تاريخ انتشار :شنبه 2 دسامبر 2017.::. ساعت : 7:21 ب.ظ
فاقدديدگاه

اردبیل از نظر آمار ایدز وضعیت مطلوبی نسبت به سایر استان های کشور دارد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جواد زنجانی، رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل بیان کرد: آمار ایدز در سطح استان و شهر اردبیل نگران کننده نیست و ما وضعیت مطلوبی نسبت به سایر استان‌های کشور داریم اما این وضعیت نباید باعث کم‌کاری و عدم توجه به این موضوع باشد.

وی گفت: نباید ملاحظات فرهنگی، سنتی و مذهبی باعث شود تا برنامه‌های آگاهسازی و پیشگیری از انتقال بیماری ایدز در جامعه با جدیت برگزار نشود و ما هیچ گونه محدودیتی در این زمینه نداریم.

فرماندار اردبیل گفت: فراز و نشیب‌های سیاسی نباید باعث ایجاد مشکل در روند اطلاع رسانی در خصوص ایدز باشد و ما برای آگاه‌سازی در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

زنجانی تصریح کرد: جامه ما خوشبختانه مقید به مسایل مذهبی و فرهنگی است و این ظرفیتی است برای کاهش تبعات ناشی از این بیماری که باید به درستی از آن استفاده شود.

وی ادامه داد: در خصوص پیشگیری و درمان ایدز راه‌های متعددی وجود دارد که تمامی این مباحث نیازمند برگزاری جلسات و کارگاه‌های تخصصی با جوامع و گروه‌های هدف است.

زنجانی اضافه کرد: باید در زمینه فرهنگسازی و مقابله با ایجاد این بیماری و معضل در سطح جامعه تمامی دستگاه‌ها هم‌سو عمل کنند تا در آینده نتیجه مطلوبی در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: جامعه ما جامعه‌ای جوان و پویا است که نیازمند راهنمایی افراد متخصص و کارکشته در زمینه‌های مختلف است و ما امیدواریم با ورود افراد متخصص در قالب انجمن‌های مردم نهاد در این زمینه شاهد بهبود وضعیت در این زمینه باشیم.

نظرات بسته شده است.