تاريخ انتشار :سه‌شنبه 20 اکتبر 2015.::. ساعت : 9:15 ب.ظ
فاقدديدگاه

دیدار استاندار آذربایجان شرقی با الهام علیف

سماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی روز سه شنبه با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان دیدار کرد .

به گزارش ایرنا به نقل از سفارت کشورمان در باکو، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران را از اولویت های کشورش اعلام کرد.
الهام علی اف به روابط خوب دو کشور در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: تقویت مناسبات و روابط حسنه با کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران جزو اولویت ها جمهوری آذربایجان بوده و دیدار چندین باره روسای جمهور دو کشور و تقویت مناسبات فی مابین در حوزه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، انرژی و حمل و نقل نشان از اراده دو طرف بر تقویت مناسبات دو طرف دارد.
رییس جمهوری آذربایجان به نشست روسای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آستارا نیز اشاره کرد و گفت: جمهوری آذربایجان بر اساس توافقات دو طرف در اسرع وقت برای تکمیل این خط آهن اقدام خواهد کرد.
الهام علی اف ضمن تاکید بر افزایش همکاری های دو طرف در حوزه انرژی از گسترش همکاری های فی مابین در حوزه بهداشت و درمان نیز استقبال کرد و گفت: سالانه افراد زیادی از جمهوری آذربایجان برای معالجه به ایران می روند و من از پزشکان و اطبا ایرانی برای حضور در آذربایجان و معالجه اتباع آذری دعوت می کنم.
رییس جمهوری آذربایجان از دخالت کشورهای غربی در امور داخلی کشورهای منطقه نیز انتقاد کرد و گفت: ما از سیاست عدم مداخله دیگران در امور کشورها حمایت می کنیم.
علی اف در این نشست با ذکر خاطراتی از مرحوم حیدر علی اف رییس جمهوری فقید آذربایجان با مقامات ایرانی از علاقه خاص خود به مقام معظم رهبری و رییس جمهوری ایران خبر داد.
اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری آذربایجان و با ابلاغ سلام گرم دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به مشترکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی دو کشور اشاره کرد و گفت: روابط خوب دو کشور در سال های اخیر نشان از اراده رهبران دو کشور بر تقویت مناسبات دو طرف بوده است.

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.