تاريخ انتشار :چهارشنبه 4 ژانویه 2017.::. ساعت : 12:55 ب.ظ
فاقدديدگاه

تفاهم نامه ایجاد موزه ملی علوم و فناوری در اردبیل امضا شد

رییس دانشگاه محقق اردبیلی روز چهارشنبه در مراسم انعقاد این تفاهم نامه گفت: برنامه ریزی برای ساخت یک شعبه در شان استان اردبیل و توسعه و ساماندهی ساختار مناسب برای ارائه خدمات موزه به بازدیدکنندگان در اولویت خواهد بود.
دکتر گودرز صادقی با تاکید به ارائه خدمات آموزشی در زمینه های علم و فناوری به صورت حضوری ، نرم افزاری و مجازی به علاقه مندان افزود: با راه اندازی شعبه اردبیل موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران آرشیو علمی و فناوری برای سازمان ها ، موسسه ها و مشترکان شعبه ایجاد شده و توسعه خواهد یافت.
وی از ایجاد و توسعه آرشیو علمی و فنی شعبه برای استفاده پژوهشگران، دانشجویان، دانش آموزان و شهروندان خبر داد و گفت : همکاری و کمک به ساماندهی خانه های علم و فناوری و انتشار نشریات ، کتب و نرم افزارهای علمی و فنی مرتبط از امور مربوط به شعبه خواهد بود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی هم از ساماندهی تحقیقات، شبیه سازی و تدوین اطلاعات در مورد اشیای قابل نگهداری در موزه و بازسازی سیر تحولات در فرآیندهای تکامل علوم و فناوری توسط پژوهشگران، صنعتگران و هنرمندان کشوری با راه اندازی شعبه اردبیل موزه ملی علوم و فناوری خبر داد.
دکتر محمد نریمانی اظهار کرد: ساماندهی مناسب برای برگزاری نمایشگاه ها، کارگاه های آموزشی، سخنرانی های علمی و فنی، توسعه گالری ها و ارائه خدمات تخصصی با استفاده از روش ها و ابزارهای فنی پیشرفته حقیقی و مجازی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی از ساختارسازی و ایجاد تسهیلات لازم برای مطالعه و شناسایی امکانات و ایجاد یک بازار فناوری (فن بازار) پویا و گسترش ابعاد آن در سطح استانی در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی ، رییس موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران هم گفت: از اهداف این تفاهم نامه خارج کردن تمرکز امکانات از مرکز کشور و برخورداری استان ها از پشتیبانی فنی و علمی موزه و همچنین ایجاد پلی بین روابط بین المللی موزه ای این موزه و دانشگاه ها است.
دکتر سیف الله جلیلی افزود: حضور مهمانان خارجی از موزه های علوم برجسته دنیا در همایش‌ های این موزه و ارتباط نزدیک مخاطبان با تجربیات جهانی از مسائل مهم در موزه ملی علوم و فناوری است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش روش های نوین آموزشی و پژوهشی برای نسل های کودک و جوانان در کشورهای پیشرفته امری رایج و اثرگذار است اظهار کرد: حدود ۹۲ درصد آموزش دانش روز و خلاقیت به نسل های جدید خارج از روش های رایج آموزشی در مدارس و دانشگاه ها است.
جلیلی افزود: در چنین شرایطی خلاقیت دانش آموزان و دانشجویان بارور و شکوفا شده و استعدادیابی نیز انجام می شود و فرد در زمان فارغ التحصیلی کمتر با مشکلات اشتغال مواجه می شود و در رشته و کاری هم که با علاقه و آگاهانه و بر اساس استعداد درونی خودش انتخاب کرده موفق بوده و فردی خلاق و خوش فکر و اثرگذار می شود.
محمد انوار رییس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: با امضای این تفاهم نامه ، همکاری های موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی و موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به میزبانی موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی از یازدهمین نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته افزود: در این نمایشگاه طی مدت برگزاری، دانشگاه محقق اردبیلی میزبان بیش از چهار هزار بازدید کننده بود.
انوار با بیان اینکه با ایجاد شعبه استانی موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران در اردبیل، ساختار مناسب برای توسعه ارتباطات با مراکز علمی، فنی و موزه های داخلی و خارجی ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: ساماندهی و ساختارسازی برای جذب و آموزش جوانان داوطلب برای همکاری در شعبه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
او از ایجاد و بکارگیری نظام ها و روش های مناسب برای اداره امور جذب کمک های مالی و اشیا و همچنین امور درآمدی و سرمایه گذاری بخش خصوصی با راه اندازی شعبه خبر داد و گفت: فضاهای لازم و تسهیلات مناسب برای جلب و جذب کودکان و نوجوانان برای بازدید و یادگیری در شعبه نیز فراهم خواهد شد.
دانشگاه محقق اردبیلی از سال ۱۳۵۷ راه اندازی شده و اکنون بیش از ۱۱ هزار دانشجو در ۱۱ دانشکده آن مشغول به تحصیل می باشند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

نظرات بسته شده است.