا سوریه را ویران کند و زیرساختهای آن کشور را از بین ببرد، افزود: او فاجعه برآمده از دموکراسی آمریکا بود به حدی که الان ۶۰ پرونده مالی، سیاسی، جنسی و… در محاکم قضایی آمریکا علیه وی تشکیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه هنگام خداحافظی ترامپ حتی نزدیک‌ترین وزیران او هم وی را همراهی نکردند، افزود: ترامپ در وداع و آخرین خطبه خود جمله‌ای گفت که برای آینده آمریکا بسیار خطرناک است، او گفت در آینده از راه یا بیراهه دوباره به کاخ سفید خواهد آمد.

سیره ترامپ یک عبرت و چراغ راه خوبی برای بایدن است

عاملی بیان کرد:  سیره ترامپ نشان داد که شدیدترین فشار بر ایران نتیجه نمی‌دهد و اراده ملت ما شکسته نمی‌شود و محال است که ملت ما در برابر غیر خدا رکوع بکند و لذا بایدن نباید این بیراهه و یا راه بی‌نتیجه را برود.

وی افزود: ترامپ از فشار هیچ نتیجه نگرفت و از این جهت هیچ خدمتی به آمریکا و دنیا نکرد. او هم در سیاست خارجی و هم در مدیریت داخلی آمریکا خرابی‌های بزرگی درست کرد خرابی هایی که قابل جبران نیست.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: دروغ، ماجراجویی‌های سیاسی، تحمیل عقوبت‌های اقتصادی بر ایران، چین، روسیه و تمام کشورهایی که در خدمت منویّات آمریکا نیستند، دخالت نظامی در سوریه، خونریزی وحشتناک در یمن، خیانت به فلسطین و حمایت از بدترین دیکتاتورها بخشی از سیاست خارجی اوست.

عاملی تصریح کرد: ترامپ زورش فقط به پادشاهان عرب رسید و آنها را ذلیلانه مثل گله گوسفند به دام سازش با اسرائیل برد و میلیاردها دلار از خزانه ملت‌های عرب‌ را دزدید و در برابر چین، روسیه، ایران و حتی کره شمالی به هیچ موفقیتی نائل نشد و ناکام رفت.

در حال تکمیل…..

نظرات بسته شده است.