تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 21 ژانویه 2016.::. ساعت : 7:09 ب.ظ
فاقدديدگاه

شیرینی “اهری “ثبت ملی می شود

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر از ثبت ملی “شیرینی اهری” خبر داد.

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن باقرپور در جمع خبرنگاران گفت: با پیگیری های انجام شده “شیرینی اهری” که مختص شهرستان اهر می باشد، ثبت ملی خواهد شد و به زودی مقدمات اجرایی آن شروع می شود.

وی، با بیان اینکه برای ثبت ملی شیرینی اهری باید هزینه پرداخت شود، گفت: این هزینه با بررسی های کارگروه ثبت ملی حدود بیست میلیون ریال برآورد شده که به دلیل عدم توان مالی این اداره مبلغ مورد نظر با کمک اصناف حوزه پخت و پز شیرینی اهری تأمین خواهد شد.

باقرپور، در ادامه به بازسازی مجدد مقبره شیخ شهاب الدین اهری نیز اشاره کرد و گفت: برای ساخت مناره فیروزه‌ای این مقبره و بازسازی ساختمان آسیب دیده از زلزله ۹۱ این بنای تاریخی، نیازمند همکاری و همراهی تمام مسئولان ذیربط شهرستان است.

وی همچنین به صنعت توریست و توریسم استان و این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: با انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ ما شاهد پیشرفت صنعت توریسم در این استان شویم.

حسن باقرپور در پایان گفت: با انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی برآوردها نشان می دهند همزمان با این رویداد تاریخی میلیون‌ ها گردشگر و مسافر علاوه بر بازدید از شهر تبریز از سایر شهرستان‎ های توریستی این استان نیز دیدن کنند.

نظرات بسته شده است.