تاريخ انتشار :یکشنبه 7 فوریه 2016.::. ساعت : 11:45 ب.ظ
فاقدديدگاه

مطهري در ليست انتخاباتی اصلاح‌طلبان قرار گرفت

خبر بررسي مجدد نامزدهايي که در هيئات نظارت استاني رد صلاحيت شده بودند حکايت از بازگشت 25 درصد از کانديداهايي داشت که صلاحيتشان احراز نشده بود اما ساعاتي پس از اين خبر بازخوردهاي سريع نشان داد که اتفاق خاصي براي اصلاح طلبان رخ نداده است و گويي درخت زمستان زده اصلاح طلبان بايستي با همان با چند برگ زرين خود بسازد و بسوزد و قرار نيست رويش مجددي رخ دهد! آنگونه که وزير دولت اصلاحات می‌گويد در حال حاضر شهرستان‌ها وضعيت بدتري نسبت به تهران دارند و چهره هاي راي آور تاييد صلاحيت نشده اند. صوفي که رياست ستاد ائتلاف فراگير اصلاح طلبان در تهران را نيز عهده دار است به خبرنگار بهارنيوز می‌گويد: «هر چند رسما به ما چيزي اعلام نشده و تا به طور رسمي به ما نگويند نمي توانيم اظهار نظر کنيم اما در حال حاضر آن طور که پيداست ما از چهره هاي شاخص و برند برخوردار نخواهيم بود ولي اصلاح طلباني داريم که اگرچه چهره شناخته شده اي نيستند، ولي قرار است جايگزين افراد شاخص شوند».

اولويت با چهره هاست
حجت الاسلام منتجب نيا در خصوص اينکه قرار است ليستي ناقص با افراد شاخص اصلاح‌طلب بدهيد و يا فهرستي کامل همراه با اصلاح‌طلبان غيربرند؟ به خبرنگار ما مي‌گويد: « تاجايي‌که بتوانيم چه در تهران و چه در شهرستان‌ها تعداد افراد ليست اصلاح‌طلبان را بيشتر خواهيم کرد اما از آنجايي که برايمان راي آوري نفرات مهم است ، افراد برند در اولويت قرار خواهند گرفت ولي ممکن است از چهره‌هاي غيرسرشناس براي تکميل اين ليست نيز استفاده کنيم».

زمان اعلام ليست نهايي

عبدا… ناصري درباره اينکه ليست نهايي اصلاح‌طلبان چه زماني اعلام خواهد شد؟ به خبرنگار ما می‌گويد: «با توجه به آن چه آقاي عارف اعلام کرد امروز هجدهم يا فردا نوزدهم اين ليست تنظيم می‌شود اما از آنجايي که تا آغاز تبليغات انتخاباتي امکان تغيير صلاحيت‌ها وجود دارد، ممکن است جا به جايي‌هايي در اين فهرست، صورت بگيرد. در تهران هم اعلام کرديم تا نامزدهايي که احراز صلاحيت شده اند، رزومه خود را ارسال، تا درباره حضورشان تصميم گيري کنيم». عضو شوراي سياستگذاري تاکيد کرد: پيش بيني نمي‌کرديم که کانديداهاي اصلاح‌طلب تا به اين حد، احراز صلاحيت نشوند. اما اينکه تا چه ميزان با کرسي‌هاي قابل رقابت بتوانيم در انتخابات حضور بيابيم بايد منتظر اعلام فرمانداري‌ها و نظر ستاد انتخابات باشيم.

مطهري در ليست اصلاح طلبان

با توجه به تعداد اندکي نامزدهاي اصلاح طلب از عضو شوراي سياستگذاري اصلاح طلبان در خصوص احتمال ورود اصولگرايان معتدل می‌پرسيم او می‌گويد: هيچ بحثي در مورد ارايه ليست مشترک با اصولگرايان ولو معتدل نداريم اما قرار شده علي مطهري را در حوزه انتخابيه تهران در ليست اصلاح طلبان قرار دهيم. با توجه به اينکه مطهري استثناست منعي براي اين کار نداشته ايم. اما موضوع براي حمايت از لاريجاني متفاوت است. ايشان در ليست ما نيست اما ما از او حمايت خواهيم کرد.

ليست استان‌ها در آينده نزديک

قائم مقام حزب اعتماد ملي می‌گويد: «بحث امروز ما در شوراي هماهنگي، کانديداهاي خوزستان و لرستان بوده است در استانهاي لرستان و خوزستان ليست کانديداها در حال جمع بندي شدن هستند از صبح دوستان درصدد جمع بندي نفرات هستند. يادآور می‌شوم تصميم نهايي با خود حوزه هاي انتخابيه است و احزاب و شخصيتهاي موثر حوزه هاي انتخابيه تصميمات نهايي را اخذ خواهند کرد».

احراز اصلاح طلب بودن

منتجب نيا در پاسخ به اين سوال که بنابرآنچه که گفته شده يکي از شرايط انتخاب کانديداي اصلاح طلب براي ليست، داشتن سبقه اصلاح طلبي است لذا شيوه تشخيص آن توسط شوراي سياستگذاري چگونه است؟ ما که نمي خواهيم مثل بعضي از آقايان اعتقاد قلبي برخي را حدس بزنيم!! از اينرو به شکل بررسي عملکرد اظهارات ايشان و مواضع اتخاذ شده در قبال رويدادهاي سياسي اين خصيصه قابل تشخيص خواهد بود.

شرايط متفاوت شهرستان ها

قائم مقام حزب اعتماد ملي در ادامه می‌گويد: شهرستان‌ها به خصوص شهرستان هاي کوچک داراي خصيصه هاي به غير از مواضع سياسي دخيل در جريان انتخابات هستند. لذا از فاکتورهاي قوميت هم بايستي استفاده شود ولي در عين حال بايستي جايگاه موضع گيري سياسي هم در نظر گرفته شود. گاهي ما همه عوامل را قوميتي در نظر می‌گيريم و گاهي نيز فقط به رويکردهاي سياسي نفرات پرداخته می‌شود. اما بالاخره ما از کساني حمايت خواهيم کرد از نظر سياسي همراه و همفکر ما باشند چه بسا فردي با داشتن نسبت قوم و خويشي به واسطه تفکرات سياسي مقابل ما باشد از اينرو حمايت ما به واسطه گرايشات سياسي خواهد بود.

برچسب‌ها:,

نظرات بسته شده است.