تاريخ انتشار :سه‌شنبه 13 اکتبر 2015.::. ساعت : 10:44 ب.ظ
فاقدديدگاه

سخنگوی دولت: از تصمیم تاریخی مجلس قدردانی می کنیم

سخنگوی دولت ضمن تشکر از نمایندگان درباره تصویب طرح اجرای برجام گفت: امروز نمایندگان مجلس با این تصمیم تاریخی در مورد برجام نشان دادند که همواره با درک درست از واقعیت های کشور تصمیمات سنجیده اتخاذ می کنند.
به گزارش  ایرنا، محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری خود افزود: از مدیریت مدبرانه و واقع بینانه هیات رییسه مجلس به ویژه دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی تشکر می کنم.
سخنگوی دولت ادامه داد: امیدوارم این تصمیم مناسب با واقعیت های کشور بتواند شرایطی فراهم کند تا همه مسوولان نظام بتوانند در شرایط پساتحریم، حقوق به تعویق افتاده ملت بزرگ ایران را استیفا کنند.
نوبخت با بیان اینکه امیدواریم از این پس شاهد شتاب بخشی و رشد توسعه کشور باشیم، اضافه کرد: هرچند تا اجرای برجام پیش بینی می شود از اواخر سال و اوایل سال آینده شرایط متفاوت از گذشته فراروی کشور قرار دهد، برنامه کوتاه مدت برای پنج ماه باقی مانده در دولت طراحی شد و امشب رییس جمهوری در برنامه زنده رسانه ای کلیات آن را به اطلاع ملت خواهند رساند.
نوبخت در پاسخ به اینکه گزارش امشب رییس جمهوری مرتبط با نامه چهار وزیر است یا خیر؟ گفت: رییس جمهوری تیرماه سال جاری خواستار این موضوع شدند و از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی در زمینه اصلاح نظام پولی و بازار سرمایه گزارش را ارایه کرد.
وی در خصوص جزییات بسته اقتصادی نیز افزود: امشب رییس جمهوری کلیات آن را به اطلاع مردم خواهند رساند و از اوایل هفته آینده ستاد اقتصادی دولت در نشست خبری جزییات را اعلام خواهد کرد.
سخنگوی دولت با بیان این که لازم است اقتصاد بیماری که در سال92 مراقبت و بهبود آن بر عهده دولت تدبیر سپرده شد به صورت مرتب رصد شود، ادامه داد: شاخص های اقتصادی کنترل می شود و حداقل در هفته دو بار شاخص ها جمع بندی و متناسب با آن برنامه ریزی می شود.
نوبخت اضافه کرد: همچنین نمی توانیم همه فعالیت ها را محدود به برنامه پنجم کنیم هر چند در دوران برنامه پنجم هستیم، حتی به بودجه سال 94 که در فرآیند آن قرار داریم، استناد کنیم. باید لحظه به لحظه شرایط کشور را پیش بینی و متناسب با آن نسخه بپیچیم، حتی ممکن است در طول این مدت به تصمیمات اقتضایی دیگری نیاز داشته باشیم.
**پیش نویس احکام دائمی برنامه ششم به اتمام رسید
معاون رئیس جمهوری یادآور شد: در جلسه گذشته هیات وزیران نیز کار رسیدگی به پیش نویس لایحه احکام دائمی قانون برنامه ششم در دستور کار قرار داشت که به اتمام رسید و در حال حاضر مهیا هستیم تا به صورت یک لایحه با قید یک فوریت به مجلس تقدیم کنیم.
نوبخت ادامه داد: مجلس هم فرصت دارد تا در زمان قانونی ارایه لایحه بودجه در 15 آذرماه، این لایحه را بررسی کند.
وی اضافه کرد: مجلس بعداز فراغت از بررسی احکام دائمی برنامه ششم، بودجه را رسیدگی خواهد کرد و متناسب با زمان برای انتخابات آتی مجلس فرصتی در اختیار مجلس خواهد بود که بعد از بازگشت، جداول و اهداف کمی لایحه تقدیم مجلس خواهد شد.
سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد که مجلس نهم به نحو شایسته آثار ماندگاری از خود برای مجلس دهم به یادگار بگذارد.
**یارانه تا قبل از پایان مهرماه واریز می شود
نوبخت همچنین گفت که یارانه ماه جاری تا قبل از پایان مهر به حساب خانوارها واریز می شود.
**تغییر تیم اقتصادی دولت مطرح نیست
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره شایعات تغییر تیم اقتصادی دولت اظهار داشت: فکر نکنم نظر رییس جمهوری تغییر تیم اقتصادی دولت باشد و تاکنون در مورد تغییر ستاد اقتصادی دولت صحبتی نشده است؛ همه باید تلاش کنیم امور را پیش ببریم.

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.