تاريخ انتشار :دوشنبه 24 آوریل 2017.::. ساعت : 9:29 ق.ظ
فاقدديدگاه

فضای مجازی یکی از عوامل افسردگی افراد است

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار مهر، مهرداد پورفتحی در همایش هفته سلامت که عصر شنبه با حضور مدیران، مشاوران، مربیان بهداشت مدارس و مسئولین شهری، آموزش‌وپرورش، شبکه بهداشت و خیرین سلامت در اردوگاه شهید مصطفی خمینی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سلامتی در زندگی انسان از ارزش بالایی برخوردار است و مهم‌تر از آن حفظ سلامتی و رعایت نکات بهداشتی مرتبط با آن است.

وی سلامت روان و جسم را دو بعد مهم در سلامتی افراد نام برد و افزود: هیچ یک از این موارد بر دیگری برتری ندارند و توجه به هر دو بعد لازمه سلامتی کامل است.

پورفتحی با بیان شعار سال بهداشت جهانی با موضوع «بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم …» به عوامل آسیب زننده به سلامت روان در دنیای امروزی اشاره کرد و گفت: هریک از عواملی همچون فضای مجازی، مشغله زیاد افراد، منفی نگری و فرد گرایی با کاستن روابط بین انسان‌ها در اجتماع و خانواده سبب بروز تنهایی و در نهایت افسردگی و بیماری‌های روانی خواهند شد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دماوند با اشاره به نقش خانواده‌ها در تربیت فرزندان، بر لزوم توجه به آموزش‌های خانواده در مدارس تأکید کرد و گفت: زمانی در امر آموزش دانش آموزان موفق می‌شویم که خانواده‌ها با اولیای مدرسه رابطه همسو داشته باشند.

در ادامه این همایش نیز احمد مرادی، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دماوند، ضمن تبریک هفته سلامت به ۱۵ طرح در حال اجرا در حوزه بهداشت از جمله سفیران سلامت، دادرس، کمک‌های اولیه و تغذیه سالم اشاره کرد و اظهار داشت: هریک از این طرح‌ها حیطه خاصی در زمینه بهداشت و سلامت را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به شعار هفته سلامت، یکی از راههای غلبه بر افسردگی را ارتباط با خداوند دانست و اضافه کرد: در آموزه‌های دینی اسلام بر شادی، حسن خلق و نگرش مثبت سفارشات فراوانی شده و توجه ویژه به این آموزه‌ها را راهی در جهت افزایش کیفیت زندگی، زندگی سالم و بانشاط است.

گفتنی است؛ از برنامه‌های این همایش، می‌توان صبحانه سالم، حضور روانشناس و سخنرانی پیرامون افسردگی و راه‌های مقابله با آن و تقدیر از مربیان بهداشت و مدیران طرح‌های ویژه بهداشت را نام برد.

نظرات بسته شده است.