تاريخ انتشار :دوشنبه 24 آوریل 2017.::. ساعت : 8:12 ق.ظ
فاقدديدگاه

۱۰ درصد اعتبارعمرانی اردبیل به یارانه بخش تولید اختصاص می‌یابد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار مهر، مجید خدابخش صبح پنج‌شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت اردبیل تصریح کرد: پیش از این استان‌ها تنها برای ۱۰ درصد از اعتبارات کل کشور می‌توانستند تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه این میزان به ۳۰ درصد افزایش یافته و با افزایش اعتبارات استان‌ها پیش‌بینی می‌شود، بودجه استان اردبیل به ۵۱۶ میلیارد تومان افزایش یابد.

استاندار اردبیل تأکید کرد: با هدف حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در نظر داریم ۱۰ درصد از اعتبارات عمرانی یعنی ۵۰ میلیارد تومان را در قالب وجوه اداره شده به واحدهای تولیدی بپردازیم.

به گفته خدابخش با وجوه اداره شده می‌توان زمینه‌های تشویق فعالیت سرمایه‌گذاران را در استان فراهم کرد و یارانه‌ای برای تسهیلات درخواستی اعطا نمود.

وی افزود: از سویی برای حمایت از بخش خصوصی پیشنهاداتی در اصلاح قوانین و تبصره‌ها جمع‌بندی شده که در سطح کشوری تصویب آن پیگیری خواهد شد.

استاندار اردبیل یکی از زمینه‌های حمایت از بخش خصوصی را تشویق سرمایه‌گذار به ایجاد شهرک صنعتی خصوصی دانست و گفت: پیشنهاد کردیم با هدف بهره‌مندی از امکانات سرمایه‌گذاران به ایجاد شهرک‌های خصوصی اقدام کنند.

خدابخش با اذعان به فعالیت سه شهرک صنعتی خصوصی در اردبیل، اضافه کرد: دولت مکلف است به مانند شهرک‌های صنعتی دیگر زیرساخت‌هایی مانند آب و برق و گاز را  در درب واحد تولیدی اعطا کند.

نظرات بسته شده است.