تاريخ انتشار :سه‌شنبه 9 می 2017.::. ساعت : 8:57 ق.ظ
فاقدديدگاه

میزان خشونت در استان اردبیل کاهش یافت

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یوسف خدادادی ظهر امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر با فعالیتها و اقدامات پیشگیرانه دادگستری استان و همکاری و تعامل مناسب و مطلوب دستگاه‌های اجرایی استان شاهد کاهش وقوع جرم در استان هستیم و حتی برخی از جرائم نیز متوقف شده است.

وی از کاهش میزان خشونت در استان اردبیل خبر داد و گفت: براساس ارزیابی‌ها و آمارهای موجود میزان وقوع خشونت در استان اردبیل در فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته که تلاش و جدیت بر این است تا این روند کاهشی با اقدامات و فعالیت‌های مختلف در استان تداوم داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه اولویت اصلی در راستای کاهش میزان جرائم مختلف در سطح استان استفاده از راهکارهای پیشگیرانه است، تصریح کرد: توسعه اقدامات پیشگیرانه با هدف فرهنگ‌سازی در بحث کاهش جرائم از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌ها بوده که تلاش می‌کنیم در این زمینه از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

خدادادی با اشاره به برخی تخلفات در حوزه فروش املاک و وجود اختلافات در این حوزه بیان کرد: برای اینکه بتوانیم از برخی تخلفات در این زمینه جلوگیری کنیم صاحبان بنگاه‌های معاملاتی مکلف شده‌اند تا قبل از اقدام به خرید و فروش ملک از فروشنده گواهی بانکی مبنی بر وضعیت وام و در رهن بودن ملک و نیز برخی موارد در این حوزه و نیز گواهی از دفاتر اسناد رسمی مبنی بر عدم توقیف ملک و یا ممنوع‌المعامله بودن فروشنده را دریافت کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: با اتخاذ تمهیدات لازم در این حوزه نیز انتظار می‌رود اختلافات و تخلفات در حوزه خرید و فروش املاک در سطح استان کاهش یافته و بتوانیم شاهد ساماندهی فعالیت‌ها در این حوزه باشیم.

وی اظهار کرد: در زمینه سایر تخلفات و جرائم نیز تلاش و جدیت بر این است تا با توسعه برنامه‌های پیشگیرانه و اقدامات فرهنگی در کنار مبارزه جدی با جرائم، میزان تخلفات را در سطح استان کاهش داده و آرامش هر چه بیشتر را در جامعه تامین کنیم.

نظرات بسته شده است.