تاريخ انتشار :یکشنبه 12 مارس 2017.::. ساعت : 6:04 ب.ظ
فاقدديدگاه

در نشست خبری نماینده پارس اباد و بیله سوار:جود شبکه ناسالم در کشت و صنعت مغان

نماینده مردم پارس اباد و بیله سوار ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان پارس اباد از وجود شبکه ناسالم در کشت و صنعت مغان خبر داد.

به گزارش شهریمیز، شکور پورحسین اصلی ترین هدف حمایت از کشت و صنعت مغان، صرفا برای احیاء این بنگاه اقتصادی منطقه بود و ادامه داد: جلسات متعددی با مدیر عامل کشت و صنعت مغان داشتیم تا گزارش دقیق و روشنی از وضعیت این شرکت را ارائه نماید. ولی متاسفانه در این خصوص به نتیجه ای نرسیدیم.

وی افزود: مدیرعامل کشت و صنعت مغان باید زمینه های لازم برای اشتغال جوانان منطقه را فراهم می ساخت و بجای جذب نیروهای غیربومی از نیروهای توانمند منطقه استفاده میکرد.

پورحسین با اشاره به گزارشات موثق مبنی بر استخدام غیربومی ها در کشت و صنعت مغان گفت: بیش از ۷۰ درصد نیروهای جذب شده در این بنگاه اقتصادی را افراد غیربومی تشکیل می دهد که اعتراضات مردمی را نیز در پی داشته است.

وی تصریح کرد: نهادهای ناظر با ورود به پرونده این شرکت بر اساس اسناد و مدارک موثق این شرکت را به چالش کشاندند. که یک بخش آن وجود پرونده قضایی در خصوص اختلاس ۸۰۰ میلیون ریالی بوده است که توسط شعبه بدوی دادگاه نیز محکوم شده بود.

وی بخش دیگر تخلفات این شرکت را پرونده های اداری عنوان کرد و گفت: حیف و میل بیت المال بخاطر مدیریت غیرمسوولانه جزوی از تخلفات کشت و صنعت مغان است که در هیات تخلفات اداری به این پرونده نیز رسیدگی می شود.

نماینده مردم پارس اباد و بیله سوار در مجلس افزود: بیش از ۲۰ مورد از سوء مدیریت این شرکت مطرح بود که بکارگیری مشاوران بدون مجوز قانونی و چارت سازمانی، خریدهای بدون مناقصه ، کم شدن تولیدات زراعی شرکت با وجود اینکه همچنان شرکت در همان اقلیم آب و هوایی ثابت قرار دارد، بدهی بانکی بالای ۱۲۰۰ میلیارد ریالی از تخلفات عمده این شرکت بود.

وی اظهار کرد: در کمیسیون کشاورزی متاسفانه آقای وزیر حرفهای مدیرعامل این شرکت را تایید کرده و اظهارات مدیرعامل را بازگو کرد و به بدهیها و سوء مدیریت این شرکت اشاره نکرد.

وی با بیان اینکه کارگروه کمیسیون کشاورزی با ریاست رضا کریمی نماینده مردم اردبیل تشکیل شد ادامه داد: گزارش از وضعیت موجود کشت و صنعت تهیه شد که بخشی از آن گزارش را نیز خود بنده با استناد به گزارشات نهادهای نظارتی تنظیم نمودم که اگر لازم باشد حتما منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی گفت: سوال با عنوان تزریق سموم غیر استاندارد در بخش کشاورزی کشور و منطقه مغان که باعث گسترش سرطان در منطقه مطرح شده که باید وزیر جهادکشاورزی پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه از انتصابات نابخردانه مجمع نمایندگان هیچ اطلاعی نداشتند افزود: این انتصاب شتابزده ، عجولانه و غیر کارشناسی با سناریوی عده ای که بر مغان حاکم بودند انجام یافت که متاسفانه هیچ کس از این انتصابات اطلاعی نداشته و حتی استاندار اردبیل نیز اذعان نموده از انتصابات اطلاعی نداشتم.

وی تصریح کرد: بعد از روشن شدن موضوع انتصابات این بنگاه عظیم اقتصادی منطقه مغان آقای خلیل آقایی توضیحاتی ارائه نمود که این توضیحات منطقی نبوده و احساس نمودیم این شبکه ناسالم همچنان فعالیتش را از سر خواهد گرفت.

وی با انتقاد از استاندار اردبیل گفت: چطور استاندار هماهنگی شرکت پارس را ادعا می کند و در انتصاب هئیت مدیره این شرکت جلوگیری می کنید ولی در خصوص کشت و صنعت مغان اظهار بی اطلاعی می کنید در حالی که مدیر کل جهاد کشاورزی زیرمجموعه شما می باشد جای تاسف دارد که عالیترین مقام استان از این وضعیت اطلاعی ندارد.

پورحسین تصریح کرد: استاندار در متن پیامک ارسالی اعلام کردند که هیچگونه اطلاعی ندارم هم اطلاع داشتن و هم بی اطلاعی وی آفتی بر مقام حاکمیتی استان دارد که ضعف بزرگی برای او محسوب میشود.

وی با بیان اینکه چرا یکی از هئیت مدیره های قبلی در مقام خود باقی می ماند اظهار کرد: چرا یکی از هئیت مدیره سابق در راس باقی مانده تا برای سرپوش گذاشتن به تخلفات عدیده ای که ممکن است باشد را نگه داشته اید.
او با اشاره سو مدیریت در این شرکت گفت: شرکت کشت و صنعت سالیان سال از ضعف مدیریتی رنج می برد و اعتقاد ما بر این است که برای مدیریت و هئیت مدیره این شرکت افراد توانمند انتخاب و انتصاب شوند تا از وضعیت موجود نجات یابد.

نماینده پارساباد و بیله سوار افزود: اعتراضات و نارضایتی خود را به معاون رئیس جمهور، وزارت کشور و وزیر کشاورزی را بخاطر شبکه ناسالم اعلام نمودیم و بحث معارفه نیز لغو شده است.

نظرات بسته شده است.