تاريخ انتشار :دوشنبه 9 ژانویه 2017.::. ساعت : 10:06 ق.ظ
فاقدديدگاه

استاندار مرکزی: شالوده و اساس جامعه سالم خانواده هدفمند و پویاست

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا، محمود زمانی قمی در آیین آغاز عملیات اجرایی مجتمع امور آسیب دیدگان اجتماعی عنوان کرد: آسیب های اجتماعی به دغدغه اولویت دار در جامعه تبدیل شده و می طلبد ظرفیت های موجود در حل و مهار این معضل به شایستگی هدایتگری شود.
وی اظهار کرد: انسان فهیم، متعهد و کارآمد محور توسعه پایدار است و دستیابی کشور به رشد و توسعه از همه جهات خاصه رشد اقتصادی منوط به داشتن جامعه ای سالم و گستره چتر سلامت بر سر خانواده ها است.
استاندار مرکزی گفت: زنان نقش محوری در هدایتگری اخلاقی و تربیتی خانواده در تمامی سطوح دارند و مهار آسیب های اجتماعی زنانه به عنوان یک اولویت باید مد نظر باشد.
وی افزود: آسیب های اجتماعی در تمامی بخش های کشور به عنوان تهدید مطرح است و تکلیف تمامی مسئولان دلسوزان اجتماعی و فرهیختگان این است که هوشیارانه به میدان آمده و برای کاهش و مهار آسیب های اجتماعی بیش از پیش بکوشند.
زمانی قمی افزود: مجتمع مذکور در بازه زمانی کوتاهی به دنبال نیاز و تصمیم فعالان حوزه اجتماعی دایر شده است و با نشستی که با کارآفرینان و واحدهای صنعتی برگزارشده بر تقسیم کار تا نتیجه نهایی مصمم هستیم.
وی اضافه کرد: ساختمان این مجمع در فضایی به وسعت یک هزار متر مربع در دو طبقه با زیربنای ۲ هزار مترمربع توسط یکی از کارآفرینان خیر استان ساخته می شود و تجهیز آن نیز بر عهده بهزیستی است.
وی عنوان کرد: همزمان با ساخت این بنا لازم است که دفتر امور اجتماعی استانداری با کمک صنایع به منظور تجهیز مجتمع اقدام کند و امید است که سال آینده این مرکز که از نیازهای اولویت دار استان در حوزه اجتماعی است به بهره برداری برسد.
استاندار مرکزی تاکید کرد: دولت برای رفع دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی در کوتاه ترین زمان ممکن زمین را انتخاب و وارد کار آغاز عملیات اجرایی شده است.
زمانی قمی گفت: حتی اگر یکی از زنان آسیب دیده به چرخه سلامت زیستی و رفتاری بازگردد افتخار بزرگی است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: این مجتمع با تاکید بر ایجاد خانه های امن و بازتوانی ویژه زنان آسیب دیده و یا در معرض آسیب ساخته می شود.
بهروز رفیعی گفت: بخشی از این مجتمع به زنان در معرض خشونت و افراد در معرض خشونت های عاطفی جسمی و روانی اختصاص می یابد .
وی افزود:علاوه بر آن خانه سلامت ویژه زنان در معرض آسیب در نظر گرفته شده است، همچنین مرکز بازپروری زنان آسیب دیده ایجاد می شود که درکنار آن خدمات مددکاری، مشاوره ای، حقوقی، بهداشتی و درمانی ارائه شود.
وی افزود: برآورد ساخت ایم مجتمع ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است و تجهیز آن نیز ۳۰ میلیارد ریال هزینه دارد.
وی خاطرنشان کرد: تجهیز این مجتمع ظرف یک سال آینده توسط یکی از کارآفرینان خیر استان انجام می شود.
رفیعی تصریح کرد: در این مجتمع فرایند توانمندسازی و حرفه آموزی زنان و دختران نیز در دستور کار قرار دارد که با هدف بازگشت این قشر آسیب دیده و یا در معرض آسیب به جامعه ارائه خدمات می کند.
وی اضافه کرد: تا پایان عملیات اجرایی این مجتمع زنان آسیب دیده در مرکز واقع در کوی رضوی خدمات رسانی خواهند شد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: این مجتمع، زنان را برای بازه زمانی کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت پذیرش خواهد کردو از زمان ورود به مدت ۲۱ روز خدمات مددکاری ارائه می شود که در صورت سلامتی، امکان ترخیص میسر و در صورتی که سلامتی فرد طبق نظر کارشناسان مورد تایید نباشد به مدت ۶ ماه در مرکز نگهداری می شود.
وی گفت: پس از ترخیص فرد از مجتمع پیگیری های و پایش های لازم به منظور جلوگیری از بازگشت مجدد به شرایط قبلی انجام می گیرد و درصورت نیاز مسیر تسهیلگری برای حمایت های مالی و حتی ازدواج فرد فراهم می شود.
بهزیستی استان مرکزی ۶۵ هزار توانجو را به طور مستمر و غیرمستمر تحت پوشش خدمات حمایتی دارد.
۶۹۹۲/۶۰۱۳/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری

نظرات بسته شده است.