تاريخ انتشار :یکشنبه 28 می 2017.::. ساعت : 8:03 ق.ظ
فاقدديدگاه

جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرهای استان اردبیل یک ضرورت است

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا ، مجید خدابخش روز شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری افزود: برای بررسی بیشتر حاشیه نشینی از هفته آینده بازدید میدانی در چهار شهرستان بعمل خواهد آمد.
وی با بیان اینکه حاشیه نشینی با اقدامات فیزیکی قابل حل نیست گفت: ریشه اصلی جرایم بیکاری و مشاغل کاذب است که باید با برنامه جامع جلوی آنها گرفته شود.
استاندار اردبیل همچنین با اشاره به لزوم بازآفرینی شهری افزود: برای بازآفرینی شهری می توان در حاشیه شهرها و محله های هدف مشاغل خانگی خرد و کوچک راه اندازی کرد و با ارائه تسهیلات بانکی کم بهره می توان شاهد کارآفرینی در محله های هدف شد.
او اضافه کرد: حاشیه شهر در شهرها از یکدیگر متفاوت هستند و باید برای هر یک برنامه جداگانه و طرح های متفاوت اشتغال زایی تدارک دید.
استاندار اردبیل گفت: علاوه بر ایجاد طرح های اشتغال زایی در حاشیه شهر ها می توان امکانات ورزشی ،فرهنگی را هم در محله های هدف ایجاد ایجاد کرد.
او همچنین با اشاره به ضرورت ساماندهی سکونت گاههای غیر رسمی ، حاشیه شهر و نیز بافت فرسوده شهری افزود: باید بانک اطلاعاتی جامعی در این زمینه تهیه شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بافت های ناکارآمد درون محدوده شهری و به ویژه در مرکز شهرها واقع شده اند، ارائه تسهیلات به این واحدهای مسکونی باید در اولویت قرار داشته و محدوده مطالعاتی نیز همه بافت های ناکارآمد را در بربگیرد.
استاندار اردبیل اضافه کرد: دولت تدبیر و امید تسهیلات مناسبی برای احیای بافت های فرسوده در نظر گرفته که درصد این تسهیلات بانکی بیش از ۲۰ درصد است که دولت مابه التفاوت را متعهد شده و سود دوران مشارکت ۱۴ درصد است.
در استان اردبیل در مجموع بیش از ۲ هزار و ۶۶۹ هکتار با سکنه بیش از ۱۴۱ هزار نفر شامل یک هزار و ۱۴۵ هکتار سکونتگاه غیر رسمی و نیز حدود یک هزار و ۵۲۳ هکتار بافت ناکارآمد میانی شناسایی شده که حدود ۳۰ درصد مساحت شهرهای مورد مداخله استان را شامل می شود.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۰/۶۰۱۸

نظرات بسته شده است.