تاريخ انتشار :شنبه 9 ژانویه 2021.::. ساعت : 1:44 ق.ظ
فاقدديدگاه

استاندار اردبیل در پاسخ به تسنیم: بندر خشک اصلاندوز در مرحله تملک زمین است

اکبر بهنام جو در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل در خصوص پروژه‌های کلیدی زیرسازی در شمال استان اردبیل، اظهار داشت: با توجه به هزینه بالای تملک به سراغ بخش خصوصی رفتیم که نتیجه بخش نبود.

وی افزود: با جهاد کشاورزی مذاکراتی صورت گرفته که زمین معوض به افرادی که اراضی کشاورزی در محدوده طرح دارند، واگذار شود که وزیر جهاد کشاورزی با این مهم موافقت و ابلاغ کرده است.

به گفته استاندار اردبیل در حال حاضر فرماندار پارس آباد در حال  توافق با بومیان ساکن منطقه است که زمین‌های معوض آبی واگذار شود، بعد از واگذاری عملیات اجرایی راه اندازی بندر خشک آغاز می‌شود.

آغاز مطالعه فاز دو خط ریلی اردبیل- پارس آباد

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل همچنین در خصوص آخرین وضعیت خط ریلی اردبیل- پارس آباد از اتمام فاز یک مطالعات خبر داد و گفت: فاز دوم مطالعات نیز آغاز شده و در  ۲۲ کیلومتر ابتدای مسیر از سمت اردبیل مطالعه فاز دوم هم رو به اتمام است.

وی به پیکه کوبی مسیر نیز اشاره کرد و افزود: فاز اول از اردبیل به سمت شهرک صنعتی است که بعد از اتمام عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

بهنام جو در خصوص رفع مشکلات راه سازی در شمال استان اردبیل و تعارض با زیرساخت های سایر دستگاه ها از جمله خط لوله آب و گاز، تصریح کرد: مشکلات جابه جایی آب و فاضلاب در حال ترک تشریفات و حل و فصل است.

استاندار اردبیل گفت: شرکت گاز هم قرار است جابه جایی لازم را در ۴۰۰ متر برای راه سازی‌ها انجام دهد و ما فرصت یک ماهه به این منظور در نظر گرفتیم. با اجرای این مهم کل مسیر باز است. تا علاوه بر اینکه احداث ابنیه فنی از سمت بیله سوار آغاز می‌شود عملیات خاکبرداری هم آغازشود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: سال آینده تا هفته دولت از سمت گرمی ۱۲ کیلومتر از ۴ خطه را به اتمام می رسانیم و از سمت بیله سوار هم ۷٫۵ کیلومتر خاتمه می‌یابد. اعتبارات به صورت سرجمع بوده و قطعاً برای این محور هم سال آینده اعتبارات بیشتری جذب می کنیم.

وی با اشاره به اینکه این مشکلات می تواند موانع اجرای ۴ بانده اردبیل- پارس آباد را رفع کند،  افزود: تمامی موانع این چنینی در زمان اجرای پروژه‌ها دیده می شود و وقتی خارج از برنامه طرح هایی را آغاز می کنیم، بروز چنین مشکلاتی دور از انتظار نیست.

به گفته بهنام جو، به جز ۴ خطه  پارس آباد- بیله سوار همه مسیرها به زیر اجرا رفته است. کد اجرا زمانی داده می‌شود که مطالعات انجام شود.  به عنوان مثال در بیله سوار- گرمی ما بالاترین سطح معارضات را داشتیم اما به دنبال حل و فصل تک تک مشکلات و پاسخ به مطالبه مردم هستیم.

 احتمال تغییر مدیریت کشت و صنعت وجود دارد؟

وی در پاسخ به این سوال که چرا تودیع معارفه مدیریت کشت و صنعت مغان بدون ذکر اسامی انجام شده و آیا احتمال تغییر گزینه‌های پیشنهادی وجود دارد یا نه، گفت: البته اسامی اعلام شده است  و وزیر وقتی ابلاغ می‌زند یعنی قطعی شده است.

به گفته بهنام جو البته این احتمال که کسی استعفا بدهد وجود دارد؛ اما در شرایط فعلی این ترکیب به عنوان هیئت مدیره دولتی معرفی شده‌اند و تودیع و معارفه نیز انجام شده است.

نظرات بسته شده است.