تاريخ انتشار :جمعه 4 مارس 2016.::. ساعت : 12:19 ق.ظ
فاقدديدگاه

هیچ کس اجازه ورود به این مناطق را ندارند!

از جزیره‎‌ای دورافتاده در اقیانوس آرام گرفته تا پایگاهی برای تربیت جاسوس در انگلستان؛ در ادامه با پنج محلی آشنا شوید که سفر به آن‌ها حتی برای کنجکاوترین مسافران ممنوع است.
 همیشه چیزهایی که ممنوع بوده، بشر را بیشتر وسوسه کرده است. ماجراجویان کنجکاو نیز تمام ذهنشان به این مسئله متمرکز است که به چه نقاطی سفر کنند که دیگران از وجود آن بی‌خبرند!
ما نیز برای اینکه بفهمیم چه نقاطی بیشتر مرموز است، به پایگاه نظریابی کورا رفتیم و از کاربران سوال پرسیدیم.
از جزیره‎‌ای دورافتاده در اقیانوس آرام گرفته تا پایگاهی برای تربیت جاسوس در انگلستان؛ در ادامه با پنج محلی آشنا شوید که سفر به آن‌ها حتی برای کنجکاوترین مسافران نیز ممنوع است.
خزانه جهانی بذر سوالبارد، نروژ
جهانی را تصور کنید که تحت تاثیر بلایای طبیعی قرار گرفته است: زمین تقریبا خالی از سکنه شده، زیرساخت‌ها نابود شده و ذخایر غذایی نیز به صفر نزدیک است. برای آن عده اندک باقیمانده، تنها یک ماموریت وجود دارد: بازسازی جهان.
5 مکان ممنوعه جهان برای مسافرت!
در چنین سناریوی شبه هالیوودی، قهرمان داستان برای ساخت دوباره جهان به کجا باید برود؟
پاسخ بی تردید خزانه جهانی بذر سوالبارد در نروژ است. این مکان برای فرار از بحران احتمالی غذا در ۲۰۰۸ ساخته شد و نخستین سفارش خود را با دریافت یک صد میلیون بذر از یکصد کشور آغاز کرد. این انبار همچنین به «خزانه بذر روز قیامت» نیز مشهور است.
انبار سوالبارد در واقع بیمه جهانی برای تضمین بقاء انواع گوناگونی از محصولات غذایی در برابر تهدیداتی مانند بیماری، آفت‌ها، خشکسالی و سایر بلایای طبیعی و گرم شدن کره زمین محسوب می‌شود.
انبار جهانی دانه‌های کشاورزی سوالبارد در جزیره‌ای دورافتاده در مجمع‌الجزایر سوالبارد نروژ در ۱۰۰ کیلومتری از قطب شمال قرار گرفته است. این انبار در انتهای یک تونل یخی حفر شده تا حتی اگر برق هم قطع شود، شرایط دمای زیر صفر به طور طبیعی، سرمای کافی برای بقای بعضی از دانه‌های کشاورزی نظیر گندم تا۱۷۰۰ سال و سورگوم تا ۲۰۰۰۰ سال را مهیا کند. تسهیلات ایمنی نظیر درب‌های فلزی سنگین با قفل‌های جداگانه نیز در آن تعبیه شده است.
5 مکان ممنوعه جهان برای مسافرت!
بسته‌بندی‌های چند لایه مانع از خراب شدن بذرها خواهند شد
همچنین فاصله محل تا سطح 130 متر بوده که این مسئله خشک بودن آن را تضمین می‌کند. در صورتی که گرمایش جهانی تشدید شود، دانه‌های این انبار صدها یا هزاران سال عمر خواهند کرد.
یکی از کاربران کورا به نام «نرگس انصاری» می‌گوید: «تنها در صورتی امکان سفر به خزانه سوالبارد را دارید که یک پژوهشگر یا کارشناس اصلاح نباتات باشید و همه چیز از قبل هماهنگ شده بود.»
نیهائو، هاوایی
کوچکترین جزیره هاوایی که خالی از سکنه هم است، شاید در نگاه اول شبیه جزیره‌های دیگر برسد، اما اینطور نیست. هیچ توریستی اجازه ورود به نیهائو را ندارد. در واقع هیچ بیگانه‌ای حق ورود به این جزیره 180 کیلومتر مربعی را ندارد.
در حالی که بسیاری از جزیره‌های دنیا به تفرجگاه تبدیل شده‌اند، این جزیره اصلیت خود را حفظ کرده است.
کامِهامِا، پادشاه هاوایی، در سال 1863 میلادی جزیره نیهائو را به خانواده ثروتمند رابینسون فروخت. این خانواده از مزرعه‌داران مشهور آن روزها بودند. از سال 1915 قانونی تصویب شد که به موجب آن هیچ بیگانه‌ای حق ورود به جزیره نیهائو را نداشته باشد.
5 مکان ممنوعه جهان برای مسافرت!
زندگی بر روی جزیره نیز کاملا منحصر به فرد است. تنها 130 بومی هاوایی در این جزیره زندگی می‌کنند و اگر کسی بخواهد حتی برای گردش به آنجا برود، باید حتما از طرف یکی از ساکنین جزیره دعوت شده باشد، در غیر این صورت ممکن نیست. هیچ یک از این 130 نفر به نوادگان مالک جزیره اجاره نمی‌دهند و البته امکانات رفاهی نظیر جاده، خط تلفن، آب لوله کشی شده و مغازه در جزیره وجود ندارد.
حمل و نقل همچنان توسط اسب و دوچرخه ممکن است و انرژی از طریق سلول‌های خورشیدی تهیه می‌شود. لوازم مورد نیاز از طریق قایق از جزایر هم‌جوار تهیه می‌شود. کودکان نیز برای تحصیل با قایق به جزیره مجاور می‌روند.
در جریان جنگ جهانی دوم، یک فروند هواپیما ژاپنی در این جزیره سقوط کرد که موجب ترس اهالی به مدت یک هفته شد. در سال 1944، فرانکلین روزولت گفت که این جزیره محل مناسبی برای مقر سازمان ملل متحد است. چندین نگهبان شبانه روز مواظب هستند کسی بدون اجازه وارد جزیره نشود.
آر اِی اف منوید هیل، انگلستان
اگر قرار بود جیمز باند در پناهگاهی محافظت شده زندگی کند، آن محل قطعا اینجا بود. پایگاه «رویال ایر فورس منوید هیل» در شمال انگلستان واقع شده و بخشی از پایگاه‌های هوایی نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا است که مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات مخابراتی یا ارتباطی و همچنین انجام عملیات جاسوسی برای کشورهای انگلستان و ایالات متحده آمریکا را عهده‌دار است.
5 مکان ممنوعه جهان برای مسافرت!
محل این پایگاه پوشیده شده و از تجهیزات ماهواره ای زمینی و شنود ارتباطات مخابراتی و سیستم دفاع موشکی در آن استفاده می‌شود. همین امر سبب شده تا این پایگاه به بزرگترین پایگاه مخابراتی و نظامی جهان تبدیل شود.
این پایگاه فوق امنیتی در سال 1954 و به منظور رصد ارتباطات شوروی در دوران جنگ سرد ساخته شد. کسی دقیقا نمی‌داند در این پایگاه چه فعالیت‌هایی رخ می‌دهد، اما گفته می‌شود که از آن برای ردیابی فعالیت‌های تروریستی و قاچاق مواد مخدر استفاده می‌شود.
همچنین گفته می‌شود که پایگاه «آر ای اف منوید هیل» بخشی از سیستم جاسوسی اشلون (ECHELON) باشد که به «پنج چشم» نیز معروف است. تنها کارکنان آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا و اشلون اجازه وجود به آن را دارند.
آرشیو سری واتیکان، واتیکان
شاید بتوان آن را «خصوصی‌ترین کتابخانه دنیا» نامید! در این کتابخانه تمام اسناد شخصی پاپ‌های قبلی نگهداری می‌شود که قدمت آن به قرن هشتم میلادی نیز می‌رسد.
تا سال 1881 میلادی، تنها اعضای واتیکان حق ورود به آن را داشتند. ناگفته نماند که فرآیند دستیابی به اسناد محرمانه بسیار پیچیده و زمان‌بر است.
5 مکان ممنوعه جهان برای مسافرت!
امروزه اما پژوهشگران تحت شرایطی خاص نیز اجازه ورود به آن را دارند. برای این کار، آن‌ها باید کارت شناسایی، هدف از ورود و نامه معرفی از دانشگاه و موسسه خود را نشان مسئولان دهند و سپس در مورد آن شخص تصمیم‌گیری خواهد شد. در صورت ورود هم باز آن شخص بسیار سردرگم خواهد شد. بر اساس گفته‌ها، حدود 85 کیلومتر قفسه در آنجا بایگانی شده که بیش از 35 هزار سند در آن وجود دارد.
گنجینه‌های تاریخی زیادی در اینجا نگهداری می‌شود: نامه‌نگاری‌ها پاپ با مارتین لوتر برای شروع اصلاحات؛ اسناد مربوط به محاکمه شوالیه‌های معبد در قرن 14 میلادی؛ نامه نگاری با میکل‌آنژ (قرن 16) و لینکلن (قرن 19).
منطقه 51، نوادا
منطقه 51، یک منطقه نظامی فوق سری در ایالت نوادا در آمریکا است. گفته می‌شود که هدف این پایگاه نظامی آزمایش سیستم‌های نوین پروازی و جنگ‌افزارهای فوق سری است، اما گردانندگان و نوع کار این پایگاه فوق سری کماکان تا به امروز نامعلوم بوده و حتی کارکنان پایگاه زندگی‌های به دور از عموم دارند و با دنیای خارج تقریبا هیچ تماسی ندارند.
5 مکان ممنوعه جهان برای مسافرت!
نام «منطقه 51» نخستین بار در دوران جنگ ویتنام در اسناد سازمان سیا آورده شد. گفته می‌شود اسناد کاملا محرمانه در آن نگهداری می‌شود. سیا نیز هیچ جزئیاتی از آن مطرح نمی‌کند. به همین دلیل طرفداران تئوری توطئه آن را به موارد مختلفی نظیر سفینه بیگانگان نسبت داده‌اند.
اما در عمل ما اطلاع خاصی از آن نداریم. تمام فعالیت‌های انجام شده در منطقه فوق محرمانه محسوب می‌شود و هیچ کس اجازه ورود به آن را ندارد.

برچسب‌ها:

نظرات بسته شده است.