تاريخ انتشار :شنبه 7 اکتبر 2017.::. ساعت : 10:40 ب.ظ
فاقدديدگاه

تور دوچرخه‌سواری ایران ـ آذربایجان پیام‌آور صلح و دوستی در جهان است

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدرضا داورزنی عصر امروز در مراسم افتتاحیه سی و دومین تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران ـ آذربایجان ضمن اشاره به سابقه تور بین‌المللی ایران ـ آذربایجان اظهار کرد: ورزش پیام‌آور صلح و دوستی در جهان است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه در دنیای پرخشونت امروز، چیزی که می‌تواند ملت‌ها را به هم نزدیک کرده و پیام صلح و دوستی را به مردم جهان برساند، ورزش است افزود: ما به دنبال دنیای بدون خشونت هستیم و این مسابقات یکی از ابزارهایی است که می‌تواند این پیام را به جهانیان برساند.

داورزنی تصریح کرد: کشور ایران، کشوری با تاریخ و تمدن بیش از ۱۰ هزار ساله است که همواره در طول تاریخ پیام‌آور صلح و دوستی بوده است. در طول تاریخ ایران هرگز به هیچ کشوری حمله نکرده و ما ملتی هستیم که با تاریخ کهن خود همواره به دنبال صلح و دوستی بوده‌ایم، در این راه نیز شهدای زیادی را تقدیم کرده‌ایم که امروز امنیت کشور ما مدیون شهدای گران‌قدر است.

وی افزود: سی و دومین دوره از تور بین‌المللی ایران ـ آذربایجان را برگزار می‌کنیم که در این ۳۲ سال گذشته، نفرات زیادی حضور داشته‌اند که جا دارد از همین‌جا از اکبر گوهرخانی، بنیان‌گذار این تور یاد کنیم. از مسئولان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل هم تشکر می‌کنیم که در سال‌های گذشته و دوره اخیر برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات تلاش کرده‌اند.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: برای برگزاری هر چه بهتر این تور تلاش می‌کنیم و این مسئله امکان‌پذیر است و امیدوارم با همیت همکارانمان در وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون دوچرخه‌سواری این اتفاق رخ دهد.

تور دوچرخه سواری آذربایجان نشانه اجتماعی از صلح، دوستی بین ملت‌هاست

جمشید نظمی هم در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این تور اظهار کرد: لازم می‌دانم از طرف مجریان این تور به تمام میهمانان داخلی و خارجی و مسئولان ورزش کشور خوش‌آمد بگویم.

وی افزود: خوشحالم که به اطلاع شما برسانم موفق شدیم سی و دومین دوره این تور را برگزار کنیم. ورزش زبان مشترک‌ ملت‌هاست که ما سعی کردیم در همین راستا و در رشته دوچرخه‌سواری همه‌ساله نمایندگان ملت‌ها را کنار یکدیگر جمع کنیم. شهر تبریز با قدمت چند هزار ساله خود، این افتخار را دارد که میزبان شما باشد و امیدوارم در پایان خاطرات خوبی از این شهر به سوغات ببرید.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: از طریق این تریبون از تمام مسئولان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل که در برگزاری مناسب این تور نقش دارند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی در پایان گفت: این رویداد می‌تواند نشانه اجتماعی از صلح، دوستی بین ملت‌ها باشد.

تور ایران ـ آذربایجان یکی از تورهای با سابقه و قدیمی آسیا است

در ادامه این مراسم، قمری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری کشور نیز اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در کنار بزرگان و پیشکسوتان این تور حضور دارم. قطعاً برگزاری این تور حاصل زحمات بزرگانی مانند آقایان اسبقیان، استانداران و ‌مدیرانی است که توانسته‌اند در ۳۲ سال گذشته این تور را به نحو احسن برگزار کنند تا امروز ما با برگزاری سی و دومین دوره از این تور، در خدمت شما باشیم.

وی افزود: تور ایران ـ آذربایجان یکی از تورهای با سابقه و قدیمی آسیا است که هر ساله با زحمات مسئولان و ورزشکاران مختلف برگزار می‌شود.

قمری با اشاره به لزوم تلاش همگانی برای برگزاری این مسابقات تصریح کرد: قطعاً برگزاری یک تور اتفاق نمی‌افتد مگر با همفکری و همکاری ورزشکاران مربیان، مسئولان برگزاری، داوران، پلیس، اورژانس و… که در نهایت این تلاش‌ها به برگزاری یک تور در سطح مناسب ختم می‌شود. امیدوارم در پایان این دوره از مسابقات، مثل همیشه اتفاقات خوبی رخ دهد.

وی گفت: در پایان از زحمات، مسئولان ورزشی، استانداران و … استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل نیز تشکر می‌کنم که برای برگزاری مناسب این مسابقات تلاش می‌کنند. امیدوارم اتفاقات خوبی در این تور رخ دهد.

نظرات بسته شده است.