تاريخ انتشار :سه‌شنبه 28 می 2019.::. ساعت : 10:10 ب.ظ
فاقدديدگاه

کشاورزان از برداشت زودهنگام محصول خودداری کنند

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا ، خلیل نیکشاد روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار پارس آباد مغان افزود: پرهیز از برداشت زودتر از موعد کلزا ، گندم و جو که به صورت تضمینی خریداری خواهد شد، ضرورت دارد.
او گفت: زمان برداشت کلزا پنجم خرداد ، زمان برداشت گندم دیم ۱۵ خرداد و آبی ۲۰ خرداد و جو نیز ۱۰ خرداد بوده و مراکز خرید از این تاریخ ها شروع به خرید خواهند کرد.
وی به تدوین الگوی کشت و تنوع زراعی در استان اشاره کرد و گفت: محصول پنبه تناوب خوبی ایجاد می کند و خرید آن در زمره هشت محصول تضمینی قرار دارد و امسال بیش از پنج هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول استراتژیک و اشتغالزا می باشد.
نیکشاد همچنین از مبارزه با آفت ملخ در مراتع پارس آباد خبر داد و اظهار داشت: با مشارکت مردمی و اقدام به موقع مسئولان این آفت کنترل شده و جمعیت بزرگی از ملخ ها با سمپاشی پاکسازی شد.
فرماندار پارس آباد مغان نیز در این نشست از اختصاص ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی این شهرستان به کشت گندم خبر داد و پیش بینی کرد بیش از ۸۰ هزار تن گندم از این اراضی استحصال شود که تدابیر لازم برای خرید تضمینی و حمل آن دیده شده است.
علی علایی با اشاره به مشکلات سیر کاران شهرستان پارس آباد افزود: برغم هشدار های داده شده سطح زیر کشت حدود سه هزار هکتاری این محصول بیش از کشش بازار بود و باعث کاهش قیمت شد که با پیگیری ها و خرید توافقی قیمت رو به تثبیت است.
علایی گلخانه هزار و ۵۰۰ هکتاری در پارس آباد را طرحی موفق و کارآمد دانست کرد و گفت: باید از هم اکنون پیگیری های لازم برای جذب سرمایه گذار و تامین زیرساخت ها و چشم انداز صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری و صادرات این محصولات مطالعه تدوین و اجرایی شود.
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷
انتهای پیام

نظرات بسته شده است.