تاريخ انتشار :جمعه 14 آوریل 2017.::. ساعت : 11:49 ق.ظ
فاقدديدگاه

۱۱ میلیون ایرانی زیر چتر بیمه سلامت قرار دارند

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۱ میلیون نفر در حاشیه شهر‌های کشور زیر چتر برنامه‌ های سلامت قرار دارند.
به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا محمداسماعیل مطلق روز یکشنبه در حاشیه نشست آموزشی برنامه ‌ریزی کاهش سقط‌ القایی و تبیین علل ادراک شده طلاق با حضور خبرنگاران در کرمان افزود: بعد از ابلاغ طرح تحول سلامت در دولت یازدهم حاشیه حدود ۵۰۰ شهر کشور زیر پوشش خدمات نوین سلامت قرار گرفت.
وی اظهار کرد: برای ۱۱ میلیون نفر ساکن در حاشیه شهرها بر اساس سن بسته خدمتی برای ارتقا سلامت و سواد سلامت این افراد تدوین شد.
این مسئول با بیان اینکه محل هایی نیز برای این افراد در تفاهم با وزارت کشور و استانداری ها تبدیل به پایگاه های سلامت شد، افزود: سیاست های کلی خانواده که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی طی ۲ سال گذشته به سه قوه ابلاغ شد ۱۶ بند دارد.
وی اظهار کرد: اولویت نخست وزارت بهداشت بند شانزدهم سیاست های کلی خانواده مبنی بر ایجاد ساز و کارهای لازم برای ارتقا سلامت همه جانبه خانواده ها است.
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اولویت دوم وزارت بهداشت بند دهم سیاست های کلی خانواده با عنوان ساماندهی نظام مشاوره ای و آموزش قبل، حین و بعد از تشکیل خانواده بر اساس مبانی اسلامی ایرانی و در جهت استحکام خانواده است.
مطلق در ادامه از ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان به عنوان چهارمین بند سیاست های ابلاغی خانواده نام برد و افزود: این بند سومین اولویت وزارت بهداشت و درمان است.
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت اظهار کرد: وضعیت تک فرزندی، کاهش سقط و کاهش طلاق در ۱۰ قطب دانشگاه های کشور اجرا خواهد شد.
مطلق نقش مادری را در جامعه ارزنده عنوان و تصریح کرد: یک میلیون ۵۴۶ هزار و ۱۸۶ نوزاد طی سال گذشته در کشور به دنیا آمده است و سال گذشته ۲۸۲ نفر مرگ مادر در کشور وجود داشته است که این آمار در سال قبل آن ۳۲۰ مورد بوده است.
وی با بیان اینکه قبل و اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بالای ۲۰۰ مورد مرگ مادر را در شبانه روز شاهد بودیم در حالی که اکنون این آمار به کمتر از یک مورد رسیده است گفت: آمار ۱۴۵ در یک‌ هزار مرگ نوزاد نیز از اوایل انقلاب به ۹ مورد در یک‌ هزار مورد در حال حاضر رسیده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون بیشتر مرگ نوزادن مربوط به نوزادان نارس است اظهار کرد: مراقبت های خوبی در زمینه مراقبت از مادر و نوزاد در کشور ارائه می شود و نوزادان در حال حاضر برای جلوگیری از ابتلا به بیش از ۱۲ بیماری در کشور واکسن دریافت می کنند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دفتر سلامت خانواده تصریح کرد: برنامه باروری سالم و ارتقا دانش عمومی در ارتباط با سلامت و جمعیت از جمله برنامه های وزارت بهداشت است.
مطلق در بخش دیگر سخنان خود پیشگیری و کنترل بیماری های ژنتیک را از دیگر اقدامات سال گذشته وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: چهار سیاست از ۱۶ مورد سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی مربوط به وزارت بهداشت است و جلسات متعددی برای تحقق این سیاست ها برگزار شده است.
وی با بیان اینکه سه میلیون زوج نابارور در ایران وجود دارد و تشخیص بیماری و ارجاع این افراد به مراکز درمانی بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: اگر برنامه های رهبری در مورد جمعیت سلامت و خانواده اجرایی شود ایران در این بخش از سایر کشورها پیشی خواهد گرفت.
مطلق بیان کرد: حدود ۲ سال است که سیاست های رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده و در این زمان شتاب و رشد مثبت آمارهای ما بیشتر شده است.

نظرات بسته شده است.