تاريخ انتشار :شنبه 2 مارس 2019.::. ساعت : 10:40 ب.ظ
فاقدديدگاه

پیام وزیر خارجه پاکستان به خانواده خلبان اسیر هندی

 

به گزارش شهریمیز به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای.آر.وای نیوز، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در پیامی خطاب به خانواده خلبان هندی که روز گذشته پس از هدف قرار گرفتن جنگنده‌اش توسط ارتش پاکستان اسیر شد گفت: نگران وضعیت سلامت او نباشید.

وی تصریح کرد: در مورد زمان و نحوه تحویل او به مقامات هندی با عمران خان گفتگو خواهیم داشت و سپس نظر خود را اعلام می‌کنیم.

قریشی تاکید کرد: آنچه اسلام آباد در خصوص این اسیر هندی نشان داده رفتاری انسان دوستانه توام با مسئولیت پذیری است.

وزیر خارجه پاکستان اظهار داشت: نباید رفتار انسان دوستانه ما ضعف تلقی شود بلکه ما در تلاش هستیم تا نشان دهیم که علاقه‌ای به جنگ و کشتار نداریم.

معاون حزب تحریک انصاف گفت: برای گسترش صلح و ثبات در منطقه آماده هر اقدامی هستیم و تمام مجامع بین المللی نیز مخالف جنگ دو ابرقدرت هسته‌ای منطقه هستند.

وی اضافه کرد: مردم هند نسبت به سلامت خلبان کشورشان آسوده خاطر باشند، اسلام آباد تمام نیازهای او را فراهم کرده است و پزشکان نیز سلامت او را کنترل می‌کنند.

قریشی افزود: زمانی که از سوی هند درخواست رسمی برای آزادی این خلبان دریافت کنیم در مورد آن تامل کرده و با حسن نیت نظر خود را اعلام می‌کنیم.

گفتنی است روز گذشته ارتش پاکستان دو جنگنده هندی که وارد حریم هوایی این کشور شده بودند را ساقط کرد، یکی از این جنگنده‌ها در خاک کشمیر اشغالی سقوط کرده و هر دو سرنشین آن کشته شدند ولی جنگنده دیگر در پاکستان سقوط کرد و خلبان آن توسط نیروهای ارتش دستگیر شد.

نظرات بسته شده است.