تاريخ انتشار :شنبه 8 آوریل 2017.::. ساعت : 10:25 ق.ظ
فاقدديدگاه

تردد مسافران ایرانی از گمرک بیله سوار ۱۲۴ درصد افزایش یافت

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار مهر، علی رحمتی بعدازظهر چهارشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: تردد پایانه مرزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جای ۷۳ هزار و ۴۶۹ نفر محاسبه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: حجم عمده‌ای از تردد مسافران در پایانه مرزی مرتبط با تردد مسافران ایرانی است بطوریکه امسال ۴۰ هزار و ۶۹۵ تردد مسافر ایرانی از پایانه به ثبت رسیده و این میزان در مقایسه با سال گذشته با ۱۸ هزار و ۹۹ تردد، ۱۲۴ درصد رشد یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ورودی ایرانی را شامل ۱۹ هزار و ۸۲۴ مسافر و خروجی ایرانی را شامل ۲۰ هزار و ۸۷۱ مسافر عنوان کرد.

به گفته رحمتی در مقایسه با سفر مسافران ایرانی، سفر مسافران خارجی با کاهش همراه است و ورودی مسافران خارجی با ۱۶ هزار و ۱۲۶ نفر به میزان ۱۴ درصد و خروجی مسافران خارجی با ۱۶ هزار و ۶۴۸ نفر به میزان ۱۲ درصد کاهش یافته است.

کاهش چهاردرصدی سفرهای بین‌شهری

وی همچنین در خصوص مسافرت‌های بین‌شهری ادامه داد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۴۴۷ سفر در تعطیلات نوروزی انجام و به واسطه آن ۱۲۷ هزار و ۶۱۰ مسافر جابه جا شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اضافه کرد: امسال تعداد سفرها با ۴.۵ درصد کاهش به ۱۲ هزار و ۹۰۰ مورد رسیده و تعداد مسافر جابه جا شده نیز شامل ۱۲۷ هزار و ۴۶۵ نفر است که کاهش یک دهم درصدی را نشان می‌دهد.

رحمتی در خصوص ترددهای ثبت شده استان در سفرهای نوروزی نیز گفت: در سال گذشته ۸۹۸ هزار و ۵۴۲ تردد و در سال جاری یک‌میلیون و ۲۳ هزار و ۹۵۹ تردد به ثبت رسیده است.

وی تعداد خودرو ورود به استان را با ۴۹۴ هزار و ۵۶۹ دستگاه با رشد ۳.۹ درصدی و تعداد خودرو خارج شده از استان را با ۵۲۹ هزار و ۳۹۰ دستگاه با رشد ۱۷.۲ درصدی عنوان کرد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در ایام نوروز پنج میلیون و ۸۳۹ هزار و ۸۶۰ تردد در کل استان به ثبت رسیده که تنها پنج درصد از آن شامل ناوگان سنگین و مابقی سواری است.

نظرات بسته شده است.