تاريخ انتشار :چهارشنبه 28 اکتبر 2015.::. ساعت : 1:13 ق.ظ
فاقدديدگاه

اولین نشست صمیمی وچالشی تعدادی ازاعضای ستاد دکتر روحانی با شورای شهر

به گزارش پایگاه خبری شهریمیز با ابتکاراقای مهدی احمدی فرماندارمحترم پارس آباد و معاونت وی اقای مهندس یاسرندائی اولین نشست تعدادی ازاعضای ستاد دکتر روحانی با شورای اسلامی شهر پارس اباد درمحل سالن کنفرانس فرمانداری تشکیل شد.
در این نشست ابتدا اقای احمدی با ابرازعلاقه وتعلق خاطر به مردم شهرپارس اباد اظهار داشت که خوشحالم ازاینکه درشهرستانی هستم که احساس هموطن بودن را به من تلقین میکند .ایشان خاطر نشان کردند که بعد از انتخابات ریاست جمهوری تغییرات ملموسی را در روحیه مردم میبینیم .دولت در این مدت با برنامه ریزی حرکت کرده و مهار رکود و تورم به صورت توام کارسختی است.ایشان گفتند شهرداری که با برنامه حرکت کند و مشاوره نماید وبر اساس مقتضیات منطقه ای تصمیم بگیرد تصمیماتش شفاف و قابل توجیه است.
اقای احمدی در بخش دیگری از سخنانش گفتند پارس اباد که درمرکزمنطقه ازاد تجاری قرارگرفته برنامه ریزی خاصی را می طلبد ایشان روحیه قدرشناسی را یکی ازعوامل رشد وتوسعه نام بردند وهمه را به قدر شناسی از خدمات انجام شده فرا خواندند.
سپس تعدادی از مدعوین وبرخی ازاعضا شورا مطالبی را مطرح نمودند که به طور خلاصه در ذیل منعکس میگردد:
اقای غلامرضا آورند به عنوان اولین منتقد با مقایسه میانگین سطح تحصیلات شوراهای چهاردوره ازرشد میزان تحصیلات انان خبرداد ونتیجه گرفت که سطح توقعات مردم ازشورای فعلی به مراتب بیشترازدوره های قبل است.وی که خود را به عنوان یک شهروند خطاب نمود گفت که نگرانی ما بیشترازاین بات است که وجهه دوستانمان درشورای شهرخدشه دارگردد ودرپایان با طرح سوالاتی ازاعضای شورا خواست به این سوالات پاسخ شفافی بدهند :
1- چرا شورای شهرعلی رغم داشتن تحصیلات عالی یک برنامه مدون شهری ندارند وچرا به روزمرگی دچار شده اند؟
2- جهت افزایش اعتبارات منطقه ای چه کارهایی انجام گرفته است؟ 3 – برای ارتقا فرهنگ عموی شهرچه طرح و برنامه ای دارند ؟

4- شورای شهردر انتخاب یک شهردارچه ملاکهایی را مد نظر قرار میدهند؟
اقای اسلام بابائی بحث طرح های شهری و شهرسازی را مطرح نموده وپیشنهاد نمودند طرح جامع شهرداران مدارس، طرح جامع شهرداران محله ، تشکیل تیم ورزشی به نام شهرداری وچند طرح مهم دیگر با تامین اعتبارات ازبخش خصوصی اجرایی گردد .وی خاطر نشان نمود با درخواست شورای شهر طرح تفضیلی موارد فوق الذکر نیز آماده ارائه می باشد .
اقای ذکرعلی نظرپوراصلاح مدیران میانی دولت روحانی را از ضروریات لازم در ایجاد بستر مناسب در توسعه همه جانبه شهری دانسته وایجاد نشاط و تحرک در مردم را از یکی از وظایف شورای شهردانست .وی تشکیل اتاق فکر منطقه ای را یکی از بازوان فکری دستگاههای دولتی دانسته واین امر را لازمه توسعه همه جانبه معرفی نمودند .
اقای علی دشتی با بیان جمله ای منتسب به افلاطون که “شهر مظهرهویت مردمان آن است “گفت ایجاد فرهنگ غنی درمردم موجب رشد و توسعه بیشترورعایت قانون میگردد. توجه به بحث آمایش سرزمین درپارس آباد و توجه بیشتر به زیرساختهای شهری ،کمک از تمام ظرفیتهای فکری مردم را عواملی دانست که در اینده نیازهای ما را بیشتر تامین مینماید .

IMG_۲۰۱۵۱۰۲۵_۲۰۳۵۵۶

اقای ساسان شکری وظایف شورا را برطرف کردن انتظارات مردم براساس تشخیص نیازهای اینده دانست وافزود اعضای شورای شهرباید با داشتن برنامه مدون به مشکل ترافیک شهری اهتمام ورزیده و مشکل سیل گرفتگی را مد نظر داشته باشند.
اقای خانعلی بلوط زاده یاد آورشدند تردد ماشین الات سنگین و پارک انان در کوچه های محلات موجب ازار واذیت اهالی میگرد وی از شورای شهرخواست نسبت به برطرف نمودن سد معبرکه یکی از نگرانیهای مردم است توجه ویژه داشته باشند.تشکیل جلسات شورا به صورت علنی یکی دیگر از خواسته های وی بود.
اقای علیرضا اصغری یکی دیگر از شرکت کنندگان آماده کردن بستر فرهنگی شهرداری را یکی از ضروریات خواند و افزود چطور ممکن است بعضی از شهرهای همسنگ پارس اباد معاونت فرهنگی و اجتماعی دارند اما ما از وجود چنین معاونتی بی بهره هستیم.وی ارتباط مستمر با ریش سفیدان وپیش کسوتان شهر را که تاثیرات زیادی در تعاملات دارد ازوظایف نهفته شورا ذکر کرد.
در قسمت دوم نشست چهار نفر از اعضای شورای شهرمواردی را ذکر نمودند :

IMG_۲۰۱۵۱۰۲۵_۲۰۳۶۴۴

 

ابتدا اقای صمد نوری به عنوان سخنگوی شورا گفت : دو سال اول ما فنا شد شهردارجوان ما کم تجربه بود .وی با ارسال مستقیم توپ به زمین کارکنان شهرداری ، یکی ازعلل ناکار آمد بودن مجموعه شهرداری را استخدام بدون آزمون وبدون گزینش علمی تعدادی از کارکنان ذکرکرد وگفت که درسالهای گذشته تعدادی ازکارکنان بصورت فله ای گزینش شده اند وازتجربه کاری و فنی لازم بر خوردار نبودند.صمد نوری یکی از علل کمبود اعتبارات شهرداری را ناشی از ساخت سازهای غیرمجازاعلام نمود که عوارضی از این ساخت وساز عائد شهرداری نمی گردد . وی از تخفیف های نامتعارف برای ساخت سازهای مجوز دار گله مند شد ولی نگفت این درخواست تخفیف از سوی چه کسانی به شهردار تحمیل میگردد.
اقای شاپورجودی که سینه پری داشت ابتدا به عنوان یک منتقد جدی وارد گود شد کمبود اعتبارات دولتی شهرداری را علت اصلی رکود شهر دانست وبا ذکر مثالی یاد اورشد شهرهای همترازی مانند کاشمربا 85هزارنفرجمعیت صاحب32میلیارد تومان اعتبارمیباشد .مرند با 125هزار جمعیت 115 میلیلرد تومان و خوی با 135 میلیارد تومان ازاعتبارات بیشتری بر خوردارهستند .وی بودجه سال 94 را برای شهر پارس آباد فقط 17 میلیارد تومان عنوان نمود.اقای جودی گفت ما موفق عمل نکردیم چون مدیریت شهری نداریم بلکه حکومت شهری داریم که این باعث میشود ما اختیار چندانی نداشته باشیم .وی با انتقاد ازعملکرد اداره راه و شهرسازی که هرساله می بایست ده درصد از شهررا بهسازی نماید به سخنان خود پایان داد.

خانم لیلا ایمانزاده با تشکر از زحمات فرمانداری در تشکیل چنین جلساتی گفت به خاطر پرهیز از ایجاد فضای پر تنش و تلطیف  جلسه ترجیح میدهم صحبت نکنم .

IMG_۲۰۱۵۱۰۲۵_۲۰۳۷۰۷

 

 

اقای مطلب محبی یکی ازاعضای شورا انتقاد خود را با این سخن اغاز نمود که ما هنوز شهردار جدید را ندیدیم و تا به حال هیچ برنامه ای ازاقای سربلند ارایه نشده است .وی با انتقاد ازمواضع کمیته انطباق استانداری نسبت به تصمیمات اخیر این کمیته معترض شد.
آقای حسن حسین اوغلی درقامت رئیس شورا صحبتهای خود را اینگونه شروع نمود که ازافتخارات ما این است که تاکنون ازهیچ یک ازمنتقدان خود شکایتی نداشته ایم .وی منقدان خود را به داشتن انصاف دعوت نمود و اعلام نمود که فردا جلسه معارفه اقای سربلند برگزارمیگردد .اقای حسین اوغلی با بیان تشکر ویژه ازفرمانداربه خاطر بازگرداندن امنیت خاطر و آرامش به شهربعد از چالشهای گذشته خاطر نشان کرد ما ازهرکسی با هرجناحی که به یاری شهر پارس اباد بشتابد دست دوستی میدهیم .وی از4 طرح بزرگ شهری انتقال ترمینال ،جمع آوری ابهای سطحی ،اجرای کمربندی و اسفالت معابر نام برد که در اینده شاهد به بار نشستن انها خواهیم بود.وی با اعلام خرید 1500 تن قیرجهت اسفالت معابرازاقای فرماندارخواست دستورفرمایند این جلسات بصورت مستمرو ماهانه بر گزارگردد و شورای شهر با اعلام آمار و ارقام ازهمفکری شهروندان بهره مند شوند.
/ پایان خبر

برچسب‌ها:, , ,

نظرات بسته شده است.