تاريخ انتشار :شنبه 31 مارس 2018.::. ساعت : 7:28 ب.ظ
فاقدديدگاه

افزایش صندوق های صدقه در اماکن عمومی در سال ۹۷/ ضعف کمیته امداد در شناسایی افراد نیازمند

افزایش صندوق های صدقه در اماکن عمومی در سال 97/ ضعف کمیته امداد در شناسایی افراد نیازمندبه گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای کمیته امداد در بهمن ۹۶ را می خوانید.

توسعه اقتصاد ملی هدف شیوه‌های نوین اشتغالزایی

حجت اله عبدالملکی معاون اشتغالزایی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در پنجم بهمن با تأکید بر اینکه در گذشته تنها به بحث خودکفایی توجه می‌شد، گفت: هدف شیوه‌های نوین‌ اشتغالزایی، توسعه اقتصاد ملی است.سازمان حمایتی برای توسعه اشتغال‌ دارای ۳ محور اصلی‌ توانمندسازی‌ مخاطبان، مدل‌سازی و طراحی الگوی کسب و کار‌ و پشتیبانی‌ پس از اجرای طرح‌ است.

عبدالملکی‌ با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد از طرح‌هایی که پس از اجرا پشتیبانی نمی‌شوند، از بین می‌روند، گفت: پشتیبانی‌ فناوری‌ و مالی از جمله مهم‌ترین‌ اقدام‌ها برای دوام و موفق بودن یک طرح است‌، ما در روش نوین اشتغالزایی‌ کمیته امداد با محوریت این ۳ مهم برنامه‌ای را طراحی کردیم‌.

 

تخصیص ۲۰ درصد از سرانه خدمات کمیته امداد به مناطق محروم و مرزی

فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در یکم بهمن با اشاره به اهمیت توجه به مناطق محروم گفت: ۲۰ درصد از سرانه تمام خدمات کمیته امداد را به مناطق محروم و مرزی اختصاص داده ایم. معاونت های مسکن، فرهنگی و اشتغال کمیته امداد موظف شده اند تا ده درصد از سهم کل کارهای خود در سراسر کشور را به مناطق محروم اختصاص دهند.

وی با تاکید بر اینکه مناطقی با ضریب محرومیت ۸ و ۹ در اولویت اول کمیته امداد هستند،گفت: اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در طی سال های گذشته برای خرید لوازم ضروری از جمله منبع ذخیره آب، وسایل گرمایشی و سرمایشی، آبگرمکن و یخچال اختصاص داده شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه شناخت مناطق محروم کار مشارکتی بین سازمان های متولی و به ویژه گروه های جهادی است، گفت: ۹۰ منطقه حاد شناسایی شده و اولویت خدمت رسانی در این مناطق است.

 

توزیع ۱۲۰ هزار بسته نوشت افزار میان دانش آموزان مناطق محروم کشور

فاطمه رهبر معاون و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) در دوم بهمن گفت: تاکنون تعداد ۱۲۰ هزار بسته نوشت افزار با اولویت میان دانش آموزان مناطق محروم که تحت پوشش کمیته امداد هستند، توزیع شده است. علاوه بر سرانه‌ای که به تمام دانش آموزان کشور داده می‌شود،تعداد ۱۲۰ هزار بسته نوشت افزار با اولویت میان دانش آموزان مناطق محروم توزیع شده است.

 

ایتام فاقد سرپناه تا ۳ سال آینده صاحب‌خانه می‌شوند

ابوالقاسم رستگار مدیرکل هماهنگی امور اجرایی کمیته امداد در یکم بهمن گفت: کمیته امداد تلاش می کند تا در یک برنامه سه‌ساله تمام ایتام تحت حمایت کمیته امداد را که فاقد سرپناه هستند با ساخت یا خرید مسکن صاحب‌خانه ‌کند. در طرح سرپناه ۹ هزار و ۶۸۴ واحد مسکونی برای خانوار ایتام ساکن در شهر و هفت هزار و ۴۱۲ واحد مسکونی برای خانوارهای ایتام روستایی ساخته یا خریداری خواهد شد،  ۳۰ درصد از خانوارها در سال ۹۷، ۳۵ درصد آنها در سال ۹۸ و ۳۵ درصد باقی‌مانده نیز در سال ۹۹ صاحب‌خانه خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از اعتبار مورد نیاز این طرح توسط حامیان طرح اکرام ایتام و منابع مالی کمیته امداد تامین می‌شود، گفت: اعتبار اجرای این طرح بیش از هزار میلیارد تومان است که ۳۵۳ میلیارد تومان توسط کمیته امداد، ۳۵۳ میلیارد تومان توسط حامیان ایتام و خیران، ۱۸۰ میلیارد تومان از سوی منابع بانکی و صندوق قرض‌الحسنه و ۱۳۴ میلیارد تومان نیز با آورده مددجو و یا بستگان وی تأمین اعتبار خواهد شد.

 

ضعف کمیته امداد در شناسایی افراد نیازمند

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد با بیان اینکه فقدان وجود افراد برای بازدید میدانی و شناسایی نیازمندان ضعف محسوب می شود، گفت: رفع این مشکل در گرو تقویت مالی کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بسیاری از مدد جویان از طریق افراد معتمد مانند ائمه جمعه، استانداران و یا افراد معتمد محل برای حمایت معرفی می شوند، گفت: در روش دیگری نیز مددجو پس از مراجعه به شعب کمیته امداد و تکمیل اظهارنامه زیر پوشش حمایتی قرار می گیرد.

 

اعزام ۱۲۵ هزار مددجو کمیته امداد به سفرهای زیارتی طی ۹ ماهه سال ۹۶

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین احمدیان معاون فرهنگی کمیته امداد در چهاردهم بهمن از اعزام ۱۲۵ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد به شهر‌های زیارتی ایران و عتبات عالیات عراق خبر داد. امسال ۳۰ هزار مددجو در پیاده‌روی اربعین با کمک کمیته امداد به کربلا اعزام شدند که این رقم نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد افزایش‌یافته است.

احمدیان بابیان اینکه اولویت اعزام مددجویان در قالب طرح شوق زیارت با افرادی است که تاکنون به این سفر معنوی نرفته‌اند و یا از آخرین سفر آن‌ها به مشهد مقدس مدت‌زمان طولانی گذشته است، گفت: ۵۰ درصد از مددجویان اعزام‌شده به مشهد مقدس در ۹ ماهه نخست امسال جزء زیارت اولی‌ها بودند.

 

یادگار امام(ره) همچنان دست‌گیر نیازمندان/ چهل سال انقلاب برای مستضعفان

40 سال از انقلابی که به نام مستضعفان به پیروزی رسید، می گذرد و کمیته امداد همچنان دستگیری از نیازمندان را در برنامه خود دارد.

فعالیت های عامه المنفعه و حمایتی این نهاد مقدس به آن سال ها محدود نشد و در سال های پس از انقلاب نیز با همان شدت و حرارت ادامه داشت.کمیته امداد امام خمینی امروز پس از حدود ۴۰ سال فعالیت مستمر،پویاتر  و مصمم تر از روزهای نخست با اجرای طرح های مختلف حمایتی از جمله طرح شهید رجایی که جامعه هدف آن نیازمندان بالای ۶۰ سال ساکن روستاهاست به بزرگترین و اصلی ترین نهاد حمایتی و امید محرومان تبدیل شده است.

 

افزایش صندوق های صدقه در اماکن عمومی در سال ۹۷

 ابوالقاسم رستگار مدیرکل مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در دهم بهمن گفت: در سال آینده به نسبت کاهش صندوق‌های بزرگ و کم بازده، تعداد صندوق‌های صدقه در اماکن عمومی افزایش خواهد یافت. از سال ۹۵ ساماندهی ۷ میلیون و ۳۲۲ هزار صندوق صدقه منازل، اماکن تجاری و معابر در دستور کار این نهاد قرارگرفته است، گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد صندوق‌های صدقه در سطح کشور ساماندهی شده‌ است.

وی با اعلام اینکه صندوق‌های صدقه‌ای که مورد آسیب، سرقت ،خرابی قفل و مخدوش شدن رنگ ها قرار گرفته، تعمیر و ایمن‌سازی شدند، افزود: صندوق‌های صدقه‌ای که به دلیل تعبیه در محل عبور و مرور وسایل نقلیه، میان درختان و بوته‌ها، نزدیک محل انباشت زباله، حاشیه شهرها و روستاها و به فاصله کمتر از ۲۰۰ متری صندوق صدقه، دیگر بازدهی مناسبی نداشتند، جمع‌آوری شدند.

 

واگذاری ۴۶۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در بهمن ماه

ابراهیم بازیان مدیر کل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در نوزدهم بهمن از واگذاری ۴۶۰۰ واحد مسکونی به مددجویان در بهمن ماه خبر داد. بیشترین واحدهای مسکونی روستایی در استان های سیستان و بلوچستان، گیلان و خراسان رضوی و بیشترین واحدهای مسکونی شهری دراستان های قم،آذربایجان غربی و زنجان به مددجویان واگذار می شود.

بازیان با اشاره به اینکه امسال ۷۰ هزار خدمت در زمینه مسکن مددجویان در شهر و روستا داده می شود، گفت: از این رقم ۱۶ هزار خدمت مربوط به ساخت یا خرید خانه برای مددجویان شهری، ۹ هزار خدمت مربوط به بهسازی و مقاوم سازی منزل مسکونی مددجویان روستایی و ۴۵ هزار خدمت مربوط به تعمیر منازل مددجویان و ساخت سرویس بهداشتی، حمام، گازرسانی و حصار کشی است.

 

اسناد مالکیت جایگزین ضامن برای مددجویان روستایی می شود

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد در بیست و نهم بهمن گفت: بانک‌های عامل طبق قانون، اسناد مالکیت مددجویان روستایی را به جای ضامن از روستائیان بپذیرند. اقساط معوق بانکی مددجویان تحت حمایت این نهاد نسبت به سایر افراد بسیار کم و حدود ۱.۵ درصد است.

فتاح با تاکید بر اینکه ناظران کمیته امداد بر پرداخت اقساط مددجویان نظارت دارند، گفت: یکی از تصمیمات کمیته امداد این است که از این پس تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در دو مرحله واریز شود تا اگر طرح اشتغال با شکست مواجه شد، رقم خسارت کاهش یابد.

نظرات بسته شده است.