تاريخ انتشار :یکشنبه 2 آوریل 2017.::. ساعت : 1:19 ب.ظ
فاقدديدگاه

شهروندان اردبیلی از آتش زنی روی چمن پارک‌ها پرهیز کنند

یه گزارش شهریمیز بهروز محبی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته موارد متعددی مشاهده شده که شهروندان بر روی چمن پارک‌ها اقدام به برپا کردن آتش و پختن کباب می‌کنند.

وی افزود: هزینه‌های قابل‌توجهی صرف توسعه فضاهای سبز شهری می‌شود و انتظار می‌رود در روزی که به نام روز طبیعت نام‌گذاری شده، شهروندان دست به تخریب طبیعت نزنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل به آماده‌سازی ۱۳۰ پارک جهت اُتراق و استفاده شهروندان و مسافران در روز طبیعت اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود شهروندان زباله‌های خود را نیز در طبیعت و فضای سبز رها نکنند.

محبی تأکید کرد: همه‌ساله بعد از روز طبیعت مأموران شهرداری ملزم به جمع‌آوری زباله‌ها می‌شوند و این در حالی است که در روز طبیعت می‌بایست با طبیعت مهربان بود و حداقل در این روز زباله‌ها را در طبیعت رها نکرد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات زیست‌محیطی ریختن سبزه‌های نوروز در رودخانه بالخلی چای و دریاچه شورابیل است که ساعت‌ها زمان صرف می‌شود تا سبزه‌های رها شده جمع‌آوری شده و رودخانه پاک‌سازی شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل متذکر شد: شهرداری در ۱۴ نقطه از شهر از جمله ورودی‌های شهر، دریاچه شورابیل و خیابان معلم نسبت به جمع‌آوری سبزه‌ها اقدام می‌کند.

به گفته محبی سبزه‌های جمع‌آوری شده مجدداً به کود عالی تبدیل می‌شوند و این بهترین نوع استفاده مجدد از سبزه‌ها است.

وی همچنین جمع‌آوری ماهی‌های قرمز را یادآور شد و تأکید کرد: ماهی قرمز گونه‌ای از ماهی‌ها است که به سادگی می‌تواند چرخه محیط زیستی رودخانه و دریاچه را به هم بزند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل افزود: شهرداری نسبت به جمع‌آوری ماهی‌ها نیز اقدام می‌کند و ماهیان جمع‌آوری شده به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

نظرات بسته شده است.