تاريخ انتشار :سه‌شنبه 8 آوریل 2014.::. ساعت : 1:16 ق.ظ
فاقدديدگاه

مراقب صفحه‎های جعلی ثبت‎نام یارانه باشید

سرهنگ علی نیک نفس با اعلام این خبر گفت: با توجه به آغاز ثبت نام اینترنتی از متقاضیان دریافت یارانه نقدی، ممکن است افراد کلاهبردار با راه اندازی سایت هایی جعلی اطلاعات حساس و مهم بانکی هموطنان را به سرقت برده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی قربانیان کنند. پلیس فتا سعی دارد با اطلاع رسانی به موقع و مناسب شاهد به حداقل رسیدن این گونه جرائم باشد و افراد کلاه بردار را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارد.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ثبت نام از سرپرستان متقاضی دریافت یارانه نقدی از تاریخ بیستم فروردین و به طور همزمان در سراسر کشور و تنها از طریق سایت اینترنتی www.refahi.ir انجام خواهد شد. رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا افزود:یکی از رایج ترین روش های کلاهبرداری این حوزه فیشینگ است که با راه اندازی سایت های جعلی با آدرسی مشابه به آدرس سایت اصلی همراه است.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات از افراد متقاضی دریافت یارانه می خواد آدرس سایت را در آدرس بار تایپ کنند و از رفتن به دیگر سایت هایی که با عنوان های مختلف اقدام به ثبت نام می کنند خودداری کرده و موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند. سرهنگ نیک نفس به کاربران توصیه کرد: از کپی کردن و رفتن به لینک هایی که در سایت های مختلف ارائه شده خودداری کرده و آدرس سایت مورد نظر را خودشان وارد کنند. بهترین و مطمئن ترین منبع اطلاع رسانی رسانه های رسمی کشور هستند.

نظرات بسته شده است.