تاريخ انتشار :یکشنبه ۶ تیر ۸۹.::. ساعت : ۸:۳۸ ب.ظ
فاقددیدگاه

10 ‌‌ایده برای کمک به اداره زندگی پرمشغله

‌‌ساده کردن زندگی لزوماً به این معنی نـیـســت کــه از چـیــزهــایــی کـه در زنـدگـی می‌خواهید، بگذرید. ‌درواقع، دقیقاً متضاد این اسـت. ‌سـاده کـردن زنـدگـی به شما زمان بیشتری برای انجام کارهایی که وقت و انرژی برایشان می‌خواهید، می‌دهد (مثل ‌ورزش، کتـاب خواندن یا شرکت در یک کلاس آموزشی.) این ایده‌ها را امتحان کنید تا زمان، هزینه، پشتیبانی و ‌فضای بیشتری در زندگی پرمشغله تان ایجاد کنید.

‌1-‌ یک عادت جدید در خودتان ایجاد کنید و آن را به سایر اعضای خانواده هم آموزش دهید. هیچ‌وقت ‌بدون اینکه چیزی با خود ببرید اتاق را ترک نکنید. مثلاً اگر در طول شب می‌خواهید از اتاق نشیمن به ‌آشپزخانه یا اتاق خواب بروید، وسیله ای که باید به محل خود برگردانده شود را در راه با خود ببرید. ‌

2-‌ اگر خانواده پرجمعیتی دارید که تعداد زیادی باید از یک حمام و دستشویی اسـتـفــاده کـنـنــد، ‌بـرای هـرکـس یـک سـبـد مخصوص درنظر بگیرید که وسایل حمام خود را در آن نگه دارد ‌و حتماً پس از اسـتفاده، آن را به اتاق خــود بـرگـردانـد؛ درســت مـثــل زنــدگـی در خـوابـگـاه‌هـای دانـشجویی. این کار ‌باعث می‌شود فضای حمام شلوغ و بی نظم نشود و هرکس به راحـتـی از وسـایـل خـود اسـتـفـاده کند و ‌جروبحثی هم پیش نیاید.‌

3-‌ سبد یا جعبه ای در کمد یا گوشه‌ای از اتاق قرار دهید. در طول کار روزانه، مطمئناً چیزهایی ‌پیدا می‌کنید که به هر دلیلی دیگر تمایلی به استفاده از آن ندارید و فقط خاک می‌خورند. آن وسیله را درون ‌آن سبد یــا جـعبـه بینـدازیـد. وقتـی جعبـه پـر شـد، می‌توانید آن را به افراد نیازمند ببخشید.‌

4-‌ گفته می‌شود که انیشتین هیچ وقت برای به یاد آوردن چیزهایی که چک کردن آنها راحت ‌است به خود فشار نمی آورد (حتی شماره تلفن خودش.) عقیده او این بوده که این کار باعث می‌شود ‌فضای کافی برای امـوری کـه مـی‌خـواسته برای آنها از قدرت مغزش استفاده کند خالی شود. شما هم از این ‌راهـکـار اسـتـفاده و همه امور خود را در دفترچه‌ای یادداشت کنید که نیازی به به خـاطـر سـپـردن آنـهـا ‌نداشته باشید و بعد درصورت نیاز به آن رجوع کنید.‌

5‌- صندوق پست خود را چک کنید. نگـذارید صورتحساب‌ها و قبض‌ها آنجا تلنبار شود و بعد به ‌سراغشان بروید. روزنامه و مجلات ارسالی را هم در جای مخصوص خود (نه روی میز آشپزخانه) قرار دهید.‌

‌6-‌ برای هرکدام از اعضای خانواده سبـد مخصـوص تهیـه کنیـد کـه وسـایـل روزمره شان را در آن ‌بریزند (مثل تکالیف و وسایل مدرسه، نامه‌های اداری، لباس‌های کثیف و …) به جای اینکه دور تا دور خانه ‌پخش کنند.‌

7-‌ با گذراندن فقط 15 دقیقه هر شب برای آماده کردن همه چیز برای روز بعد،از آشفتگی و ‌سردرگمی صبح نجات پیدا کنید. می‌توانید از کارهایی که باید فردا انجام دهید یادداشت بردارید تا روز ‌بعد بدانید که دقیقاً چه باید بکنید. لباسی که برای بیرون رفتن می‌خواهید تن کنید را آماده کنید. وسایل و ‌لباس‌های مدرسه بچه‌ها را آماده کنید و مواد و وسایل لازم برای پختن ناهار فردا را نیز آماده کنید. میز ‌صبحانه را بچینید و ….‌

8-‌ قبوض را سر وقت و در یک روز مشخص پرداخت کنید. با این روش همیشه می‌دانید که از نظر ‌مالی در چه وضعیتی هـسـتـیـد و دیـگـر پـرداخـت قبض‌ها عقب نمی‌افتد.

‌9-‌ یک روز شنبه همه کارهای ناتمام خود را لیست کنید، چیزی که باید برای یکی از دوستانتان ‌بفرستید، هدیه ای که دیر شده است، تلفنی که باید بزنید و … همه هفته نوشتن آن را ادامه دهید. شنبه ‌آینده لیستی درست و حسابی از همه کارهایی که باید انجام دهید را دراختیار دارید و همان روز یکی یکی ‌همان کارها را با دقت و به نوبت انجام دهید.‌

10-‌ این رسم را در خانه راه بیندازید که هـرکـس مسئـول شـام و نـاهـار و شستـن ظرف‌های ‌خودش باشد یا نوبتی این کار را انجام دهید. بچه‌ها غذاهایی مثل ساندویچ و از این قبیل را خیلی ‌دوست دارند. این کار یک تنفس خوب برای آشپزی کردن است و به شما کمک می‌کند به فرزندانتان آموزش ‌دهید در امور خود استقلال داشته باشند. ‌– آفتاب یزد:

نظرات بسته شده است.

348