تاريخ انتشار :شنبه 4 مارس 2017.::. ساعت : 10:58 ق.ظ
فاقدديدگاه

راه‌آهن اردبیل ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار مهر، محمد فیضی بعدازظهر جمعه در تشریح مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته از سوی نمایندگان مجلس برای استان اردبیل تصریح کرد: هر چند امسال ۵۸ میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اختصاص یافت اما این ارقام پاسخگو نیست.

وی افزود: نمایندگان استان در مجلس تلاش کردند اعتبارات راه‌آهن به صورت کامل جذب شد اما این پروژه همچنان نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار است که با اعتبارات استانی سال‌ها تکمیل آن به طول خواهد انجامید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: لازم است برای تأمین اعتبار این پروژه از طریق فاینانس جذب اعتبار صورت گیرد.

فیضی همچنین به احداث ۵۰۰ واحد خانه محرومان در استان اشاره کرد و گفت: این طرح نیز با هدف تأمین بخشی از نیاز محرومان استان به مسکن تصویب شد.

وی افزود: یکی از اقدامات مطلوب برای محرومیت‌زدایی گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سال آینده به صورت کامل در استان اجرا خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی توجه به مقوله دانش بنیان را یکی از زمینه‌های توسعه استان دانست و گفت: به منظور فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، پارک علم و فناوری استان آغاز به کار کرده است.

فیضی با اذعان به اینکه پارک علم و فناوری بودجه مستقل نداشت، ادامه داد: در بودجه سال آینده یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای پارک پیش بینی شده است.

وی افزود: در راستای رفع مشکلات آبی استان ۱۰ میلیارد تومان برای فاضلاب نیر جذب شده و علاوه بر این چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اسناد خزانه برای عنبران و آبرسانی وحدت اختصاص یافته است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به تقویت فشار آب اردبیل و مناطق ۱۳ گانه با اجرای پروژه های نیمه‌تمام اشاره کرد و گفت: در عین حال اقدام مطلوبی برای اختصاص عوارض برای آب‌های معدنی مصوب شد.

به گفته فیضی در هر منطقه‌ای آب‌های گرم معدنی وجود دارد، شورای شهر یا روستا می‌توانند عوارض وضع کرده و آن را در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری همان محل صرف کنند.

نظرات بسته شده است.