تاريخ انتشار :چهارشنبه 1 مارس 2017.::. ساعت : 11:38 ق.ظ
فاقدديدگاه

در مورد معرفی گزینه پوششی اختلاف ‌نظر است/ روحانی موافق نیست

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی دبیر ستاد اقتصادی دولت در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا رئیس‌جمهور وارد انتخابات خواهد شد یا خیر؟ گفت: امیدوار هستیم و از رئیس‌جمهور تقاضا داریم که مجدداً وارد میدان رقابت‌ها شود.

وی افزود: دولت در چهار سال گذشته اقداماتی شروع کرده و زیرساخت‌هایی را آماده کرده که در چهار سال آینده به نتیجه می‌رسد؛ لذا از رئیس‌جمهور تقاضا داریم که وارد عرصه شوند.

روحانی هنوز تصمیمی برای ورود به انتخابات نگرفته است

نجفی تأکید کرد: تاکنون هیچ‌وقت رئیس‌جمهور صراحتاً در مورد ورود به انتخابات مطلبی نگفته‌اند و هر مطلبی در این خصوص، گمانه‌زنی و شایعات است.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا اصلاح‌طلبان به دنبال گزینه پوششی در کنار روحانی هستند؟ گفت: در این مورد اختلاف‌نظر است؛ بعضی‌ها معتقدند تا روز انتخابات هزار و یک اتفاق ممکن است بیفتد. معمولاً در دنیا یک سیب را که بالا می‌اندازند، صد بار می‌چرخد؛ اما در ایران هزار بار می‌چرخد، لذا تحولات سریع اتفاق می‌افتد و مسائل پیش‌بینی نشده است؛ بنابراین عده‌ای معتقدند اگر روحانی وارد انتخابات شود (که گزینه اصلی ما در انتخابات نیز خواهد بود) یکی دو نفر دیگر هم با او وارد صحنه شوند.

اصلاح‌طلبان در مورد معرفی یا عدم معرفی گزینه پوششی هنوز به تصمیم نهایی نرسیده‌اند

دبیر ستاد اقتصادی دولت توضیح داد: در مقابل هم عده‌ای استدلال می‌کنند که نیازی به گزینه پوششی نیست و حضور روحانی چه برای پاسخگویی به انتقادات و چه برای دفاع از دولت کافی است.

نجفی تأکید کرد: هنوز اصلاح‌طلبان در این مورد به تصمیم نهایی نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه نظر شما در مورد گزینه پوششی چیست؟ گفت: اجازه دهید نظر خودم را نگویم، الان استراتژی رقبای دولت، استراتژی تخریب است؛ لذا بعضی‌ها می‌گویند روحانی در این رقابت ها تنها نماند، اما یک مَرد جنگی به از صد هزار است؛ به هر حال نظر رئیس‌مان این است و ما نباید از نان خوردن بیفتیم.

هنوز ستاد انتخابات تشکیل نشده است

دبیر ستاد اقتصادی دولت همچنین هر نوع سِمتش را در ستاد انتخاباتی روحانی تکذیب کرد و گفت: هنوز ستادی تشکیل نشده که من بخواهم در آن حضور داشته باشم.

نظرات بسته شده است.