تاريخ انتشار :سه‌شنبه 29 دسامبر 2015.::. ساعت : 12:59 ق.ظ
فاقدديدگاه

ماجرای مرگ دو جوان در داخل خودرو

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد دلیل مرگ دو جوان چرامی که در 25 آذر امسال در جاده برف گیر فوت کرده بودند را تشریح کرد.

آفتاب : به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج دکتر کامروز امینی افزود: بررسی های کالبد شکافی ، آزمایش ها و کارشناسی های بالینی بر روی این دو جسد مشخص شد که علت مرگ مسمومیت ناشی از گاز منواکسید کربن بوده است.

اگرچه نظریه نهایی پزشکی قانونی به صراحت و با انجام آزمایش های بالینی و کالبدگشایی به همه حرف و حدیث ها و پیش داوری ها در مورد این حادثه پایان داد اما تاکنون بسیاری از اظهار نظرها و حتی مشاهدات فرد همراه و نجات یافته با این دو فرد فوتی سرما و یخبندان در روز حادثه را دلیل مرگ آنها اعلام کرده بود.

میثم ظهرابی جوان 25 ساله که به علت سرما و کولاک دوست خود و معلم روستا را در جاده چرام طسوج چرام از دست داده در این باره می گوید: ساعت سه بعد از ظهر در مسیر جاده طسوج چرام با مینی پاترول در جاده برفی و کولاکی در حال حرکت بودیم که سرو صدای مردی توجه ما را در بین راه برفی به خود جلب کرد.

وی افزود: با شنیدن صدای این مرد که زنده یاد علی بخش نوروزی معلم مدرسه شهیدان سروش نژاد روستای طسوج بود از ماشین پیاده شدیم و برای کمک رسانی به معلم چند متری را در برف پیاده روی کردیم.

میثم اضافه کرد: زمانی که ما رسیدیم معلم موتورسیکلت خود را در جاده جا گذاشته و سرما نیز بدن او را خشک و بی حس کرده بود.

وی افزود: فوری معلم را سوار خودرو کردیم و به علت سرما و کولاک شدید به دنبال چاره برای گرم کردن معلم افتادیم که بعد از گذشت چند دقیقه پکنیک را روشن و شیشه های ماشین را به حالت نیمه باز گذاشتیم.

وی افزود: بعد از چند متر حرکت، ماشین به علت برف و کولاک سنگین دیگر قادر به حرکت نبود.

میثم ادامه داد: با توجه به برف و کولاک شدید از معلم درخواست پیاده روی کردیم ولی معلم توان حرکت نداشت.

وی گفت: در اولین تماس با پدر در یاسوج خواستار اطلاع رسانی به مسئولان و درخواست کمک کردم در حالی که از قطع و وصل شدن خطوط تلفن همراه کلافه شده بودم و تنها امید خود را تماس با مسئولان اجرایی و اداره راه و شهرسازی دیدم که موفق به تماس با فرماندار نشدم و مسئولان اداره را ه نیز جواب قانع کننده ای ندادند.

میثم اضافه کرد: بعد از قطع شدن خطوط تلفن همراه به علت شدت سرما در ماشین منتظر کمک رسانی بودیم.

گویا میثم در بخشی از زمان معطلی در برف با گوشی خود نیز در حال مستند سازی بود، زیرا در بخشی از فیلمی که گرفته بود به شیشه های ماشین که از قبل پایین کشیده شده بودند نیز اشاره کرده است .

میثم تنها دلیل مرگ معلم و همراه خود را سرمازدگی اعلام کرد و افزود: بعد از تماس تلفنی و چند ساعت نشستن در ماشین چیزی را به یاد ندارم.

میثم در حین صحبت کردن تلنگری به مسئولان می زد و خواستار توجه به این منطقه محروم نیز شد و گفت:چه خوب است که مسئولان با تدبیر درست و تامین زیر ساخت های لازم از وقوع چنین حوادث تلخی جلوگیری کنند.

میثم شب 25آذر در حالی که بیهوش بود از سوی اکیپ امدادرسانی چرام به بیمارستان دهدشت اعزام شد در حالی که دو همراه آن فوت کرده بودند.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت تنها عامل مرگ معلم چرامی ویک نفر دیگر را سرمازدگی اعلام کرد و گفت: از مردم می خواهیم که به شایعات توجه نکنند.

سید علی مولایی با اشاره به مراقبت های ویژه از این جوان بهبود یافته افزود: به زودی این جوان و با تشخیص پزشکان از بیمارستان مرخص خواهد شد.

میثم که در حادثه سرمازدگی ناشی از توقف در جاده برفی چندروز بخش داخلی بیمارستان امام خمینی (ره)دهدشت بستری بود،هوشیاری کامل خود را در این با همکاری پزشکان به دست آورده بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان نیز با رد هرگونه اظهار نظرها و پیش داوری ها، گفت: شواهدی مبنی بر سرمازدگی در فوت این دو جوان به لحاظ بررسی های کالبدگشایی وجود نداشته است.

البته رئیس مرکز بهداشت شهرستان چرام نیز علت مرگ این دو جوان را منوط به نظریه نهایی مسئولان و مراجع قضایی بویژه پزشکی قانونی دانست اما طی روزهای اخیر و بدون توجه به اظهار نظر مراجع رسمی علت مرگ تا حدود زیادی ناشی از سرما و برف شدید اعلام شده بود.

حتی در این میان نیز برخی دستگاه های دولتی و مربوطه نیز به بهانه کم کاری و مقصر بودن در این حادثه مورد هجمه های شدید نیز واقع شدند.

به گفته رئیس مرکز بهداشت شهرستان چرام در تاریخ 25 آذر امسال و در ساعات نخست شب در تماس یک شهروند چرامی مبنی بر گیرافتادن خودرویی در برف و کولاک در منطقه طسوج در حدود 60 کیلومتری شهرستان چرام ،نیروهای اورژانس و کادردرمانی مرکز سرفاریاب به همراه نیروهای امدادی هلال احمر در اسرع وقت با آمبولانس به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در همین حین نیز پاسگاه سرفاریاب نیز به منطقه اعزام شد، افزود: در وهله نخست هر سه نفر سرنشین خودرو بی هوش بودند.

احتشامی اظهار کرد: ابتدا هر سه نفر با خودروی پاسگاه سرفاریاب برای انجام عملیات احیا به طرف سرفاریاب اعزام شدند ولی به دلیل گیرافتادن خودروی پاسگاه در برف مجدد با آمبولانس و خودروی اورژانس به مرکز درمانی سرفاریاب انتقال داده شدند و عملیات و اقدام های احیاCPR) بر روی آنها انجام شد.

وی افزود: با انجام این عملیات مشخص شد که هنوز یکی از افراد علائم ضعیف حیاتی برای زنده ماندن را دارد و دو نفر دیگر نیز هیچ گونه علایم حیاتی تنفسی و نبض نداشتند.

وی ابراز داشت: در اسرع وقت فرد نجات یافته این حادثه به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت اعزام و هم اکنون نیز در بخش آ سی یو بستری است.

احتشامی اظهار کرد: با تنظیم صورتجلسه ای از وقوع این حادثه دو نفر فوتی نیز تحویل بستگان و پزشکی قانونی برای انجام مراحل کالبد شکافی و علت مرگ داده شد.

وی از وجود یک عدد ‘پیک نیک’ در داخل خودرو (مینی پاترول) این افراد نیز خبر داد.

همچنین اداره کل راه و شهرسازی در حادثه چرام که باعث مرگ دو تن از هم استانی ها شد واکنش نشان داد تاکید کرد محور محل حادثه در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی نیست.

به گفته مسولان راه و شهرسازی استان محوری که این حادثه تلخ در آن واقع شد، در اختیار شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد (جاده لوله گاز می‌باشد)و از راههای حوزه استحفاظی تحت نظارت اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیست و از آنجا که محل وقوع حادثه شامل محورهای ارتباطی نبوده لذا تحت پوشش خدمات راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد نمی باشد.

در حالیکه خدمات رسانی به مسیرهای اختصاصی سایر دستگاه های دولتی در حوزه مسؤلیت اداره کل راه و شهرسازی نیست اما بنا به حس نوع دوستانه و وظیفه انسانی و به محض اطلاع مرکز مدیریت راههای اداره کل راه و شهرسازی از وقوع حادثه به محل اعزام شدند و در شرایط سخت محل به کمک حادثه دیدگان شتافتند.

منطقه طسوج یکی از مناطق گردشگری و در عین حال سردسیری و برف گیر در مسیر جاده جلیل -سرفاریاب و در حدود 60کیلومتری از مرکز شهرستان چرام واقع شده است.

شهرستان چرام دارای دو بخش مرکزی و سرفاریاب با جمعیتی حدود 13 هزار نفر در 260 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

نظرات بسته شده است.