تاريخ انتشار :چهارشنبه 20 جولای 2016.::. ساعت : 4:44 ب.ظ
فاقدديدگاه

دومین نطق تاریخی،قاطع وشجاعانه دکتر شکور پور حسین در مجلس

نماینده پارس آباد و بیله سواردرنطق میان دستورامروزمجلس:
کشت و صنعت مغان تنها نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان برای اشتغالزایی ۷۰۰۰ نفر است

?نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس ضمن انتقاد از وضعیت شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و عدم رسیدگی مسئولین گفت: کشت و صنعت و دامپروری مغان نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان است تا بتواند ۷۰۰۰ شغل برای جوانان بیکار ایجاد کند.

?به گزارش ایسنا، شکور پور حسین در نطق میان دستور امروز خود طی جلسه علنی مجلس اظهار کرد: درد مزمن مغان نه تنها عقب ماندگی و توسعه نیافتگی بلکه حتی افزون‌تر از آن بلای خانمان‌سوز چپاول و فساد است، مگر نه این است که کارشناسان امر توسعه متفق القول هستند که عناصر اساسی لازم برای توسعه هر منطقه و کشوری ثروت‌های طبیعی، نیروی انسانی، سرمایه و تکنولوژی هستند؟

?وی تصریح کرد: پس فقدان کدام یک از این عناصر علت العلل این همه پسرفت و عقب ماندگی شده است، لاجرم باید اذعان کرد فقدان سرمایه و تکنولوژی مهم‌ترین فاکتور افزایش فاصله مغان از مناطق برخوردار بوده است اما جلوگیری از ورود تکنولوژی بهترین راه نیت خوانی و یافتن دلایل عاملان این مساله نیست.

?نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس افزود: تنها دارایی مردم مغان یعنی شرکت کشت و صنعت و دامپروری این شهرستان که با هدف ایجاد اشتغال و دامپروری تاسیس شد و ظرفیت اشتغال ۱۵ هزار نفری اعم از مستقیم و غیر مستقیم را دارا بوده که متاسفانه در مدت محدودی این شرکت در مسیر حیات خود روز به روز بیش‌تر به ورطه ضعف و اضمحلال افتاد تاجایی که در بسیاری از مواقع از ان شرکت عظیم جز لاشه ای بی جان چیزی نمانده بود.

?پور حسین ادامه داد: چه پاسخی می‌توان داد به مردمی که می‌پرسند به چه دلیل در زمانی که به برکت درآمدهای نفتی بسیاری از مناطق شهرهای محروم با احداث کارخانه‌ها و صنایع بزرگ پله‌های ترقی توسعه‌ای را طی می کردند اما اکنون امید مردم مغان به چنین سرنوشتی دچار شده است.

?وی تصریح کرد: آنچه آزار دهنده است این است که دستگاه‌های نظارتی اعم از درون دستگاهی و برون دستگاهی کجا بودند؟ چرا نظارت نکردند؟

?نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه‌اش اظهار کرد: نرخ بیکاری در این شهرستان بالا است این در حالی است که می توان از امکانات موجود و صنایع شهرستان در جهت به کار گیری افراد بهره برد.

?پورحسین در پایان ابراز کرد: کشت و صنعت و دامپروری مغان تنها نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان است تا بتواند ۷۰۰۰ شغل برای جوانان بیکار منطقه ایجاد کند.
?اما باید پاسخ داده شوددلیل این سوء تدبیر چیست.?

برچسب‌ها:,

نظرات بسته شده است.