تاريخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ خرداد ۸۹.::. ساعت : ۲:۲۶ ب.ظ
فاقددیدگاه

رانندگی در مناطق صعب العبور

 


یکی از سخت ترین و در عین حال جالب ترین روشهای رانندگی، رانندگی کردن در مکانهای صعب العبور و بیابان و مناطق کوهستانیست. در هر یک از این مناطق

روش رانندگی با مکانهای دیگر فرق میکند، در اینجا به معرفی برخی از خصوصیات مناطق خاص می پردازیم. این مکانها عبارتند از :

ماسه سفید

بیشتر این ماسه لب دریا یافت میشه و جنس سنگینی داره به رانندگی در این منطقه میگویند تفریح


رمل سفید

این رمل از دریا دور بوده و تپه هایی که توسط این رمل درست میشه به حالت امواج باد بوده و حالتی کشیده و بلند داره بوته در این نوع رمل خیلی کم

یافت میشه و تقریبآ همه تپه ها اندازه هم هستند جنس این رمل تقریبآ سبک و زیرسازی نرمی داره به رانندگی در این منطقه میگویند سفاری

رمل زرد

تپه هایی که توسط این رمل به وجود اومده به حالت امواج باد بوده و درست مثل رمل سفید حالتی کشیده و بلند داره نظم خواصی در اندازه این تپه ها

وجود نداره جنس این رمل از رمل سفید سنگین تره و زیر سازی سفتی داره به رانندگی در این منطقه میگویند سفاری

رمل قرمز

این رمل تقریبآ از دریا دوره و تپه هایی که توسط این رمل به وجود میاد حاصل امواج باد بوده و به صورت مجموعه تپه در بیابان یافت میشه جنس این رمل نرم

و سبکه و زیر ساز نرمی داره بوته در این نوع رمل خیلی کمه به رانندگی در این منطقه میگویند سفاری

رمل قرمز و سیاه

این رمل تقریبآ از دریا دوره و تپه هایی که توسط این رمل به وجود میاد حاصل امواج باد بوده و به صورت مجموعه تپه در بیابان یافت میشه جنس این رمل نرم و سبکه

و زیر ساز نرمی داره بوته در این نوع رمل زیاد هست.به رانندگی در این منطقه میگویند سفاری

رملی و سنگی

بعد از رمل قرمز و سیاه سنگ با رمل قاطی میشه و کم کم به منطقه سنگی میرسه
به رانندگی در این منطقه میگویند روبیکون

سنگی

آخر منطقه رملی منطقه کوهستانی میاد که ممکنه به دریا نزدیک باشه
برای رانندگی کردن در این مکانها شما به یک ماشین 4x4 شاسی بلند احتیاج دارید
به رانندگی در این منطقه میگویند روبیکون

1.ماسه سفید
بیشتر این ماسه لب دریا یافت میشه و جنس سنگینی داره به رانندگی در این منطقه میگویند تفریح

رانندگی در این مکان خیلی ساده می باشد، برای رانندگی در این مکان نیازی به کم کردن باد چرخ نیست باید ماشین رو در حالت چهار در چهار ( دو دیفرانسیل فعال )

بگذارید و در این مکان تپه یافت نمیشه سرعت نرمال در این مکان باید حدود 10 تا 40 کیلومتر باشه استفاده از دنده 1و2 بهتره و دنده 3 توصیه نمیشه در دنده 1 در سرعت

پایین تر از 20 و rpm بین 3 و 5 بازی کنه و دنده 2 rpm ثابت یعنی نیاز به بازی کردن با گاز ندارید فرمون رو ثابت نگه دارید و با توجه به حرکت عقب ماشین به راست

و چپ فرمون رو به همون طرف بگردونید و دوباره صاف کنید. برای پارک کردن ماشین یا ایستادن سعی کنید ماشین رو در حالت سرازیر پارک کنید
توجه کنید که در این نوع ماسه با ماشینهای عادی هم میشه رانندگی کرد.

اگه ماشین شما محور جلو هست باد چرخهای جلو 15 psi و عقب 20 بگذارید و برای رانندگی از دنده 1 و 2 استفاده کنید و درست مثل ماشینهای
دو دیفرانسیل با گاز بازی کنید و rpm در دنده 1 باید بین 3و5 بازی کنه. اگه ماشین محور عقب باشه باید باد چرخهای عقب 15 و جلو 20 باشه

2.رمل سفید
این رمل از دریا دور بوده و تپه هایی که توسط این رمل درست میشه به حالت امواج باد بوده و حالتی کشیده و بلند داره بوته در این نوع رمل خیلی کم یافت میشه و تقریبآ همه تپه ها اندازه هم هستند جنس این رمل تقریبآ سبک و زیرسازی نرمی داره
به رانندگی در این منطقه میگویند سفاری

برای رانندگی در این نوع رمل باید باد چرخهای جلو 18 و عقب 15 باشه ماشین باید دو دیفرانسیل فعال و شاسی بلند باشه. رانندگی در این رمل خطرناک در عین حال

خیلی جالبه چون تپه هایی که توسط این نوع رمل ساخته میشه با فاصله از همدیگه قرار دارن شیب تپه به صورت تصاعدی زیاد میشه و نوک این نوع تپه ها تیزه.

سرعت نرمال رانندگی در این مکان بین 20 تا 70 میباشد و استفاده از دندهای 1و2و3 توصیه میشه.

باید حواستون باشه که موقع بالارفتن از تپه ها به صورت کج با دنده 3 برید بالا و به دامنه که رسیدید ماشین رو دنده 2 بگذارید و آخرای تپه دنده یک و ساید رو عوض کنید توجه داشته باشید که ساید عوض کردن خطرناکه و ممکنه موقع ساید عوض کردن ماشین چپ بشه
در مورد رانندگی در این مناطق چیزهایی زیادی هست که باید بدونید .چند توصیه :

چون باد چرخها کمه پس نباید فرمون رو تا آخر بچرخونید

هرچه سرعت بیشتر میشه بازی با فرمون باید کمتر بشه چون طایر از جا در میاد

هرگاه از تپه ای به صورت کج میرید بالا اگه ماشین نکشید سریع فرمون رو به سمت پایین بشکونید

ازتپه که میرید بالا حتمآ حواستون باشه که نوک تپه گاز رو ول کنید و در دنده 1 قرار دهید
ترمز به هر روشی در بیابان ممنوع

موقع بالا رفتن از تپه پشت ماشین نباید بازی کنه

موقعی که ماشین در دنده 1 هست نباید گاز رو ممتد بگیرید گاز باید به صورت متناوب بین rpm 3و5 بازی کنه

3.رمل زرد
تپه هایی که توسط این رمل به وجود اومده به حالت امواج باد بوده و درست مثل رمل سفید حالتی کشیده و بلند داره نظم خواصی در اندازه این تپه ها وجود نداره جنس این رمل از رمل سفید سنگین تره و زیر سازی سفتی داره
به رانندگی در این منطقه میگویند سفاری

برای رانندگی در این نوع رمل باید باد چرخهای جلو 18 و عقب 18 باشه
ماشین باید دو دیفرانسیل فعال و شاسی بلند باشه

تپه هایی که توسط این رمل ساخته میشه اندازه هم نیست و نظم خاصی نداره اگه از نظر مدل بخواهیم اونها رو مقایسه کنیم بیشتر شبیه به تپه های رمل سفید هستند

با این تفاوت که بوته در آنها زیاد یافت میشه

سرعت نرمال رانندگی در این نوع رمل و تپه ها بین 5 تا 30 میباشد و استفاده از دنده 1 و 2 توصیه میشه

برای بالا رفتن همان تکنیک تپه های رمل سفید را باید به کار بگیرید ولی از 2 به 1 چون در این رمل سرعت نمیتونه زیاد باشه اگه سرعت شما زیاد باشه جلوی ماشین به دامنه تپه اصابت میکنه

چند توصیه :

چون این رمل ها زیر ساز سفتی دارند نباید باد چرخ رو کمتر از 18 بگذارید چون اگه باد کمتر از 18 باشه ممکنه در صورت در آمدن چرخ روی دامنه ماشین چپ بشه
فرمون رو تا آخر نچرخونید
اگه موقع بالا رفتن از یک تپه ماشین نکشید سریع فرمون رو به طرف پایین بشکونید
نوک تپه تیز نیست ولی حتمآ حواستون باشه که دنده تو یک باشه
موقع بالا رفتن از تپه پشت ماشین نباید بازی کنه

نظرات بسته شده است.

566