تاريخ انتشار :دوشنبه 12 ژوئن 2017.::. ساعت : 8:47 ق.ظ
فاقدديدگاه

شهروندان هزینه مجالس ترحیم را به بیماران سرطانی اختصاص دهند

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدحسن عاملی ، یکشنبه شب در مراسم افطاری موسسه خیریه ریحانه اردبیل افزود : برای اکثر سفره های احسان مربوط به مراسم ترحیم و ختم افراد متوفی گاهی هزینه های هنگفتی صرف می شود که بهتر است به جای صرف این هزینه های اغلب تشریفاتی با اختصاص آنها برای کمک به کارهای خیرخواهی و ازجمله بیماران سرطانی نگرانی ، دغدغه و مشکل های فراوان آنها را تا اندازه زیادی برطرف کرد.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر بعضی از خانواده ها و بازماندگان ، اغلب بنابه وصیت خود افراد متوفی به جای انجام هزینه های تشریفاتی مبالغ آن را برای کارهای خیریه و کمک به بیماران سرطانی اختصاص می دهند گفت : نتیجه اینگونه اقدام ها سعادت دنیوی و اخروی و آرامش روح فوت شدگان می باشد.
او همچنین از کشاورزان و متولیان ذیربط خواست تا قسمتی از زکات جمع آوری شده در استان اردبیل را برای کمک به بیماران سرطانی اختصاص دهند.
امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به بالا بودن تعداد بیماران سرطانی در استان اردبیل از مدیران ذیربط و به خصوص دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل خواست تا برای راه اندازی مرکز تحقیقات علمی سرطان شمالغرب ایران در اردبیل تلاش و این موضوع را به شکل جدی پیگیری کنند.
آیت الله عاملی ، همچنین از حضور و حمایت خیران اردبیلی در حوزه سلامت ؛ بهداشت و درمان تقدیر کرد و افزود : این عزیزان با تقبل هزینه های هنگفت در این ارتباط و به ویژه در حوزه بیماری سرطان ضمن کمک به تسریع در روند بهبود اینگونه بیماران باعث کاهش نگرانی ها و مشکل های خانواده هایشان می شوند.
به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار ایرنا در پایان این مراسم که باحضور جمعی از نیکوکاران و مدیران ارگانها و اداره ها در سالن ولایت اردبیل ترتیب یافت از خیران حوزه سلامت و تعدادی از عوامل موسسه خیریه ریحانه اردبیل با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر گردید.
هم اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار سرطانی تحت پوشش موسسه ریحانه می باشند.
۶۰۱۹/۶۰۱۶
خبرنگار: مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده

نظرات بسته شده است.