تاريخ انتشار :سه‌شنبه 9 می 2017.::. ساعت : 6:40 ق.ظ
فاقدديدگاه

سلامت همگانی، حاصل تدبیر دولت برای خواست ملت

دولت یازدهم با رویکرد گسترش بیمه های درمانی و تسهیل در دسترسی آسان مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و پوشش بیمه همگانی آحاد مختلف جامعه، بزرگترین طرح بیمه ای کشور را از اردیبهشت ماه سال ۹۳ در سراسر کشور به اجرا درآورد.
در اجرای طرح بیمه سلامت همگانی، بیشتر، اقشار ضعیف جامعه که پیش از آن تحت پوشش هیچگونه بیمه درمانی نبوده و برای درمان خود و خانواده با مشکلات مالی و نبود پوشش بیمه ای روبرو بودند، تحت پوشش قرار گرفته اند.
طرح پوشش بیمه سلامت همگانی در کنار طرح تحول سلامت، یکی از دستاوردهای برجسته، مهم و تاثیرگذار دولت تدبیر و امید و گام بلند دولت در راستای عدالت اجتماعی و توجه به سلامت اقشار مختلف جامعه است.

** بیمه سلامت همگانی، بزرگترین پروژه اجتماعی دولت یازدهم
کارشناس اداره کل بیمه سلامت استان گیلان با بیان این که بیمه سلامت همگانی تدبیر دولت در راستای عدالت اجتماعی است، گفت: بیمه سلامت همگانی، بزرگترین پروژه اجتماعی دولت یازدهم است.
کوروش ابومحبوب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح بیمه سلامت همگانی در کشور یکی دیگر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.
وی با اشاره به اجرای طرح بیمه سلامت همگانی از سال ۹۳ توسط سازمان بیمه سلامت در کشور اظهار کرد: این طرح در کنار طرح تحول سلامت، از طرح های موثر و ارزشمند دولت یازدهم است.
ابومحبوب با بیان اینکه سلامت حق هر فرد در جامعه به شمار می رود، خاطر نشان کرد: دولت با اجرای طرح بیمه سلامت همگانی برای ارتقاء سلامت در جامعه و توجه به اقشار فاقد بیمه تلاش کرد.
وی بیان داشت: این طرح نیازمند صیانت، نگهداری و ارتقاء کیفیت خدمات است تا بتواند به نحو احسن به شعار و هدف خود که بهره مندی عادلانه و دسترسی یکسان به خدمات درمانی برای مردم است، جامه عمل بپوشاند.

** ارتقاء سطح سلامت افراد جامعه با اجرای بیمه همگانی
رئیس اداره رسیدگی به اسناد پزشکی بیمه سلامت استان گیلان نیز در رابطه با بیمه سلامت همگانی اظهار کرد: سطح سلامت افراد جامعه با اجرای بیمه همگانی ارتقاء یافت.
لیلا ژاله جو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطر نشان کرد: از آنجایی که اکثر متقاضیان بیمه سلامت همگانی افراد فقیر و حاشیه نشین بوده و توان پرداخت هزینه های سنگین درمان را نداشتند، با پوشش بیمه ای توانستند برای درمان بیماری های مزمن خود که مدت های طولانی به خاطر مشکلات مالی ، درمان آن را به تعویق می انداختند، اقدام کنند.
وی بیان داشت: با پوشش بیمه ای، سطح سلامت بخش قابل توجهی از افراد فاقد بیمه جامعه ارتقاء یافت و موجب اقدام به درمان در مراحل آغاز بیماری شده است.
به گفته ژاله جو ، با اجرای این طرح و با اقدام درمان از مراحل آغاز بیماری، زمینه ای فراهم آمد تا از پیچیده شدن و بروز عوارض و تحمیل هزینه های هنگفت به نظام سلامت و هزینه های کمرشکن به خانواده ها جلوگیری شود.

** ۲۵۳ هزار نفر در گیلان دفترچه بیمه سلامت همگانی دریافت کردند
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان نیز بیان داشت: با اجرای طرح بیمه سلامت همگانی، بیش از ۲۵۳ هزار نفر در استان دفترچه بیمه سلامت همگانی دریافت کردند.
علی اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیشتر این افراد فاقد توانایی مالی، حاشیه نشین و فاقد مسکن مناسب هستند، افزود: بر اساس آمارهای موجود، بیش از ۷۶ درصد این افراد، کمتر از یک میلیون حقوق و ۶۶ درصد فاقد ملک شخصی و اجاره نشین بوده که با ثبت نام در طرح بیمه همگانی سلامت، صاحب دفترچه شدند.
اکبری خاطرنشان کرد: تنها برای این تعداد از بیمه شدگان طی دولت تدبیر و امید، مبلغ ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال در استان گیلان بابت درمان سرپایی و بستری هزینه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان بیان داشت: صدور دفترچه برای این تعداد از دارندگان بیمه سلامت، کاملا رایگان بوده و حق بیمه سرانه آنها مستقیم توسط دولت پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به اهمیت طرح بیمه سلامت همگانی، ثبت نام برای کسانی که تاکنون در این طرح شرکت نکرده اند، از طریق سامانه www.bimehsalamat.ir وجود دارد.

** کمترین هیاهو و بیشترین اثرگذاری در حوزه سلامت شهروندان
مدیرکل بیمه سلامت گیلان در ادامه با تشریح سایر اقدامات دولت در حوزه سلامت در استان یادآور شد: ارتقاء نظام ارجاع و پزشک خانواده، از دیگر دستاوردهای مهم و برجسته دولت تدبیر و امید در گیلان است.
وی اظهار کرد: نظام ارجاع برای بیمه شدگان روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰هزار نفر که جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر است را شامل می شود.
وی بیان داشت: افراد در نظام ارجاع با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، خدمات تشخیصی و درمانی از قبیل ویزیت، دارو، آزمایش و پاراکلینیک در محل مراکز بهداشتی و درمانی بهره مند شده و بدون نیاز به مراجعه به مراکز متعدد، از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده تمامی نیازهای بهداشتی و درمانی آنها مرتفع می شود.
اکبری خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم ، اداره کل بیمه سلامت استان گیلان مبلغ ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال بابت اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده پرداخت کرده است.
وی تصریح کرد: بیمه روستاییان و ساکنان شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر از سایر اقدامات ارزنده دولت است که می توان به افزایش سرانه بیمه روستاییان از ۲۲۵ هزار ریال به ۹۶۰ هزار ریال اشاره کرد که حدود ۵ / ۴ برابر رشد را نشان می دهد.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان ادامه داد: همچنین برای درمان سرپایی و بستری بیمه شدگان روستایی تحت پوشش مبلغ شش هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال طی سال های ۹۳ تا ۹۵ ، برای این قشر زحمت کش هزینه شده است.
اکبری طرح تحول سلامت را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید ذکر و اضافه کرد: در اجرای این طرح تاکنون ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بابت هزینه های سرپایی و بستری از سوی بیمه سلامت استان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه ارائه خدمات سرپایی و بستری به بیماران خاص از دیگر اقدامات برجسته دولت در گیلان است، تصریح کرد: خدمات ویژه به این بیماران به صورت کاملا رایگان و با پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه های خدمات درمانی در بخش های دولتی توسط اداره کل بیمه سلامت انجام می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: پوشش دارویی این دسته از بیماران و بیمه شدگان نیز رایگان است و توسط اداره کل بیمه سلامت گیلان پرداخت می شود.
وی در پایان گفت: امروز نیز دولت تدبیر و امید با کمترین هیاهو و بیشترین اثرگذاری، سلامت را یکی از مهمترین اولویت های خود قرار داده و اگر بگوییم کلید دولت یازدهم قفل سلامت را گشوده است، سخنی به گزاف نگفته ایم.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
۷۲۸۶/۲۰۰۷

نظرات بسته شده است.