تاريخ انتشار :سه‌شنبه 10 آوریل 2018.::. ساعت : 11:40 ق.ظ
فاقدديدگاه

توصیه برای مراقبت از پوست در فصل بهار

تغییر فصل تنها به معنای جابجایی لباس‌های داخل کمد لباس نیست. به احتمال زیاد شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارند با تغییر فصل، مخصوصا آمدن فصل بهار، تحول چشمگیر و به سزایی در ظاهر خود ایجاد کنند. به روز رسانی در شیوه مراقبت از پوست یکی از بهترین تصمیماتی است که می‌توانید در سال و فصل ...

۱- لایه‌برداری پوست  پوست ما در طول فصل زمستان خشک، پوسته پوسته و کسل به نظر می‌رسد و این موضوع به هیچ عنوان خوشایند نیست. با رسیدن فصل جدید و تازه همه ما علاقه‌مند به داشتن ظاهری جذاب‌تر هستیم و یکی از بهترین راه‌ها برای تحقق بخشیدن به این موضوع لایه‌برداری پوست‌مان خواهد بود. با لایه‌برداری پوست، سلول‌های مرده پوستی از بین خواهند رفت و سلول‌های جدید و تازه جایگزین آن‌ها خواهند شد. برای لایه‌برداری پوست‌تان می‌توانید از یک کرم‌ لایه‌بردار سبک و مناسب با نوع پوست‌تان استفاده کنید. توصیه می‌کنیم اگر پوست حساسی دارید حتما قبل از لایه‌برداری پوست‌تان با یک متخصص پوست مشورت کنید.

۲- استفاده از کرم‌های ضد‌آفتاب حاوی SPF را فراموش نکنید

با فرا رسیدن فصل بهار و یا تابستان و گرم شدن هوا و بالا رفتن درجه حرارت آن، پوست‌مان بیشتر در معرض نور مستقیم خورشید قرار خواهد گرفت. پس به خاطر داشته باشید، حتما قبل خارج شدن از منزل از مرطوب کننده و یا کرم‌ ضد‌آفتابی استفاده کنید که حداقل حاوی SPF۱۵ باشد تا بتواند از پوست‌تان در مواجهه با نور خورشید حفاظت کند.

۳- تا می‌توانید تیرگی‌ها و لکه‌های روی صورت خود را کم کنید

اگر شما هم روی پوست خود مخصوصا در ناحیه صورت لکه‌ها و یا تیرگی‌های ناخوشایندی می‌بینید که باعث احساس ناراحتی شما می‌شود، توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید. استفاده از آنتی‌اکسیدان‌ها یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است. تاثیر مثبت آن‌ها روی رنگ چهره‌تان کاملا قابل توجه خواهد بود و در طولانی مدت و بر اثر استفاده مداوم این تیرگی‌ها به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کنند. توصیه می‌شود از محصولات بهداشتی و مراقبت از پوستی استفاده کنید که حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های مفید در این زمینه مثل ویتامین Cباشند.

۴- شب‌ها قبل از خواب، پوست‌تان را آب‌رسانی ( هیدراته) کنید

با استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های مناسب با نوع پوست‌تان، آن را به میزان لازم آب‌رسانی کنید. توصیه می‌شود شب‌ها قبل از خواب با استفاده‌ از ماسک‌های صورت که معمولا کر‌می شکل هستند پوست‌تان را مرطوب کنید. بعضی از این ماسک‌ها حاوی روغن گیاهی لاوندر (اسطو‌‌خودوس) ، هیدروکسی اسید و هیالورونیک هستند که باعث ترمیم، سفت و محکم شدن پوست و حتی کاهش چین و چروک‌های احتمالی روی آن می‌شوند. با استفاده مستمر از این نوع کرم‌ها و یا ماسک‌ها پوست‌تان ظاهری شاداب‌تر و جوان‌تر پیدا خواهد کرد.

سلامتیسم

نظرات بسته شده است.