تاريخ انتشار :دوشنبه 10 جولای 2017.::. ساعت : 5:23 ب.ظ
فاقدديدگاه

دستگاه ایکس‌ری پیشرفته برای مبارزه با قاچاق کالا در گمرک بیله‌سوار نصب می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، هوشنگ شهبازی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع مبارزه با پدیده کالا و ارز در اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه در مبادی ورودی رسمی و مرز استان اردبیل مشکل حادی در رابطه با مبارزه با پدیده قاچاق کالا و واردات بی‌رویه از کشورهای همسایه وجود ندارد و تعداد کل پرونده‌های تشکیل‌ شده در سه ماه امسال نیز حاکی از کاهش پدیده قاچاق نسبت به سال قبل است.

وی گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۲ درصد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالا و ارز نسبت به سال گذشته کاهش داشته و اغلب پرونده‌های تشکیل شده نیز به ارزش ریالی کمتر از ۱۰۰  میلیون تومان بوده است که قاچاق عمده کالا و ارز در استان اردبیل وجود ندارد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل بیان کرد: متهمان دستگیر شده در رابطه با تخلفات قاچاق کالا و ارز در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش یافته که عمده قاچاق‌ها در حوزه‌های کود شیمیایی، ارز و لوازم خانگی بوده که در تمامی این موارد نیز شاهد کاهش قاچاق کالا هستیم.

شهبازی تصریح کرد: کشفیات مشروبات الکی خارجی نیز که در مسیر ترانزیت استان اردبیل قرار دارد ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته که این موضوع نیز حاکی از کاهش قاچاق و ترانزیت مشروبات الکلی خارجی در حوزه استحفاظی استان اردبیل است.

وی افزود: در سه ماهه نخست سال گذشته ۸۴۵ پرونده در رابطه با قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده که برای مبارزه هر چه بهتر با قاچاق کالا دستگاه ایکس‌ری پیشرفته برای گمرک بیله‌سوار خریداری شده و در مدت سه ماه آینده این دستگاه در گمرک بیله‌سوار نصب و راه‌اندازی می‌شود که با تحقق این موضوع حتی قاچاق کالا به صورت نفری و چمدانی نیز کنترل و بررسی می‌شود.

 

نظرات بسته شده است.