تاريخ انتشار :چهارشنبه 17 می 2017.::. ساعت : 7:20 ق.ظ
فاقدديدگاه

محصولات کشاورزی منطقه مغان قابلیت صادرات به اروپا و روسیه را دارد

حمید چیت چیان روز سه شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل در شهرستان گرمی مغان افزود: اجرا و توسعه کشت گلخانه ای در کنار طرح های بزرگ آبی و یا شبکه های آبیاری نوین در استان اردبیل الزامی است و محصولاتی باید برای کاشت انتخاب شوند که بهترین بازار را داشته و قابل عرضه در بازار کشورهای خارجی باشد.
او اظهار کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی هم بر این مبنا است که بتوانیم از ظرفیت های ملی خود حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.
چیت چیان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در اجرای طرح های مرزی در استان های مختلف از جمله خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، گلستان ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، کردستان ، کرمانشاه و ایلام کارهای بزرگی انجام داده اظهار کرد: در آینده شاهد اشتغال فراوان در راستای این طرح ها خواهیم بود.
وی گفت: در مدت فعالیت دولت یازدهم به حدود سه هزار روستا در سراسر کشور آبرسانی شده و روستاییان از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند شده اند.
او همچنین افزود: در سال ۹۵ به اندازه ۱۰ سال گذشته آبرسانی روستایی انجام شده است.
وی گفت: دولت تدبیر و امید برای پایاب سد خداآفرین در استان اردبیل پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده که مبنای تحول جدی است.
او افزود: سد عمارت ، سد احمد بیگو و سد تازه کند دیگر سدهای در دست اجرای استان اردبیل است که ۲ مورد آن متعلق به گرمی مغان است و می تواند پایه تحول توسعه اقتصادی استان اردبیل باشد.
چیت چیان همچنین در زمینه آب شرب گرمی مغان ، موران و تازه کند نیز افزود: اقدامات خوبی باید انجام بگیرد و تکمیل مجمتع های آبرسانی موران و انگوت در دستور کار باید باشد.
او بیان کرد: در زمینه مجتمع های آبدرمانی و آبگرم های استان اردبیل مشکلاتی وجود دارد که مرتفع می شود و برای احداث مجتمع گاوداری ۲ هزار راسی و پالایشگاه نفت در گرمی مغان نیز مساعدت لازم از سوی دولت انجام خواهد شد.
وی افزود: در زمینه مجتمع های آبرسانی بخش موران گرمی که ۶۴ روستا با ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد تا تیرماه امسال ۱۸ روستا با چهار هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت و تا تیرماه سال آینده مابقی روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.
وزیر نیرو در سفری یک روزه برای افتتاح طرح شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی دوم سد خداآفرین در دشت مغان به استان اردبیل سفر کرده است.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

نظرات بسته شده است.