تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 16 ژوئن 2016.::. ساعت : 11:16 ب.ظ
فاقدديدگاه

وزارتخانه گاو در هند تشکیل می شود!

شاخه حمایت از گاو شورای جهانی هندو(وی.اچ.پی)به دولت ‘نارندرا مودی ‘ نخست وزیر هند برای تشکیل وزارتخانه جداگانه ای برای تضمین رفاه گاو فشار وارد کرده است.
آفتاب :

 این شورا ،خواستار تعیین ضرب الاجلی برای تشکیل وزارتخانه رفاه گاو برای حمایت از نسل گاو دراین کشور است.
این خواسته از سوی شورای جهانی هندو باتوجه به قول ‘نارندرا مودی’ در خصوص تشکیل این وزارتخانه درخواست شده است.
سال گذشته نیز یک گروه حامی گاوها در شهر دهلی نو هند در اعتراض به افزایش کشتار و صادرات گاو از این کشور، خواستار تشکیل وزارت خانه گاو بمنظور حفظ حقوق و جلوگیری از کشتار بی رویه این حیوان شدند.
در آئین هندو، علاوه برخدایان فراوانی که وجود دارد حیواناتی مانند بوزینه ،میمون ،مار و در راس آنها گاو از قداست بالایی برخوردار است.
این قداست باعث شده که کشتن و خوردن گوشت این حیوان بمنزله کشتن و خوردن انسان و از گناهان بسیار بزرگ شمرده شود، این عمل خود یکی از علل دشمنی و جدائی بین هندوها و مسلمانان می باشد.
در عید قربان در سال ۱۹۵۸ میلادی در شهر’میرت ‘ بعضی از مسلمان در یک گاری مقداری گوشت های قربانی را می بردند، هندوها به مسلمانان حمله برده و نبردی شدید میان آنان رخ داد که جمعی کشته و گروهی مجروح شدند.
در هندوستان احترام به گاو به حدی است که گاهی اگر گاوی در وسط خیابان بخوابد، صف های طویلی از اتومبیل ها و اتوبوس ها تشکیل می شود، بدون آنکه کسی حق داشته باشد که گاو را از سر راه مردم حرکت دهد و حتی پلیس هم چنین اجازه ای ندارد! تا اینکه گاو از سر راه با خیال راحت برخیزد و راه را برای اتومبیل ها باز کند. 
در هند تقریبا ۱۵۰ میلیون گاو، و ۴۰ میلیون میمون،بوزینه وجود دارد.

برچسب‌ها:,

نظرات بسته شده است.