تاريخ انتشار :چهارشنبه 4 ژانویه 2017.::. ساعت : 12:49 ب.ظ
فاقدديدگاه

پروژه احداث دروازه اصلی بقعه شیخ صفی به یونسکو ارجاع شد

کریم حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یکی از آثار کم‌نظیر تاریخی استان اردبیل محسوب می‌شود که در طول عمر خود با تغییراتی در بهسازی و مرمت همراه بوده است.

وی افزود: به عنوان مثال این مجموعه دروازه اصلی داشت که متأسفانه در زمان دوره پهلوی اول تخریب شده است و این در حالی است که دروازه بخشی از تاریخ و هویت این بنا محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان متذکر شد: احیای این در اصلی در دستور کار میراث فرهنگی استان است و پرونده آن نهایی شده و به سازمان مرکزی نیز ارجاع شده است.

حاجی‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه مجموعه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به ثبت جهانی رسیده است، ادامه داد: هر گونه اقدام در مرمت و بهسازی این مجموعه می‌بایست پایبند قوانین بین‌المللی آثار ثبت جهانی باشد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر امکانات کافی برای اجرای دروازه اصلی وجود دارد اما بدون نظر موافق یونسکو نمی‌توان این مهم را پیاده کرد و ما برای دریافت نظرات، پرونده را به یونسکو ارجاع دادیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان متذکر شد: ما قویاً پایبندی به مقررات بین‌المللی را تأکید داریم و هرگونه تغییری نیز بر اساس مقررات انجام می‌شود.

حاجی‌زاده تأکید کرد: به محض اعلام نظر موافق یونسکو عملیات اجرای دروازه اصلی آغاز می‌شود.

 

نظرات بسته شده است.