تاريخ انتشار :سه‌شنبه 9 می 2017.::. ساعت : 6:08 ق.ظ
فاقدديدگاه

مراسم بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه شهرستان پارس آباد

مراسم بزرگداشت مقام معلم با حضور معاون سواد آموزی مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل، امام جمعه،فرماندار ، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین ادارات ،فرماندهان نظامی و انتظامی و هنگ مرزی وفرهنگیان در محل سالن اجتماعات کانون فرهنگی و هنری حضرت معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش شهریمیز به نقل ازروابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد، احمدی معاون سواد آموزی مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل ضمن نثار سلام و صلوات به روح پر فتوح حضرت امام(ره) و شهدای انقلاب و اسلام و همچنین سلامتی و طول عمر باعزت به مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، و عرض تبریک هفته معلم  و ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و ابلاغ سلام و تبریک مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل بمناسبت هفته معلم گفت:خداوند در قر آن کریم خود را نور در آسمان  و زمین معرفی می کند و علم را  نور معرفی می کند و یکی از مشتقات علم نیز “معلم” است.و ما بدون اغراق و حقیقتا به شغل معلمی خود فخر می کنیم.

احمدی به تجربیات ۳۲ سال خدمت خود در شغل شریف معلمی اشاره کرد و افزود:در طول ۳۲ سال خدمت خود دو چیز را بیشتر تجربه و حس کرده ام؛ یکی اینکه بالای سر خود خداوند را همیشه حی و مطلق یافته ایم و دیگری دانش آموزان است که چشم در چشم هم و نیازمند به آموزش و پرورش.

وی با اشاره به ترسیم  خوب جایگاه آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه ادامه داد:در برنامه ششم توسعه برای رفع نگرانیها و دغدغه های معلمان عزیز تدابیر خوب و مناسب اندیشیده و پیش بینی شده است و  در عرض چند سال آینده تفاوت بین شاغلین و بازنشستگان سعی شده است  حداقل ده درصد باشد.

اکبر صمدی فرماندار پارس آباد نیز ضمن عرض سلام و خوش آمد گویی بویژه محضر معاون مدیر کل استان و عرض تبریک بمناسبت هفته معلم گفت:معلمان عزیز علیرغم مسایل و مشکلات موجود در جامعه همچنان با عزم راسخ و با عشق و اخلاص به آموزش علمی و تربیت اخلاقی جگر گوشه های  مردمان این مرزو بوم تلاش می کنند و امروزه نیز شاهد ثمرات این زحمات هستیم.

صمدی افزود:یکی از مهمترین و موثرترین شاخصه ها،منابع عظیم انسانی است و این سرمایه انسانی از تربیت این دانش آموزان نشات می گیرد و کل جامعه مرهون “زحمات معلمان” هستند.

فرماندار شهرستان پارس آباد ادامه داد:شهرستان پارس آباد بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۵  رشد جمعیتی مثبت دارد و به دنبال آن با رشد جمعیت دانش آموزی نیز مواجه است بنابراین هرچند در رفع مشکلات فضاهای آموزشی این شهرستان اقدامات جزیی صورت گرفته ولی بعلت رشد جمعیت دانش اموزی این اقدامات و فضاهای آموزشی موجود کافی نبوده  و باید با شتاب بالا و در مدت زمان کوتاه مشکلات فضا های آموزشی امید میرود به همت مسئولین شهرستان و استانی حل و فصل شود.

احمد دهقانی مدیر آموزش و پرورش نیز با عرض خیرمقدم و تبریک هفته معلم ضمن ارائه گزارش از آخرین اقدامات فعالیت های آموزش و پرورش و تشریح دستاوردها و موفقیت های این حوزه اظهار امیدواری نمود مسایل و مشکلات گریبانگیر آموزش و پرورش این شهرستان از جمله کمبود شدید فضاهای آموزشی،درمانگاه فرهنگیان و اردوگاه دانش اموزی و سایر به همت مسئولین شهرستانی و استانی بزودی مرتفع گردد.

در ادامه برنامه با اهدای لوح سپاس و هدایایی از معلمان نمونه منطقه تجلیل شد.

گفتنی است اجرای سرود “سپاس معلم “توسط گروه سرود مدرسه عترت از دیگر برنامه متنوع این مراسم بود.

نظرات بسته شده است.