تاريخ انتشار :شنبه 22 فوریه 2014.::. ساعت : 12:47 ق.ظ
فاقدديدگاه

موسوی‌تبریزی: هیچ ملتی با قهر از صندوق‌های رای به دموکراسی نمی‌رسد

آیت‌الله موسوی‌تبریزی گفت: هیچ ملتی بدون انتخابات و قهر از صندوق‌های رای امکان ندارد به مراد خود برسد و بتواند دموکراسی را محقق کند.

 به گزارش ایسنا، آیت‌الله موسوی‌تبریزی طی سخنانی در ششمین کنگره ملی حزب اراده ملت، اظهار کرد: جای تاسف است که یک حزب معتقد به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از هشت سال تنگی نفس برای بهترین یاران امام و انقلاب برای اولین است که توانسته جلسه‌ای این چنین تشکیل دهد و از آن خوشحال باشد

.
 
وی افزود: فضایی که ایجاد شده نتیجه حضور و اراده ملت بود و ما همه مدیون ملت و اراده آنها هستیم و اگر مردم در پای صندوق رای حضور پیدا نمی‌کردند نمی‌توانستیم فضای امروز را داشته باشیم و عده‌ای نیز دنبال همین موضوع بودند.
 
موسوی‌تبریزی خاطرنشان کرد: در کشور افرادی به دنبال فاصله گرفتن از دیدگاه امام هستند. خاطرم هست در سال 63 عده‌ای این موضوع را مطرح کردند که دانشگاه حق دخالت و مشارکت در انتخابات را ندارد و دانشجویان نمی‌توانند در این باره نظر بدهند و امام به محض شنیدن این موضوع تاکید کرد شنیده‌ام بعضی‌ها گفته‌اند دانشجو حق حضور در انتخابات را ندارد و دخالت در سیاست حق مجتهدین است و این حرف همان کسانی است که در طول سال‌های قبل می‌گفتند مجتهدین باید از سیاست فاصله بگیرند، اما درست این است که همه آحاد ملت در تعیین سرنوشت خود شریک باشند و یک دانشجوی جوان باید بتواند در سرنوشت خود دخالت کند.
 
این فعال سیاسی بیان کرد: در قانون اساسی هرگز مساله احراز صلاحیت وجود نداشت و این موضوع بعد از فوت امام مطرح و در مجلس پنجم نیز قانونی برای تعدیل این موضوع مطرح شد که عده‌ای نپذیرفتند و در نهایت به مجمع تشخیص مصلحت رفت و در آنجا تصویب شد که کسانی که چهار مرکز نظارتی از آنها گزارش سو ء‌پیشنه ارائه کند رد صلاحیت می‌شوند که به این موضوع عمل نمی‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه هر رئیس جمهوری که می‌آید می‌گوید من وابستگی به حزب ندارم گفت: این موضوع هم خوب است و هم بد. اگر از این منظر به آن نگاه کنیم که رئیس جمهور می‌گوید من به حزب وابسته نیستم یعنی منافع حزبی را به منافع جمعی و ملی ترجیح نمی دهم خوب است. اما اگر معتقد باشیم نباید رئیس جمهور از میان احزاب باشد نمی‌تواند درست و منطقی باشد. چرا که اولین حزب در انقلاب جمهوری اسلامی حزبی بود که شهید بهشتی آن را ایجاد کرد و تحزب هرگز بد نیست.
 
وی تاکید کرد: مادامی که احزاب تقویت نشوند نمی‌شود به آزادی و مردم سالاری رسید و احزاب باید کلاس درس آزادی خواهی،‌ جمهوری خواهی و دموکراسی باشد و اولین تجربه دموکراسی باید در احزاب شکل بگیرد.
 
به گزارش ایسنا در بخش دیگری از این کنگره مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی تصریح کرد: نمی‌توان حرفی را بدون منبع علمی و استناد به نظریه‌ قابل تکیه مطرح کرد. ضمن آنکه باید توجه داشت بین دانستن و توانستن فاصله زیادی است و بین توانستن و اراده اجرا نیز فرسنگ‌ها فاصله است.
 
وی افزود: نمی‌توان گفت به صرف داشتن تئوری علمی می‌توان به یک فرد اعتماد کرد؛ چرا که توانستن و بکارگیری این تئوری‌ها صحبت‌هایی جدا از دانستن است و یکی از مشکلاتی که امروز در کشور از آن رنج می‌بریم همین موضوع است. چرا که شاهد هستیم عده‌ای بدون توجه به ادبیات علمی و کارشناسی حرف می‌زنند.
 
وزیر بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی دوره اصلاحات خاطرنشان کرد: نامه حاکمیتی حضرت علی(ع) به مالک اشتر یکی از اصلی‌ترین منابع حکومت داری است و بند بند آن را باید با طلا نوشت و اگر قرار است در جامعه حزب تشکیل دهیم باید به آن توجه کنیم و حضرت علی (ع) نیز در آن تاکید کرد رضایت اکثریت را باید پایه‌ حکومت قرار داد و همه ملت و عموم مردم هستند که به حکومت قدرت می‌دهند و رضایت مردم از یک حکومت باعث تقویت آن می‌شود و باید توجه کرد که اگر رضایت عموم مردم مورد توجه قرار نگیرد پایه‌های حکومت سست می‌شود.

برچسب‌ها:

نظرات بسته شده است.