تاريخ انتشار :شنبه 7 ژانویه 2017.::. ساعت : 9:52 ق.ظ
فاقدديدگاه

طرح اختلاف بین سران قوا گناه بزرگی است/پرهیز از دوقطبی کردن جامعه

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل گفت: مردم با نزدیک شدن انتخابات، انتظار رفتارهای انتخاباتی را دارند اما هیچکس این انتظار را نداشت که رؤسای قوا در منظر مردم طرح اختلاف و دعوی کنند.

وی بیان داشت: مردم سؤال می کنند که این ادعاها چرا در موسم انتخابات مطرح می شود، آیا اینها حق الناس نبودند، آیا این به معنی ایجاد انشقاق در جامعه و حرکت به سمت دو قطبی کردن جامعه نیست، تردیدی نیست که باید جلوی اجحاف به بیت المال گرفته شود ولی طرح آن از تریبون های رسمی هیچ محملی ندارد چون اختیار دست خود رؤسای قوه مجریه و قضائیه است.

خطیب جمعه اردبیل یادآدر شد: آقایان در جلسات متعدد همدیگر را ملاقات می کنند و فرصت بحث و نقد دارند، بنابراین آوردن اختلاف به سطح افکار عمومی با اغراض مصلحانه مناسب به نظر نمی رسد.

وی با تاکید مجدد بر اینکه این کار قطعا گناه بزرگ و برای مردم قابل بخشش نیست، افزود: علاوه بر این سوژه ای بزرگ برای رسانه های معاند درست می کند و دشمنان غدار جرأت برنامه ریزی بیشتر بر علیه ملت و کشور پیدا می کنند.

عاملی به انتخابات شورا در سال آینده اشاره کرد و متذکر شد: قرائن نشان می دهد که جمعیت بسیار زیادی جهت کاندیداتوری برای شورا خودشان را آماده کرده اند و این قطعا موجب حضور حداکثری خواهد شد و انتخابات بسیار پرشوری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با این وجود بی تقوایی احتمالی از طرف بعضی از کاندیداها می تواند ضربات مهلک مخصوصا به امنیت و فرهنگ ما بزند، مهمترین خطر در این باب طائفی گری، قبیله گرایی، شهرگرایی و قوم گرایی است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ما در استان یک خانواده را تشکیل می دهیم و هیچ ملاحظه خاصی نداریم، تصریح کرد: بنابراین هرکس از هر شهر، قوم، قبیله و محله که شایستگی داشته باشد و اهالی به وی رای بدهند برای ما محترم است.

وی اضافه کرد: بنده به عنوان نماینده مقام معظم رهبری به همه نامزدها از هر شهر و از هر قشر نگاه یکسان دارم و هیچ خصوصیتی را لحاظ نمی کنم و از حالا اعلام می کنم که به هیچ لیستی نظر خاص یا حمایت ندارم و به طور قطع و یقین، ملت ما در دو راهی های حساس احتیاج به قیم ندارد.

عاملی همچنین با طرح سخنان جان کری که پیشنهاد کرده “دولت جدید آمریکا با فشار مضاعف تحقیقات موشکی ایران را عقب براند همچنان که ما با فشار تحریم توان هسته ای آنها را خنثی کردیم، عنوان کرد: همه دقت کنند که دشمنی و رجزخوانی از طرف آمریکایی هاست نه ایران و آنها با این اقدامات قطعا ناقض برجام هستند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با این بدعهدی ها ثابت می کند که قابل اعتماد نیست، بیان داشت: این حقیقتی است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید کرده اند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به درخواست بعضی از سیاستمداران آمریکا از ترامپ مبنی بر تعطیلی مراکز تحقیق و توسعه موشکی ایران افزود: بزرگترین ظلم برای یک ملت محروم کردن آن ملت از فناوری های استراتژیک و تحقیقات علمی سرنوشت ساز است.

وی در عین حال با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت، مبنی بر اختصاص دو هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه کشور متذکر شد: بیش از دو سال است که کشاورزان خسارت دیده منطقه مغان چشم انتظار تأدیه خسارت هستند ولی با وجود مصوبات متعدد مبنی بر ادای خسارت حوادث غیرمترقبه توجهی به آنها نمی شود.

عاملی در این خصوص از دولت خواست توجه ویژه ای به کشاورزان خسارت دیده استان داشته باشد.

برچسب‌ها:

نظرات بسته شده است.